Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaisiko erota..

Vierailija
21.11.2010 |

Mitä olette mieltä. Yli kymmenen vuotta yhdessä, lapsia kaksi, molemmat kouluiässä. Mies on töiden puolesta paljon työmatkoilla ja kun tulee kotiin menee aika omissa harrasteissa, koska harrasteet sellaisia ettei niitä voi noilla matkoilla harrastaa. Käytännössä pyöritän tätä taloutta koko ajan yksin. Puhuttu on ja tulos on ettei toista voi muuttaa ja kotiin kahlita. En enää tiedä mitä ajatella. Odotanko itse vain parisuhteelta liikaa. Tuntuu että eniten loukkaa se ettei toisella tunnu olevan ikävä toisen luo ja siten halua viettää aikaa ihan perheen kans ja illalla yhdessä. Vaikuttaahan tuo ihan seksielämääkin kun toinen on sitten menoistaan ihan väsynyt. Energiat on taas menneet muualle. Muuten kaikki hyvin mutta tunnen itse olevan liitossa yksinäinen. Toki omaa elämää on ihan tarpeeksi, ystäviä yms. mutta kyllä kait ihminen kaipaa vierelleen ihan miestä jonka kans vois tehdä kaikkea kivaa lasten mentyä nukkumaan. Jep sekava viesti mutta olis kiva tietää paljonko te muut "kauan" yhdessä olleet olette yhdessä. Vai meneekö se siihen että kun oravanpyörä pyörii niin nähdään aina silloin tällöin ja vieraannutaan pikku hiljaa toisistaan...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mitään mitä voisitte yhdessä harrastaa? Tai aloittaa harrastamaan?

En eroisi ilman pariterapiaa ainakaaan, se ois varmaan oman liiton taannoin pelastanut kun ois osannut hakea apua eikä erota.

Vierailija
2/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Sittenhän ne kotityöt sulta vähenee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana Taposen kirja Lalalandia. Tosin sillä erotuksella, että mies oli kotona kun ei työmatkalla.

Vierailija
4/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin YH:ksi ja pyöritin todellakin yksin koko showta, niinkuin siihenkin asti.

Noh, rakastuin seuraavaksi mieheen, joka on vieläkin enemmän pois kotoa töidensä takia. Ympäri mennään yhteen tullaan. :) Mutta onhan lapset pois joka toinen viikonloppu, jolloin vietetään aikaa kunnolla yhdessä. Arkisinkin sitä kummasti jaksaa vaikka nähdään vain myöhään. Ja samanlaista se on ollut alkumetreiltä asti ja hyvin on pystytty tutustumaan ja rakastumaan.

Eli en noilla AP:n tiedoilla eroa kyllä miettisi.

Hanki lisää omaa elämää, lapsenhoitjaaa ja järjestä vapaapäiviä tai edes yhteisiä vapaailtoja, ja lomia säännöllisesti. Ja jos teillä on jopa kokonaiset vapaat viikonloput molemmilla yhdessä vietettäväksi, älä viitsi ruikuttaa!

ps. siitä arjestakin saa juhlaa kun viitsii kotona enemmän oleva panostaa iltoihin, yhdessä iltapalan syömiseen, yhteissaunaan tai suihkuun, ja molemmat jos vielä pukeutuu kivasti eikä mihinkään risaisiin verkkareihin ja likaisiin roikkuviin hikisiin t-paitoihin. Esmes osta mukavat ja kauniit yöasut molemmille. Seksielämäkin saa uutta pontta, kun on jotain muuta päällä kuin ekat lattialta löytyneet virttyneet vetimet.

Vierailija
5/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vähene, ei vaan pysyy ihan samana. Eikä kotityöt ole ongelma. Lähinnä vain se mitä kaipaa kun ne työt on tehty ja tenavat nukkumassa..

Vierailija
6/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi eroamaan, koska et oikeastaan mitään hyötyisi erosta, lapset menettäisivät senkin vähän ajan isän kanssa. Tietysti voisit löytää uuden miehen, mutta onko se sen arvoista. Tietysti meitä on erilaisia, minulla vähän sama tilanne ja en jaksaisikaan, että mies on koko ajan kyljessä kiinni. jos teillä ei ole kerran suurempia ristiriitoja, mieti mitä hyötyisit tai lapset hyötyisivät erosta. hyväksy tilanne ja keksi itsellesi "elämä."

