Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä on appi vähän itsekäs.

Vierailija
22.11.2010 |

Meillä oli kesän rakennusprojekti johon ei viitsinyt/joutanut osallistua. Nyt pitäis miehellä olla menossa heti kun pyydetään puunajoon metsästä ja mies ei kuulema viitsi kieltäytyä kun on saamassa kyseisen metsäpalstan itselle ennakoperintönä. Mua vähän sapettaa tuollainen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et vissiin ole koskaan apua saanut :) Mun isä on niin innokas rakennusalan ammattilainen että häntä melkein pitää pakottaa olemaan poissa.... t. ap ps. tämäpäs kirvoitti kielenkantoja tämä keskustelu.

Olen saanut apua, mutta en ole joutunut sen vuoksi surkuttelemaan ketään vanhusta hyvänen aika, niin ahne verenimijä en sentään ole! Nimenomaan; eiköhän isäsi ansaitsisi jo vapaa-aikaa, eikä hänen tarvitsisi teidän tal... anteeksi, VARASTOHALLIANNE rakentaa! Mutta ai niin, kun häntä pitää oikein "pakottaa" olemaan poissa... Kylläpä muuttui ääni kellossa.

Ja ihmekö tuo kun kirvoitti kielenkantoja, lukisit itse tekstisi vähän vähemmän itsekeskeisin silmin, niin ymmärtäisit miksi. "Mun appi ei auta meitä buhuu, meidän pitäis kuitenkin auttaa sitä"...

Vierailija
22/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ainakin omia lapsiamme tullaan pyyteettömästi auttamaan kaikessa ja tarvittaessa, jos vaan osataan/pystytään.

Anna kun arvaan: ei meillä ole aikaa, kyllä yhteiskunnan kuuluu hoitaa, me katkaistaan välit kokonaan jos ei tulla lapsenvahdiksi tai auteta talonrakentamisessa tms. Vanhempanne ovat jo kasvattaneet teidät. Eiköhän teidän kuuluisi sen jälkeen pärjätä omillanne vaatimatta palveluksia. Jos ei ole varaa rakennuttaa taloa omin voimin, pitäisi ehkä tyytyä halvempaan asumismuotoon. Käsittämätöntä minäminäminä-meininkiä.

En tiedä teidän itsekeskeisissä maailmoissanne, mutta mä tiedän, että tulen huolehtimaan vanhemmistani sekä appivanhemmistani heidän tullessan vanhoiksi. Omat vanhempani asuu siinä isäni rakentaman talon naapurissa ja appivanhemmat 16 km:n päässä. Näin meillä maalla, teillä kaupungissa onkin sitten eri sävelet, ilmeisesti.

Mutta siis tämä tyyli kyllä ruokkii sitä minäitsejavainminä -maailmankuvaa. Sanotte te kiireiset uraihmiset mita haluatte.

Peace!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meillä autellaan puolin ja toisin myös nyt, kun vanhemmat ovat vielä työkykyisiä jne.

Ehkä me vaan ollaan jotenkin omituisen auttamisperiaatteen omaavia ihmisiä. Tämä vain omista asioista huolehtiminenhan juuri johtaa siihen, että vanhukset jäävät yksin laitoksiin. Jos ajatellaan, että lasten ja vanhempien side päättyy siihen, kun lapset kasvavat aikuisiksi, niin tuohonhan se johtaa. Surullista, todella surullista.

Vierailija
24/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä maksetaan ihan mukavasti, ja vaikka myy vieraalle, vo pidättää hallintaoikeuden tiettyy rajaan asti. Olisitte kaikki sitten onnellisia eli sinä ja isäsi rakentamassa varastoa, appi metsineen ja miehesi koulussa.

Vierailija
25/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et vissiin ole koskaan apua saanut :) Mun isä on niin innokas rakennusalan ammattilainen että häntä melkein pitää pakottaa olemaan poissa.... t. ap ps. tämäpäs kirvoitti kielenkantoja tämä keskustelu.

Olen saanut apua, mutta en ole joutunut sen vuoksi surkuttelemaan ketään vanhusta hyvänen aika, niin ahne verenimijä en sentään ole! Nimenomaan; eiköhän isäsi ansaitsisi jo vapaa-aikaa, eikä hänen tarvitsisi teidän tal... anteeksi, VARASTOHALLIANNE rakentaa! Mutta ai niin, kun häntä pitää oikein "pakottaa" olemaan poissa... Kylläpä muuttui ääni kellossa. Ja ihmekö tuo kun kirvoitti kielenkantoja, lukisit itse tekstisi vähän vähemmän itsekeskeisin silmin, niin ymmärtäisit miksi. "Mun appi ei auta meitä buhuu, meidän pitäis kuitenkin auttaa sitä"...

Meille saa tulla auttaamaan pakko ei ole mutta jos on luvannut tulla ja ei tulekaan niin miksi meidän pitäis heti mennä auttamaan kun vähänkään ollaan pyytämässä. Se on asia mitä en tahdo ymmärtää. Kyllä meilläkin on aina ennen autettu puolin ja toisin. Ketään ei ole mielestäni hyväksikäytetty. Appiukkokin tasan tarkkaan tiesi että mun isä siellä painaa päivisin yksin ja apu ois oikein tervetullutta mutta jos ei ole haluja auttaa niin sitä ei sitten ole.

t.ap

Vierailija
26/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huolehtineet vain omista asioistaan (koska eivät auta talonrakentamisessa), joten heidät voi jättää yksin laitoksiin? Just, ja sinä vielä paheksut muiden minäminäminä-mentaliteettia.

Tämä vain omista asioista huolehtiminenhan juuri johtaa siihen, että vanhukset jäävät yksin laitoksiin. Jos ajatellaan, että lasten ja vanhempien side päättyy siihen, kun lapset kasvavat aikuisiksi, niin tuohonhan se johtaa. Surullista, todella surullista.

Vierailija
27/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miksi appiukko ei palkkaa apulaisia sinne puunajoon.

Mikä orja se oma lapsi oikein on!!

Vierailija
28/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama juttu. Olemme miehen kanssa olleet yhdessä 7 vuotta ja tänä aikana olemme yhden kerran pyytäneet apua (liittyy myös talo/rakennushommiin). Toista kertaa emme pyydä apua heiltä mihinkään! He käyttäytyvät kuin olisimme ikuisessa kiitollisuudenvelassa heille! Anoppilassa meidän pitäisi (tämä on ollut aina) olla heille apuna vähän kaikessa, kun meillä ollessaan anoppi istuu puutarhatuolissa siideri kädessä voivottelemassa kuinka rankkaa taas on. Appi saattaa jonkun pikkuhomman tehdäkin. Ärsyttää, kun heillä ollessaan pitäisi koko ajan halkoja hakata, nurmikkoa ajaa, tehdä ruokaa... Sanomatta selvää, että meillä kotona on samat hommat. Näissä appivanhemmat eivät kuitenkaan itse auta.

Minusta tämä on turhauttavaa ja myös outoa, koska olen itse tottunut vastavuoroisuuteen. Vanhuksia autetaan jos on tarve ja toisinpäin.