Usein toistuva yskä lapsella.. mikä voisi olla syynä jos ei ole....
... allergiaa, astmaa, hometta. Mitä muita syitä tiedät aiheuttavan usein toistuvaa yskää ilman kuumetta.
Kommentit (8)
Ei kuumetta ei nuhaa. Ja toistuu kerran kuukaudessa.
päiväkotia vaihdettu (jos siis olisi ollut sisäilma ongelma hoidossa), asuntoakin vaihdettu. Liimakorva pojalla on, mutta voiko se aiheuttaa yskää. Korvien putkitukseen ollaan menossa. Käsittääkseni yskä ei ole oire korvista.
sytiin antibiootit, allergiatestit,puhalluskokeet,juoksurasitukset,verikokeet,keuhkorntgenit,vatsahappo lääkkeet, mikään ei auttanut,mitää tautia,astmaa ei löytynyt, loppujen lopuksi poistettiin risat, JO loppu yskä!
voi olla myös korvaperäistä. Korvan ja kurkun hermotukset ovat lähellä toisiaan, samoin bakteerikannat. Usein korvatulehdus esim aiheuttaa myös silmätulehduksen jne, mutta ihan heijastekipunakin voivat oirella "toistensa luona"
Olen 26-vuotias ja lapsena yskin aina. Sille ei löytynyt mitään syytä, ei ollut allergiaa eikä astmaa, kitarisat leikattiin eikä auttanut jne. Usein aloitin yskimään syksyllä ja lopetin keväällä. Välillä yskin jonkin verran ja välillä niin että olin tukehtua. Lääkärit kai vaan totesivat että minulla on "heikot keuhkot". Nyt aikuisenakin saan yskää helposti ja kun se iskee niin se yleensä jatkuu pitkään. Ihmiset usein päivittelevät että se on kamalan kuuloista mutta itse olen kai vaan tottunut. Ei voi mitään. Yskänlääkkeitä en käytä oikeastaan ikinä, koska ne eivät mainittavasti auta, mutta yskää hillitsee kurkkupastillien imeskely ja juominen.
Toivottavasti teidän perheessä menee ohi, ja kenties joku syykin löytyy.
leikataan risat. Toivotaan, että apu löytyy sieltä. Tuo lääkäri ei vaan oikein sanonut yskäasiaan mitään.
Ja niin usein että liimaa sinne oli kehittynyt. Putkien laiton jälkeen yskä loppui kuin seinään ja kuulokin palasi normaaliksi.
ettei ole astma?
Kuulostaa nimittäin todella vahvasti juuri joltain altistumiselta.
Toisekseen, flunssaviruksia on satoja erilaisia, on ihan normaalia saada kerran kuussa (varsinkin päiväkodissa) räkätauti. Mutta ei se yleensä pelkkänä yskänä ilmene.
Öinen yskä, joka ei tunnu pystyssä, voi olla myös refluksin merkki - mutta harvemmin lapsella. Lapsella refluksi ilmenee useimmiten oksenteluna ja mahakipuina.