Hesarissa kastettujen palstalla Kiivi Miu.
Jippijaijee. Siskostaan tulee varmaan Ananas Hau
Kommentit (72)
Jos tällä Kiivilä on aasialainen äiti? Ainakin tuo Miu voisi viitata siihen.
nimet äidillä j aisällä, sellaiset tavisnimet.
Ihme suvaitsematonta ja ennakkoluuloista väkeä täällä
kovin ennakkoluuloton ja innovatiivinen olla.
Onneksi Suomesta löytyy kekseliästäkin porukkaa, niin pysyy tämä elinkeinoelämäkin nosteessa tulevaisuudessa.
Jos Kiivi nimen hyväksyminen toisen lapsella on jo vaikeaa niin miten sitten isommat jutut.En voi muuta kuin ihmetellä kirjoittajien ahdasmielistä maailmankuvaa ja elämisen mallia.
että hän bongasi itsensä vastaavasta ketjusta. Ei kauhean kivaa. Itse asiassa menee varmaan kunnianloukkauksen puolelle, silloin kun perhe on näin selvästi tunnistettavissa. Eri asia jos nyt yleisesti ottaen kyselisi mielipiteitä tietyntyyppisistä nimistä. Eiköhän jokainen vanhempi kuitenkin halua omalle lapselleen kauniin nimen. Ja miten ylpeä ja onnellinen sitä vauvastaan on, ja sitten saa tällaisen ketjun lukea.
Satsuma Tsirp
Pomelo Muu
Päärynä Pul
Luumu Ihahaa
Greippi Huhuu
Täällä on niin paljon itsekeskeisiä ja ahdasmielisiä naisia, ettei mikään saisi poiketa tavallisesta. Lapsille saisi antaa vain ihan tavallisia almanakan nimiä, ettei vaan erotu ollenkaan.
Minua kauhistuttaa kun joku antaa lapselleen noita iänikuisia nimiä almanakasta, jotka on niitä samoja Liisoja ja Leenoja joita on jo Suomi pullollaan.
sunnuntain hesarissa. ei sitä kai sinne pakko oo laittaa. ja eiköhän kiivi oo nimenä niin harvinainen, että joka tapauksessa kaikki tietää kenestä puhutaan...
kunnianloukkaus tosiaan, REPS JA KOPS
sunnuntain hesarissa. ei sitä kai sinne pakko oo laittaa. ja eiköhän kiivi oo nimenä niin harvinainen, että joka tapauksessa kaikki tietää kenestä puhutaan... kunnianloukkaus tosiaan, REPS JA KOPS
Jos joku vaikkapa kirjoittaisi herjausviestin lehteen, niin sitä tuskin julkaistaisiin. Miksi netissä saa haukkua ihmisiä tunnistettavasti?
No joo pointti oli juurikin se, että jos puhuu harvinaisesta nimestä, niin perhe tosiaan on tunnistettavissa, ja osa kommenteista ei ollut kauhean kivoja. Minä en ainakaan henkilökohtaisesti haluaisi, että minusta ja perheestäni puhutaan netissä mitään tunnistettavaksi. Haluaisitko sinä?
Ainakin me on ilmoitettu lapsen syntymästä lehdessä pääasiassa TUTUILLE. Miksi haluiaisin ilmoittaa perheuutisesta siksi, että minulle tuntemattomat ihmiset pääsevät arvostelemaan?
Ja ei, meidän lapsella ei ole harvinainen nimi, joten en siksi älähtänyt.
mutta melkeen kuolin nauruun tuon Ananas Haun takia :D :D
Tai Appelsiini Auts.
Kunnianloukkaukseen vaaditaan kyllä vähän enemmän kuin se, että "teidän lapsella on tyhmä nimi". Tökeröä haukkuminen tietysti on.
Kiivi on sentään melkein "kiva" noihin verraten.
Näitä erikoisia nimiä harrastavat taitavat muutenkin olla suomen kielen suruttomia raiskaajia.