Vierailija
7/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis riittäisi ihan hyvin että viikonloppuisin edes olisi jotain laatuaikaa mutta silloin toinen on umpiväsynyt. Ei siinä ole sievät alusvaatteet ole auttaneet. Toinen lähinnä nukkuu kotona muuten menossa. Enpä tiedä, jos se tällaista kuuluu ollakin ja itse vain haahuilen turhan perään..

Vierailija
8/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallenna TV-ohjelmia, katso niitä yksiksesi.

Nuku, syö hyvää, sauno, kaunistaudu, niin YH:tkin tekevät kun lapset nukkuu ja ne kotityöt on tehty, ja ei oo ketään iltamyöhällä kumppanina.

Ja vaikka kumppani oliskin talossa, niin siihenkin voi kyllästyä, ja helposti pidemmässä liitossa pariskunnan näkee istuvan eri huoneissa tekemässä ihan omia asioitaan, sittenkin kun lapset jo nukkuu.

Vierailija
9/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän ei todellakaan kuuluisi parisuhteessa olla sellaista, että tuntuu elävänsä yksin vaikka on parisuhteessa. Yhteistä aikaa pitäisi olla. Mutta molempien pitäisi olla valmiita sitä järjestämään. Oletko miettinyt, miksi miehesi ei halua panostaa parisuhteeseenne, siis miksi "mieluummin" menee harrastuksiinsa kuin viettää yhteistä aikaa sinun kanssasi? Onko teillä vielä rakkautta parisuhteessanne?

Itse olen kahdeksatta vuotta yhdessä mieheni kanssa ja meillä on leikki-ikäinen lapsi. Tunnen myös olevani yksin tässä avioliitossa, parisuhteessa ja elämässä. Mieheni on yrittäjä ja tekee pitkää päivää. Ei pyöritä arkea ikinä. Ja kaikki vastuu kodista ja lapsesta on minulla.

En itsekään tiedä miten tästä eteenpäin pitäisi mennä. Oikeastaan en edes halua mitään pariterapiaa tai vastaavaa. En usko että se auttaisi, sitä suurta rakkauden tunnetta ei enää minun sydämessäni ole.

Vierailija
10/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä panostamista. Toinen vaihtoehto olisi miehen vaihtaa töitä, että jaksaisi viikoloput?

Vierailija
11/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän ei todellakaan kuuluisi parisuhteessa olla sellaista, että tuntuu elävänsä yksin vaikka on parisuhteessa. Yhteistä aikaa pitäisi olla. Mutta molempien pitäisi olla valmiita sitä järjestämään. Oletko miettinyt, miksi miehesi ei halua panostaa parisuhteeseenne, siis miksi "mieluummin" menee harrastuksiinsa kuin viettää yhteistä aikaa sinun kanssasi? Onko teillä vielä rakkautta parisuhteessanne?

AP:n viesti oli kuin itse kirjoittamani sillä erotuksella, että mieheni ei edes tee kovin paljon töitä vaan on vaan poissa, joko henkisesti tai fyysisesti.

Jos ihminen on valinnut parisuhteen, hän haluaa parisuhteen. On ihan turha ehdottaa, että keksi elämääsi muuta viihdykettä. Mihin parisuhdetta siinä tapauksessa ylipäätään tarvitaan?

Itse olen kahdeksatta vuotta yhdessä mieheni kanssa ja meillä on leikki-ikäinen lapsi. Tunnen myös olevani yksin tässä avioliitossa, parisuhteessa ja elämässä. Mieheni on yrittäjä ja tekee pitkää päivää. Ei pyöritä arkea ikinä. Ja kaikki vastuu kodista ja lapsesta on minulla.

En itsekään tiedä miten tästä eteenpäin pitäisi mennä. Oikeastaan en edes halua mitään pariterapiaa tai vastaavaa. En usko että se auttaisi, sitä suurta rakkauden tunnetta ei enää minun sydämessäni ole.

Vierailija
12/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on valinnut parisuhteen, hän haluaa parisuhteen. On ihan turha ehdottaa, että keksi elämääsi muuta viihdykettä. Mihin parisuhdetta siinä tapauksessa ylipäätään tarvitaan?

Vierailija
13/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä ihminen vielä eroa mieti vaan ota asia puheeksi, puhukaa ja puhukaa vielä kerran. Näytä vaikka miehelle aloituksesi!

Turhia eroja tulee monasti siksi, että ihmiset tällaisessa tilanteessa "antaa mennä" ja lopulta sitten vieraannutaan toisistaan peruuttamattomasti.

Vierailija
14/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viahtaa töitä? Jotta olisi lyhyemmät matkat kotiin ja enemmän vapaata?

Mitä ap tekisi elannon eteen jos ero tulisi? Onko nyt töissä?

Aika monessa suhteessa on tuota, että toinen kotona päivät ja sitten odottaa että viikonloppuna tehtäis jotain. Kun mies puurtaa viikon töitä niin paras loma on levätä kotipesässä.

Onko kipinää suhteessa, jos kokeilette niin toimiko seksi ja onko intohimoa? Saako ne elvytettyä jos lapset laittaa hoitoon siki aikaa? Suhde on myös sopimus, hoidetaan lapset, elätetään toiset, eikä vain sitä samaa huumaa ja unelmointia mitä suhteen alussa.

Nyt kun 10 v yhdessä niin mietit miksi olet juuri tämän kanssa. Suhde voi tuntua vankilalta ja ero ratkaisulta. Elämäkö on tässä ja ei pääse eteenpäin? Eroajatusten taustalla oma kasvu ja kriisi.

Kysyn itseltäni joka päivä suhteessa: haluanko vanheta ja olla myös vanhana tuon ihmisen kanssa. Ja kun hymyilen ja vastaan, joo, niin tiedän että hän on minulle oikea ja haluan piristää häntä joka päivä. t: onnellinen, kerran jo eronnut, mies

Vierailija
15/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viahtaa töitä? Jotta olisi lyhyemmät matkat kotiin ja enemmän vapaata?

Mitä ap tekisi elannon eteen jos ero tulisi? Onko nyt töissä?

Aika monessa suhteessa on tuota, että toinen kotona päivät ja sitten odottaa että viikonloppuna tehtäis jotain. Kun mies puurtaa viikon töitä niin paras loma on levätä kotipesässä.

Onko kipinää suhteessa, jos kokeilette niin toimiko seksi ja onko intohimoa? Saako ne elvytettyä jos lapset laittaa hoitoon siki aikaa? Suhde on myös sopimus, hoidetaan lapset, elätetään toiset, eikä vain sitä samaa huumaa ja unelmointia mitä suhteen alussa.

Nyt kun 10 v yhdessä niin mietit miksi olet juuri tämän kanssa. Suhde voi tuntua vankilalta ja ero ratkaisulta. Elämäkö on tässä ja ei pääse eteenpäin? Eroajatusten taustalla oma kasvu ja kriisi.

Kysyn itseltäni joka päivä suhteessa: haluanko vanheta ja olla myös vanhana tuon ihmisen kanssa. Ja kun hymyilen ja vastaan, joo, niin tiedän että hän on minulle oikea ja haluan piristää häntä joka päivä. t: onnellinen, kerran jo eronnut, mies

En ole ap.

Vierailija
16/16 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ihme vastauksia! joo hei "keksi itselles tekemistä" ja "niin sinkutkin tekee"..joo paitsi et sinkut hakee ehkä satunnaisia juttuja tai ei haluais olla yksin vaikka onkin ja etsii jtn kumppania elämäänsä.sinä et voi nyt tehdä mitään ja olla avoin uudelle ja et pysty nauttimaan elämästä kunnolla jos parisuhde on tossa kunnossa.jokainen kaipaa läheisyyttä ja jos kerta mies ei ole valmis tekemään sua onnelliseks ni kyllä jossain on mies joka on!! ja joo sitä arkee on kivempi pyörittää yksin eronneena kun yksin avioliitossa koska avioliitossa kuuluu jakaa arki.yksin ollessa teet kotiaskareet itsesi ja lapsiesi hyväksi,et miehen joka ei sitä arvosta.