Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päättämättömyys koululaisella. Jahkailee aina valintatilanteissa. Onko normaalia?

Vierailija
22.11.2010 |

Meillä lapsella on vaikea päättää asioita. Esimerkiksi, jos pitää päättää, lähteäkö jonnekin tai ei, ei osaa päättää. Haluaa molempia. Pyytää meitä vanhempia päättämään puolestaan. Emme sitä tee, jotta oppisi. Mutta onko tällainen normaalia? Miten tukea lasta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luonteenpiirre. Mä en osaa vieläkään päättää mitään, mutta olen jo oppinut elämään asian kanssa.

Vierailija
2/3 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen lapsesta lähtien ollut juuri samallainen. Jahkailin eri vaihtoehtojen kanssa ajan kanssa ja silti joskus on pitänyt palata takaisin kauppaan parkkipaikalta vaihtamaan toiseen eriväriseen leluun tms.

ja sama jahkailu jatkuu vieläkin esim. karkkihyllyllä. Onneksi tyttäreni taas on pienestä pitäen ollut hyvin selvillä mitä tahtoo, siinä missä minä koitan ehotella vaihtoehtoja ja harkitsen niin lapseni kävelee ekan vaihtoehdon luokse ja sanoo, että tämä. Muu ei sitten tule kyseeseen hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aseta vaihtoehtoja vain kaksi joista valita. Tue valintoja ja jos se jälkikäteen harmittaa auta kestämään mielipaha, mutta osoita että valinnoilla on seuraukset. Kyllä se valinnan teko vähän helpottuu ajan kanssa, vaikka ei niin luontevaa meille harkitsevaisille olekaan.

3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi