Miten pääsen huomenna sängystä ylös 6.30? Olen kauan nukkunut yli 10:een.
Pelkään, että en kuule herätyskellon ääntä.
Pelkään, että en saa aikaisin unta, kun kauan on mennyt niin myöhäseen. Eilenkin kello oli taas jotain 23.30 kun menin suihkuun.
Apua kehiin!
Kommentit (9)
lapsia ni et voi olla heräämättä aikaseen ;DDDDD
mitä luksusta... ?
Kyllä sä heräät, nyt kun olet panikoinut niin veikkaan että heräät jo ennen kellonsoittoa. Oma elimistön kelloni ainakin toimii niin, jos pitää poikkeukselliseen aikaan herätä.
Nimenomaan kello kauemmas soimaan etkä sen sammutettuasi mene enää "silmiä lepuuttamaan". Se on puoli minuuttia ja olet takaisin unessa ja seuraavan kerran heräät sitten päiväsaikaan! :D
jos normaalisti menet nukkumaan vasta esim klo 23.30, niin älä suotta mene sänkyyn pyörimään aikaisemmin. Ahdistut vaan suotta. Etkä kuitenkaan saa unta. Menet samaan aikaan kuin ennenkin, yhden päivän ihminen pärjää ihan hyvin vähemmilläkin unilla. Noin paljon ei pysty unirytmiä siirtämään kertaheitolla.
lapsia ni et voi olla heräämättä aikaseen ;DDDDD
lapselle opetettiin vauvasta asti "oikeaa" päivärytmiä, kasvatuksen tuloksista on saatu nyt sitten saatu nauttia joka viikonloppu ja kaikki lomapäivät...herää kuuden jälkeen joka päivä...
väsyttävän hikisen kävelylenkin illalla. sitten lämmin suihku ja sitten nukkumaan. Johan väsyttää erilailla ja aamukin on sitten helpompi.
Eli väsytä itsesi jotenkin nyt illalla esim klo 19-20. Sitten suihkuun ja klo 22 viimeistään nukkumaan.
Kuule ei se aamuherääminen oo lasten kans mikään selviö. Itsellä 2v. ja 5v. ja heräsivät tänäänki taas aamu kymmenen jälkeen. Vaikka menivät illalla ennne klo 21 nukkumaan. Eivät nuku enää päiväunia ja nukkuvat samassa huoneessa. Mutta en valita. :)
mulla on lapsi (ja myös ihan työkin), mutta olen hoitovapaalla vielä muutaman kuukauden. Samaa olen pohtinut itsekin, miten tottuu taas aamuherätyksiin, kun on pitkään saanut nukkua kymmenen hujakoille. No kaipa se muutamassa viikossa tasoittuu:) Enkä ole teini (enkä ap).
kelloa soimaan. Ja ei yöpöydälle vaan vähän kauemmas, niin, että joudut liikkumaan voidaksesi sammuttaa sen.