Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5kk vauva ulos nukkumaan -8´c pakkasella?

Vierailija
23.11.2010 |

Laitanko vai en?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut -15 rajana, paitsi jos on ihan kamala tuuli niin -10.

Vierailija
2/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovallakin pakkasella.

Vaatetta vaan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla vaan vaatetta niin kyl se siitä. Eikä tuuliseen paikkaan vaunuja. :)

Vierailija
4/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla vaan vaatetta niin kyl se siitä. Eikä tuuliseen paikkaan vaunuja. :)

Vierailija
5/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 6vko ikäinen nukkunut joka päivä (kylmimmillään eilen -9) ulkona päikkärit vaunuissa. Nukkuu paremmin ja pidempään kuin sisällä ja on herätessään ihan lämmin ja iloinen.

En ymmärrä näitä ulkonanukuttamisen vastustajia... Mikä peruste teillä oikein on??

Vierailija
6/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ulkona olisi -20 niin kaikki yleensä tumppaavat vauvat niin täyteen vaatetta ettei ainakaan kylmä tule.Ja useimmat varmasti käyttävät myös harsoa siinä edessä

Vierailija
7/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa samalla raitista ilmaa. Laitat vaan vaatteita päälle. Oma 6kk nukkuu tällä ilmalla ulkona villahaalarissa + vk-haalarissa + lämmin makuupussi ja lämpimänä pysyy.

Vierailija
8/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa ei lapset pääsisi ikinä ulos nukkumaan jos olisi pakkasta. Itse nukutin läpi talven vauvaani ulos. Pakkanen ei vaunuihin pääse niin kovana kun on vaunujen ulkopuolella.

Vierailija
9/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kun tuuleekin aika lujaa. Ainakin täällä nyt.

Vierailija
10/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt lapseni maassa jossa sita tapaa ei ole. Miksi juuri vauvalle olisi ulkona nukkuminen hyodyllista? Miksei esim. aikuiset sitten nuku talvella ikkunat auki paksujen peittojen alla, tai isommat lapset?

Vierailija
11/18 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt lapseni maassa jossa sita tapaa ei ole. Miksi juuri vauvalle olisi ulkona nukkuminen hyodyllista? Miksei esim. aikuiset sitten nuku talvella ikkunat auki paksujen peittojen alla, tai isommat lapset?

Mä ajattelen sen niin, että vauva saa silloin raitista ilmaa. Aikuiset ja isommat lapset ulkoilee muutenkin (toivottavasti ainakin).

Vierailija
12/18 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan inhimillistä pitää lasta ulkona nukkumassa päiväunia, tällähetkellä ulkona -15 astetta. Itseni mielestä kuulostaa aika karulta.. Itse olen lapseton, enkä juurikaan näistä tiedä.

Vierailija
13/18 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona -15, mutta parvekkeella ei kylkään ole ihan niin kylmä eikä tuule.

Vierailija
14/18 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on pointti? lämmin talvisää vai? no kunhan ei aurinko yllätä, paistaa ainakin täällä melkoisesti. siis ettei liikaakaan päälle.

Vierailija
15/18 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koittanut kovilla pakkasilla nukuttaa sisään, muttei vaan nuku. Ei vaunuissa eikä sängyssä.

Useampi kerros vaatetta, porontalja, makuupussi ja vielä peitto siinä päällä + pyyhe vaunujen suuaukon edessä, ja lapsi nukkuu tosi hyvin.

Kovilla pakkasilla paljon kauemmin kuin nollakelillä. Koskaan ei ole ollut viileän tuntuinen, eikä hikinenkään.

Vierailija
16/18 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vauva, nyt 5kk on nukkunut kuukauden vanhasta asti max. n. 18asteen pakkasessa vaunuissa ja hyvin onkin nukuttanut. 3-4h kerralla. vaatetta päälle vaan riittävästi,tuulisella ilmalla oon laittanu lisäksi vaunujen päälle sadesuojan joka ainakin pitää melko hyvin tuulenkin loitolla! kertaakaan ei ole ollut kipeänä tai kylmissään, vaatetta vaan säänmukaan kun pukee niin nou hätä!!

Vierailija
17/18 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakkasta on enemmän kuin 10 astetta, en vie vauvaa vaunuissa ulos ja silloinkin korkeintaan tunnin kerrallaan pidän ulkona vaunuissa.

Vauvan ulkona nukuttaminen on vanhaa perua, kun ennen oli uunilämmitteiset mökit, joissa oli savua, häkää ja kaikenlaisia pienhiukkasia, joten se raitis puhdas ulkoilma olikin vauvalle parempaa... mutta nykyisin taitaa ulkoilma olla saastuneempaa kuin huoneilma, sillä nykyajan taloissa on ilmastoinnit, suodattimet ym ainakin uusissa taloissa ja ulkona taas on kaikenlaista tehtaiden päästöjä ja haisevien linja-autojen katkuja ilmassa ainakin tässä meillä, kun on bussipysäkin vieressä asuttu... kamala melu ja haju!

Vierailija
18/18 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nukutin joulun -30 pakkasilla puolivuotiasta ulkona kun ei suostunut nukkumaan sisällä.

vaatetta oli paljon ja lampaan taljat alla ja päällä ja tuulelta suojasella terassilla. niin vaan nukku 3 1/2 tunnin unet ja oli ihan lämmin kun heräsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän