no, kertokaas mikä on junttia KEITTIÖSSÄ?
Kommentit (52)
*remontoida keittiö, joka ei sovi muuhun asuntoon
*remontoida keittiö, joka ei näytä kokille
Esimerkki yksi, vanha puutalo, jossa muu sisustus on talon mukainen ja sitten ultramoderni keittiö. Tai vitivalkoinen keittiö maalaisromanttisessa ympäristössä.
Esimerkki kaksi. Äitini remontoi keittiönsä juuri hänen näköisekseen. Siellä on ilo olla ja keittiö miellyttää varmastikin vielä kymmenen vuoden päästä. Sellainen keittiön tulisi ollakin, paikka missä viihtyy. Junttiuden sijaan ajattele mistä itse pidät. Jos olet aina halunnut punaisen keittiön, niin tee sellainen vaikka muut naureskelisivat.
Luin kymmenen ensimmäistä - meillä on niistä kahdeksan! Eikä remonttiaikomuksia. :D
kun kerta junttia on kerman väriset holvikaariovet sekä valkoiset korkeakiiltoiset ovet ja myös puna-musta alkaa olla out? Mikä sitten on ajatonta, mitä voi laittaa nyt niin että se kestää silmää vielä vuosienkin päästä? Enpä ole vielä' sitä kuullut...
Tavallinen (ei korkeakiiltoinen) valkoinen on aina muodikas. Myös sellainen vahattuvalkoinen tai ns. vaaleanharmaa koivu-ovi on tällä hetkellä aika muodikas ja silmiähivelevä.
sooou lääst siison. Ja kristallikruunun näköinen liesituuletin.
Trendit tulee ja menee - ja jo muutaman vuoden päästä se trendikäs keittiö on out! Keittiön pitää olla oman maun mukainen, taloon sopiva ja asukkaille se oikea.
Meillä on yli 100-vuotias talo. Täällä näyttäisi aivan hullulta ja sopimattomalta joku trendikeittiö :D.
alkoi kiinnostamaan, että jos yläkaapit on junttia niin mihin tungetaan tavarat? Mulla ei ainakaan riittäisi pelkät alakaapit! Jossain messuillakin ihmettelen mihin niitä tavaraoita laitetaan, mutta joku sitten vinkkas että ei ihmiset nykyään tarvitse niin paljon tilaa kun vaan lämmitetään eineksiä?! Sitten olen rehellisesti juntti, että tykkään että keittiö on sen verran tilava että siihen mahtuu kunnon ruokapöytä eikä näitä nykyisiä avokeittiöitä. Mun mielestä sopii paremmin lapsiperheeseen. toinen keittiöremppaaja
Meillä on vaalea laattaa välitilassa, keskisaareke liesituulettimineen, valkoiset kaapinovet profiililla (mutta ei se perinteinen holvikaari), messinkiottimet, laattalattia, koivuinen ruokaryhmä (tosin pakon sanelemana tuotu edellisestä asunnosta), hella, jääkaappi-pakastinyhdistelmä, integroidut teräksiset kodinkoneet, massiivipuutasot ja valot kaappien alla listoissa...
En tiennyt että keskisaareke on junttia. Se on yksi parhaimpia ratkaisuja koko keittiössä ja pidän siitä. :D Olenkin juntti.
Kyllä nyt pitää olla rosteria tms levyä :)
kappaverhot ikkunassa. Lasivitriiniovet (maitolasi menettelee)
ajaton, neutraali, käytännöllinen (ei liikaa erikoiskäsittelyä vaativia materiaaleja), toimiva ja hyvillä keittiökoneilla varustettu keittiö. Ei mene koskaan vikaan ja miellyttää silmää kauemmin. Haluamansa tilpehöörit voi lisätä lopuksi.
mäntyiset holvikaatiovet, lippaliesituuletin, inteegroimattomat kodinkoneet. Eli se oman lapsuudenkodin tyyli ;)
Oikeasti jos nyt tekisin remonttia, miettisin kahdesti tätä muutaman vuoden ikäistä muotia laittaa korkeakiiltoiset minimalistiset ovet. Valkoinen alkaa olla out ja punainen/musta/muu perusväri menee kohta perässä.
Ja saarekeliesi ei sovi oikeasti ruokaa laittavalle: räiskyy pitkin lattioita ja käry ei osu liesituulettimeen, jos on vähänkin ilmavirtauksia.
ellei kyseessä ole vanha maalaistalo tms
kiinnitettynä kaikenmaailman mallisilla magneeteilla.
...oon tosi juntti, meillä on just noin: lapsen kuvia ja kavereiden kuvia ja muistoja kaikista ihanista jutuista, magneetilla kiinni tietty! Niin ja magneetitkin on juntisti tuotu jostain paikoista missä on käyty ;)
...oon tosi juntti, meillä on just noin: lapsen kuvia ja kavereiden kuvia ja muistoja kaikista ihanista jutuista, magneetilla kiinni tietty! Niin ja magneetitkin on juntisti tuotu jostain paikoista missä on käyty ;)
siinä on kaikki tiedotteet ja lukujärjestykset ja täytettävät kaavakkeet jotka pitää muistaa...
mutta otan ne pois kun tulee vieraita :D Ne vaan on kätevin pitää siinä että muistaa kaikki asiat
samoin kuin sellaset vetimet, joissa on metalliset päät ja puuta keskiosa
Meidän keittiössämme on puolipaneelit (sentään maalatut), laatat välitilassa, muovimatto lattiassa ja halvat laminaattitasot. Asumme vuokralla, joten noihin ei voi vaikuttaa.
Varsinainen pièce de résistance on kuitenkin oma silauksemme sisutukseen: meillä on mäntyinen ruokaryhmä. Ei sentään pirttikalusto, mutta klassikko 90-luvulta. Jääkaapin ovessa on mauttomia magneetteja, postikortteja ja miehen lehtileikkeitä.
siellä keittiössä juntti olet sinä itse ;)