Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätäsektion kokeneet!! Vastauksia kaivataan.

Vierailija
22.11.2010 |

Kuinka kauan olette olleet siinä kunnossa että ette ole itse pystyneet hoitamaan vauvaa koska leikkaushaava on ollut niin kipeä? Viikko, kaksi? Tuttavani joutui hätäsektioon raskausmyrkytyksen takia, leikkauksesta kulunut tasan viikko ja edelleen on tosi kipeänä. Tikkejä ei ole poistettu vielä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten muutaman viikon vähemmän kipeänä. Kannattaa huolehtia tarvittavasta kipulääkityksestä. Yleensä saa reseptit mukaan, ja niitä saa käyttää imetyksen aikanakin.

Vierailija
2/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvtsitko jatkuvasti jonkun auttamaan sinua?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti, mm. jaksoin kävellä vain n. 10 m. mutta toipuminen alkaa sitten tosi nopsaan. Varovasti toki piti liikkua ja esim. nousta sängydtä kyljen kautta. Mitään kauppareissuja kävellen ei toki voinut pariin kolmeen viikkoon tehdä, mutta muuten kyllä ok. Se toipuminen alkaa tosi nopeesti ja nopeutuu vielä kun pääsee kotiin.Siis tietysti olettaen, ettei mitään komplikaatiota.

Vierailija
4/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi kaupassa, hoiti vauvaa, mutta hoidin minäkin ihan normaalisti.

Vierailija
5/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et miten paljon kukin tarvitsee apua

vaikuttaa niin moni tekijä

eli onko ollut infektioo, eli lapsivesimennyt pitkänaikaa sitten

onko verta menetetty paljon

onko pystyviilot vai alaviilto

pystyviilto on kipeämpi

jne jne

eli ei näitä vopi verrata

joku on kipuherkkä ja pelkoinen, toinen ei ole

itsellä hätsektio hb matala ja vesi mennyt pitkä aika aikasemmin, silti parinpäivän päästä toimin ihan itse

kun totuin alhaiseen hb arvoon, joka oli 70

olen sitkeä, ja en kipuherkkä

mutta kipulääkettä voi ottaa jso kipuja, ja jos eivät auta, niin kannattaa valittaa tervhoitsulle

voi olla vaik se infektio, tai iso verenpuskauma mahassa tms ongelmaa

Vierailija
6/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisellä kerralla olin tosi kipeä pari viikkoa, toisella kerralla en ollut kipeä ollenkaan. Pystyin heti hoitamaan vauvaa, välillä en edes muistanut koko leikkauhaavan olemassaoloa.

Etukäteen ei voi siis tietää miten kipeä on.

Vierailija
7/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa? Mulla käynnistettiin, ja kun kalvot oli puhkaistu, hätäsektioon mentiin noin vartin sisälle siitä, eli tosi pian. t.5 ja 6.

Vierailija
8/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jona aikana hyvä kivunhoito. Kotona en muistaakseni enää kipulääkkeitä käyttänyt (pystyviilto) ja vauvan hoidin alusta lähtien. Liikuin sisällä normaalisti ja ulkona lyhyitä matkoja. kotityötkin tein alusta lähtien tauottaen ja kevyesti. Painavia ei tietysti saanut kantaa mutta nomaaliarkareet kyllä sain järjestettyä ja vauvan hoidettua.

Vierailija
9/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva syntyy, niin silloin on infektioriski suurempi tosin annetaan kyllä antib automaattisesti

mut silti on mahdollista, et infektio on ja sen takia on tavanomaista kipeämpi

tai sit kun on hätä leikkaus, niin toimitaan kiireesti, eli isompi riski on et tulee verenpurkauma, jota ei heti huomata ja jos se on syvällä niin ei ulospäin näy, ja se sit siel sisällä aiheuttaa kipua ja jopa infektion

eli jos on erittäin kipeä ja kipulääke ei auta,niin kannattaa asiat tarkistuttaa

Vierailija
10/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 päivää eli ne päivät kun olin sairaalassa. Kotona olo oli jo lähes normaali ja pystyin tekemään kaiken tarpeellisen. Toki pyrin paljon huilaamaan ja antamaan itselleni aikaa toipua.

Vierailija
11/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näköjään ollut väärä käsitys, olen luullut että hätäsektiossa viilto tehdään AINA pystysuuntaisesti.

ap

Vierailija
12/12 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon, sairaalassa jouduin olemaan juuri raskausmyrkytyksen vuoksi 6 vrk, joista 3 tehohoidossa.

Hoidin vauvaani jo sairaalassa 4 pv:nä léikkauksesta.normaaliin elämänrytmiini palasin 7 pv päästä leikkauksesta.