Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä on appi vähän itsekäs.

Vierailija
22.11.2010 |

Meillä oli kesän rakennusprojekti johon ei viitsinyt/joutanut osallistua. Nyt pitäis miehellä olla menossa heti kun pyydetään puunajoon metsästä ja mies ei kuulema viitsi kieltäytyä kun on saamassa kyseisen metsäpalstan itselle ennakoperintönä. Mua vähän sapettaa tuollainen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin ennakkoperinnön.

Vierailija
2/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän kyllä hyvin että miestäsi metsälle pyydetään jos se metsä on pian hänen! hei haloo taas..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pakko ei kenenkään ole toisten projekteihin osallistua mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja vuoroin vieraissa käydään. Jos appiukko ei viitsinyt tulla kaveriksi rakentamaan niin miksi hänen pojan pitäis tulla kaveriksi puita ajamaan. Itselleen appiukko niitä sieltä on ajamassa että olisi puita loppuelämäksi jos meinää metsän pojalleen antaa. Piti vain alkaa tähän puu-urakkaan just tälle syksyä kun meillä oli tuo rakentaminen ettei tarvi siihen osallistua. Mun isä meillä oli kaverina ja luulen että appiukko ei siksi halunnut osallistua kun hänen neuvoja ei kuunneltu esim sokkelin materiaalien kanssa.

t. ap

Vierailija
4/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun isä oli auttamassa. Kyllä sen pitäisi riittää.

Vierailija
5/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli rakentaa taloa ja appiukko (jäi juuri eläkkeelle) on ollut auttamassa 2kuukautta joka viikonloppu. Ei kehtaa kieltäytyä nyt kun ei ole töissä. Sanoi just viimeks et oishan se ihan mukava viettää vko:nloppu ihan vapaalla välillä.

Ja mun mieheni pitäis sit olla siellä kanssa. Veli loukkaantuu jos kieltäytyy menemästä. Mieheni tekee 7 päivää putkeen duunia ja sit 2 vapaata...Ne vapaat pitäs olla rakennuksella. Jos jotain rakentaa niin mielestäni vois siihen varautua ettei ilmaista työvoimaa välttämättä saa, sitten kannattaa jättää rakentamatta.

Vierailija
6/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän anoppikin pyörinyt sitten koko ajan jaloissa. Mulle tämä oli kaikkein paras ratkaisu. mutta kun mies käy iltaisin koulua ja appiukko lupas tulla tekemään kattotuolit (koskaan vaan ei tullut) ja mun isä joka on vanhempi esim kuin appiukko niin hänkin soitti kerran tälle miehen isälle että joutaisko kaveriksi. Ei joutanut ei. Niin omaa isää tässä vähän kävi oli surku kun hän sitten yritti saada katon päälle ennen talven tuloa päivisin (me olimme töissä) kun ei viitsinyt meitä pulaankaan jättää. Iltaisin alkoi jo tässä loppusyksystä olla pimeää ettei silloin enään nähnyt rakentaa. Nyt sitten pitäis heti olle menossa appiukon metsään heille puita ajamaan.

t. ap

Vierailija
7/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin omaa isää tässä vähän kävi oli surku kun hän sitten yritti saada katon päälle ennen talven tuloa päivisin (me olimme töissä) kun ei viitsinyt meitä pulaankaan jättää. Iltaisin alkoi jo tässä loppusyksystä olla pimeää ettei silloin enään nähnyt rakentaa. Nyt sitten pitäis heti olle menossa appiukon metsään heille puita ajamaan.

t. ap

Ei sun miehesi tarvitse mennä omaa isäänsä auttamaan, mutta ei tarvitse varmaan sitten sitä ennakkoperintöäkään.

Vierailija
8/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pläntti, vaikka sulle onkin.

Vierailija
9/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette kykyne siihen omin voimin?!

Ei kai se sunkaan isäs mikään teidän orja ole...

Avutonta sakkia.

Vierailija
10/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saatte sen metsäpalstankin ennakkoperintönä, niin on ainakin tulevaisuudessa tuloja tai nyt vakuuksia lainaan.

Vierailija
11/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kuule sulle pätkän vertaa.

Vierailija
12/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se appiukko ole vapaalla kaikki viikot?? Ihme porukkaa täällä. Mun isä vapaaehtoisesti (itse ehdotti) halusi rakentaa meidän talon ilmaiseksi (oli siellä päivät ja illat, arkena ja sunnuntaina). Minusta outoa, jos vanhemmat eivät halua lapsiaan auttaa, jos kerta on aikaa ja osaavat/pystyvät.

Kyllä me ainakin omia lapsiamme tullaan pyyteettömästi auttamaan kaikessa ja tarvittaessa, jos vaan osataan/pystytään.

Mutta tällä tyylillä tässä maailmassa kasvaa vaan minäminäminä -tyyppejä...

P.S. Ei ollut munkaan appi kovin innoissaan meidän raksalla auttamassa. Mutta hän olikin silloin työelämässä, joten emme odottaneetkaan häneltä mitään.

Vierailija
13/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastohallia rakennettiin. Ihan omasta tahdosta mun isä siellä oli (hän kun on rakennusalan ammattilainen). Yritettiin että rakennetaan vasta keväällä loppuun kun illat alkoi pimetä ja miehellä tosiaan se koulu mutta mun isä halusi itse siihen katon saada mikä kyllä on tarpeen koska siellä säilytetään puita ja muuta säältä suojassa. Mun isä on kyllä palkittu tästä suuresta uhrautumisesta vaikka hän ei mitään ollutkaan vailla. Meillä on jo yksi metsäpalsta joten en todellakaan halua sitä toista joka niin kaukanakin sijaitsee ettei siellä luultavasti tule käytyä.

t. ap

Vierailija
14/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se appiukko ole vapaalla kaikki viikot?? Ihme porukkaa täällä. Mun isä vapaaehtoisesti (itse ehdotti) halusi rakentaa meidän talon ilmaiseksi (oli siellä päivät ja illat, arkena ja sunnuntaina). Minusta outoa, jos vanhemmat eivät halua lapsiaan auttaa, jos kerta on aikaa ja osaavat/pystyvät.

Kyllä me ainakin omia lapsiamme tullaan pyyteettömästi auttamaan kaikessa ja tarvittaessa, jos vaan osataan/pystytään.

Mutta tällä tyylillä tässä maailmassa kasvaa vaan minäminäminä -tyyppejä...

P.S. Ei ollut munkaan appi kovin innoissaan meidän raksalla auttamassa. Mutta hän olikin silloin työelämässä, joten emme odottaneetkaan häneltä mitään.

omiin lapsiisi voit vaikuttaa mutta et muihin.

Vierailija
15/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: ei meillä ole aikaa, kyllä yhteiskunnan kuuluu hoitaa, me katkaistaan välit kokonaan jos ei tulla lapsenvahdiksi tai auteta talonrakentamisessa tms.

Vanhempanne ovat jo kasvattaneet teidät. Eiköhän teidän kuuluisi sen jälkeen pärjätä omillanne vaatimatta palveluksia. Jos ei ole varaa rakennuttaa taloa omin voimin, pitäisi ehkä tyytyä halvempaan asumismuotoon. Käsittämätöntä minäminäminä-meininkiä.

Vierailija
16/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastohallia rakennettiin. Ihan omasta tahdosta mun isä siellä oli (hän kun on rakennusalan ammattilainen). Yritettiin että rakennetaan vasta keväällä loppuun kun illat alkoi pimetä ja miehellä tosiaan se koulu mutta mun isä halusi itse siihen katon saada mikä kyllä on tarpeen koska siellä säilytetään puita ja muuta säältä suojassa. Mun isä on kyllä palkittu tästä suuresta uhrautumisesta vaikka hän ei mitään ollutkaan vailla. Meillä on jo yksi metsäpalsta joten en todellakaan halua sitä toista joka niin kaukanakin sijaitsee ettei siellä luultavasti tule käytyä.

t. ap

Vierailija
17/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa isää tässä vähän kävi oli surku kun hän sitten yritti saada katon päälle ennen talven tuloa päivisin (me olimme töissä)

Isääsi tässä todella käy vähän surku. Miksi ette palkanneet työntekijöitä niin ei tarvitsisi ketään surkutella, kenenkään ei tarvitsisi olle kellekään kiitollisuuden- tms. velassa eikä kukaan olisi velvoitettu viettämään viikonloppuja toisten hommissa.

Huvittavaa; juuri valitat, kuinka miehesi PITÄISI olla tekemässä appesi puuhommia (kun hän oli tarpeeksi fiksu olemaan lupautumatta orjaksenne), mutta kuitenkin oletat, että hän tekisi samaa teille, kun kuitenkin isänne olette saaneet siihen hommaan värvättyä...

Meidän lapset, muitten mukulat!

Vierailija
18/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa isää tässä vähän kävi oli surku kun hän sitten yritti saada katon päälle ennen talven tuloa päivisin (me olimme töissä)

Isääsi tässä todella käy vähän surku. Miksi ette palkanneet työntekijöitä niin ei tarvitsisi ketään surkutella, kenenkään ei tarvitsisi olle kellekään kiitollisuuden- tms. velassa eikä kukaan olisi velvoitettu viettämään viikonloppuja toisten hommissa.

Huvittavaa; juuri valitat, kuinka miehesi PITÄISI olla tekemässä appesi puuhommia (kun hän oli tarpeeksi fiksu olemaan lupautumatta orjaksenne), mutta kuitenkin oletat, että hän tekisi samaa teille, kun kuitenkin isänne olette saaneet siihen hommaan värvättyä...

Mun isä on niin innokas rakennusalan ammattilainen että häntä melkein pitää pakottaa olemaan poissa. Hän suunnittelin meidän hallin jne. Muuten en häntä eläkeiläistä surkutellut kuin sen vuoksi että hänellä ei tässä loppuvaiheessa paljon ollut kaveria kun piti tosiaan päivisin sitä tehdä että jotain näki. Niin miehen perintöhän se metsä tosiaan onkin mutta se mikä on mun metsä niin kyllä minä sitä meidän yhteisenä pidän :)

t. ap

ps. tämäpäs kirvoitti kielenkantoja tämä keskustelu.

Vierailija
19/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempanne ovat jo kasvattaneet teidät. Eiköhän teidän kuuluisi sen jälkeen pärjätä omillanne vaatimatta palveluksia. Jos ei ole varaa rakennuttaa taloa omin voimin, pitäisi ehkä tyytyä halvempaan asumismuotoon. Käsittämätöntä minäminäminä-meininkiä.

[/quote]

Ja olleet oman osuutensa työelämässä, eikö vanhemmillemme kuulu tässä vaiheessa omaa rauhaa ja lastensa/heidän perheidensä kanssa sellasta lepposaa, rauhallista yhdessäoloa ja kanssakäymistä. Tasavertaista oleskelua, ei vaadita mitään..

Vierailija
20/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä orja se oma lapsi oikein on!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme