G: Horoskooppimerkit ja havaitut ominaisuudet
Oletteko havainneet toistuvasti tiettyjä piirteitä tietyn horoskoopin ihmisissä?
Itse en ole mikään fanaattinen tähtimerkkien nimeen vannoja, mutta ihmeekseni olen joutunut nöyrtymään tämän tosiasian edessä, että tietyillä tähtimerkeillä on hirmuisesti samoja piirteitä luonteessa ja toimintatavoissa.
Esim.
Kauriit joihin olen törmännyt ovat kaikki hyvin "pikkuvanhoja" luotettavia suorittajia, en tarkoita pahassa.
Kaksoset taas ovat ihmissuhteissaan aivan pihalla - flirttejä pelimiehiä/-naisia. Sitoutumiskammoisia ja ehkä vähän narsisteja.
Härät hirmuisen itsevarmoja jyriä, vaikka usein ulkonäkö antaa heistä "pehmeän" kuvan.
jne.
Kaksoset
Kommentit (45)
Skorpioonit on älykkäitä ja uskollisia/lojaaleja. Jos loukkaat skorpioonia, skorppari kyllä kostaa, lyö vyön alle ja kovaa.
Ravut on erittäin herkkiä, niin naiset kuin miehet. Tosin miehet yrittää peitellä sitä. Perhekeskeisiä ihmisiä, lämpimiä.
Kalat ovat tosiaan ylitunteellisia. Tosin kalat ei ole mtn draamaquueneja toisinkuin leijonat, jotka pitää vaikka tyhjästä showta yllä. Kalat haluavat auttaa toisia, kilttejä.
Vaaoilla on jtn ongelmaa päätöksien tekemisessä, soutaavat ja huopaavat. Sosiaalisia ovat.
Kauriit ovat työmyyriä, pikkuvanhoja kuten joku jo sanoikin.
Joku kysyin jousimies-miehestä. Omani on joukkari. Loukkaantuu herkästi, mutta myös leppyy helpolla, ei ole pitkävihainen. Uskollinen, kiltti ja kokeilunhaluinen. Muita skorpaprimiehiä en kyllä tunnekkaan.
Skorpioonit on älykkäitä ja uskollisia/lojaaleja. Jos loukkaat skorpioonia, skorppari kyllä kostaa, lyö vyön alle ja kovaa. Ravut on erittäin herkkiä, niin naiset kuin miehet. Tosin miehet yrittää peitellä sitä. Perhekeskeisiä ihmisiä, lämpimiä. Kalat ovat tosiaan ylitunteellisia. Tosin kalat ei ole mtn draamaquueneja toisinkuin leijonat, jotka pitää vaikka tyhjästä showta yllä. Kalat haluavat auttaa toisia, kilttejä. Vaaoilla on jtn ongelmaa päätöksien tekemisessä, soutaavat ja huopaavat. Sosiaalisia ovat. Kauriit ovat työmyyriä, pikkuvanhoja kuten joku jo sanoikin. Joku kysyin jousimies-miehestä. Omani on joukkari. Loukkaantuu herkästi, mutta myös leppyy helpolla, ei ole pitkävihainen. Uskollinen, kiltti ja kokeilunhaluinen. Muita skorpaprimiehiä en kyllä tunnekkaan.
ja molemmat pettivät vaimojaan.
Esimieheni on vaaka ja hän on TODELLA päättäväinen ja kova työmyyrä.
Oinas:
Pioneeri, mies-energian symboli, karmallinen vaihe kuin pienellä vauvalla; suureen ääneen vaatii itselleen huomiota / johtoaseman. On kunnianhimoinen, ei katso kenen päältä kävelee saavuttaaksen sen, mitä haluaa.
Härkä:
Jalat maassa, itsepäinen, järkkymätön. Periksiantamaton. Tasainen puurtaja ja materialisti, jolle maalliset (konkreettiset) asiat ovat tärkeitä. Toiset ovat hyviä äiti-tyyppejä.
Kaksonen:
Hulluttelija, usein ainakin ajatuksen tasolla mahdottoman vilkas (siksi kyllästyykin nopeasti), ajattelu ja mieli on aina askeleen (ellei kaksikin ;)) edellä. Viestin viejä (juoruilija). Leikkimielinen. Usein muiden mielestä kaksinaamainen ja / tai sellainen, josta ei saa otetta. Harvoin luotettava (riippuu siitä, löytyykö kartalta muiden tasoittavien merkkien vaikutusta - ja kuinka paljon / missä suhteessa).
Rapu:
Äidillinen, pehmeä koti-ihminen. Menee kuoreensa vastustusta kokiessaan - liikkuu myös sivuttain kuten rapukin (eläin siis) tekee; väistellen -> energia on harvoin suoraviivaista. Välttelevää eroottisuutta. Johtava merkki, mutta pyrkii johtamaan epäsuorasti. Eläinradan symppiksiä.
Leijona:
Teatraalinen, yliampuva, tahtoo olla huomion keskipisteenä. Pyrkii valtaan - ei toimi hyvin alamaisasemasta. Rakastaa esiintyä. Rakkauden taiteilijoita. Paistattelee mielellään muiden suosiossa; ei omaa juurikaan kykyä / halua itsekriittiseen tutkiskeluun.
Neitsyt:
Tarkka ja yksityiskohdista kiinnostunut. Analyyttinen tarkkailija. Pyyteetön auttaja (ei tarvitse eikä halua tunnustusta - päinvastainen kuin leijona tässä suhteessa). Ahkera. Sarkastinen ja pisteliäs, sekä hyvin kriittinen. Myös äärettömän itsekriittinen, jopa siinä määrin, että toiminta estyy, kun vaatii itseltään täydellisyyttä johon tietää, ettei pysty yltämään. Neitsyt pyrkivät tekemään maailmasta, ja ympäröivistä ihmisistä, täydellisiä - yksityiskohtia hioen ja niihin pureutuen.
Vaaka:
Kepeitä ilman ihmisiä, joille harmonia ja estetiikka on kaikki kaikessa. Se, miltä jokin ulospäin näyttää, on tärkeämpää kuin itse substanssi. Vaaka pyrkii alati tasapainoon - siinä kuitenkaan onnistumatta. Loistavia diplomaatteja ihmisten välisissä suhteissa - avainasiana "pidetään ilmapiiri kevyenä ja miellyttävänä".
Skorpioni:
Syvissä vesissä ja tunnemaailmoissa eläviä, voimakkaita ihmisiä. Pinnan alla alati kuohuu, vaikka se kuohunta ei näkyisi ulospäin. Mustasukkaisia, omistushaluisia, ehdottomia. Mustavalkoisia ajattelussaan. Skorpioni uudistuu sisäisen (ja ulkoisen) kamppailun kautta. Skorpioni tarvitsee draamaa, ja hakee sitä - usein tiedostamatta. Seksuaalisesti latautuneita! Intohimoisia, hyviä rakastajia. Voimakkaita parantajia (luonteen jalostuttua tarpeeksi niin, että yksilö pyrkii hyvään).
Jousimies:
Optimistinen, idealistinen maailmanparantaja. Suorapuheinen ja rehellinen. Kiinnostunut totuuden esiin nostamisesta - hinnalla, millä hyvänsä. Joskus parisuhteissaan petollisia löytäessään kiinnostavamman kumppaniehdokkaan, jonka kautta uskoo löytävänsä uuden totuuden rippusen. Tulen energian muuttuva merkki.
Kauris:
Isällinen kuri ja ote (planeetta Saturnus) määrittää tätä merkkiä; kauriit ovat loistavia asioiden loppuun saattajia, ahkeria ja työteliäitä. Alttiita ajoittaisiin alakulon hetkiin ja jopa masennukseen. Tarvitsevat vastapainoksi vapaa-aikaa ja leikkiä, sekä rentoutumista, muuten erilaiset vastuulliset tehtävät näännyttävät kaurisihmisen liiaksi.
Kaurisihmisillä on myös kalan tunteellinen merkki; pyrstö. Kauriilla on tunteellinen puolensa järki-ihmisen rinnalla.
Vesimies:
Idealisti, uudistusmielinen. Vastarannankiiski. Pitää ihmisistä, ja pyrkii auttamaan silloin kun voi. Ovat hyviä auttajia siinä mielessä, että onnistuvat pitäytymään asioiden ulkopuolella - tarkastelemaan niitä objektiivisesti niiden ulkopuolelta. Tarvittaessa tunnekylmiä. Uudistajia. Tarvitsevat vapautensa.
Kalat:
Tunteellisia (ylitunteellisiakin, joo), vapauden kaipuisia, herkkiä, valmiita auttamaan. Eivät ole kiinni realiteeteissa tai arkisissa asioissa. Elävät illuusioissa. Eivät pelkää kuolemaa.
Esim. täällä(kin) olevat Leijona -kuvaukset huvittaa mua suuresti kun mietin, että niiden pitäisi kuvastaa miestäni :D Ainoastaan "iso tukka" osui xD
Täälläkin yksi joka tunnistaa itsensä mainituista asioista :) Omasta kokemuksesta lisään vielä sen, että vaikka kauriit useasti ovat ns. järkeviä suorittajia siinä kaikessa mitä voivat järjellään hallita, on heillä usein vaikeuksia tunnepuolensa kanssa. Jostain luin,että Kauris ei koskaan tavoita tunteidensa pohjaa ja tämän takia heidän takanaan saattaa olla suuriakin salaisuuksia ja tiettyä surumielisyyttä. Allekirjoitan.
koskaa aikasemmin kuullukkaa minkälaisia kauriit ovat,mutta allekirjotan kanssa itseni kohdalta!
härkä. eikä kyllä mikään kuvaus näistä osunut minuun yhtään. olen kaikkea muuta kuin "itsevarma jyrääjä". herkkä, ujo ja vähän epävarma. ihan hyvä itsetunto minulla silti on, mutta pidän omat mielipiteeni ominani, ja usein vain myötäilen muita. paitsi jos kyseessä on joku oikeasti tärkeä asia. en halua tuoda itseäni esiin millään tavalla.
ärsyttää nämä ihmiset jotka kysyvät suurinpiirtein ensimmäisenä kun tavataan horoskooppia. itse en niihin usko pätkääkään, eikä se että nyt satun olemaan härkä, kerro minusta mitään.
härkä. eikä kyllä mikään kuvaus näistä osunut minuun yhtään. olen kaikkea muuta kuin "itsevarma jyrääjä". herkkä, ujo ja vähän epävarma. ihan hyvä itsetunto minulla silti on, mutta pidän omat mielipiteeni ominani, ja usein vain myötäilen muita. paitsi jos kyseessä on joku oikeasti tärkeä asia. en halua tuoda itseäni esiin millään tavalla. ärsyttää nämä ihmiset jotka kysyvät suurinpiirtein ensimmäisenä kun tavataan horoskooppia. itse en niihin usko pätkääkään, eikä se että nyt satun olemaan härkä, kerro minusta mitään.
Korostuneemmin.
Tai sanotaan, ettei siihen uskota - samalla kuitenkin löydetään ne omat ominaispiirteet sieltä tulkinnasta. ;D
Ihminen on kummallinen olento.
se ettei luonne ja ominaisuudet ole riippuvaisia horoskoopista.
mun tuntemiin tyyppeihin joilla nuo horoskoopit! Etenkään leijona, molemmat mun vanhemmat leijonia ja niin kaukana tuosta kuvauksesta kuin olla ja voi...
Leijona:Teatraalinen, yliampuva, tahtoo olla huomion keskipisteenä. Pyrkii valtaan - ei toimi hyvin alamaisasemasta. Rakastaa esiintyä. Rakkauden taiteilijoita. Paistattelee mielellään muiden suosiossa; ei omaa juurikaan kykyä / halua itsekriittiseen tutkiskeluun.
Neitsyt:
Tarkka ja yksityiskohdista kiinnostunut. Analyyttinen tarkkailija. Pyyteetön auttaja (ei tarvitse eikä halua tunnustusta - päinvastainen kuin leijona tässä suhteessa). Ahkera. Sarkastinen ja pisteliäs, sekä hyvin kriittinen. Myös äärettömän itsekriittinen, jopa siinä määrin, että toiminta estyy, kun vaatii itseltään täydellisyyttä johon tietää, ettei pysty yltämään. Neitsyt pyrkivät tekemään maailmasta, ja ympäröivistä ihmisistä, täydellisiä - yksityiskohtia hioen ja niihin pureutuen.
Skorpioni:
Syvissä vesissä ja tunnemaailmoissa eläviä, voimakkaita ihmisiä. Pinnan alla alati kuohuu, vaikka se kuohunta ei näkyisi ulospäin. Mustasukkaisia, omistushaluisia, ehdottomia. Mustavalkoisia ajattelussaan. Skorpioni uudistuu sisäisen (ja ulkoisen) kamppailun kautta. Skorpioni tarvitsee draamaa, ja hakee sitä - usein tiedostamatta. Seksuaalisesti latautuneita! Intohimoisia, hyviä rakastajia. Voimakkaita parantajia (luonteen jalostuttua tarpeeksi niin, että yksilö pyrkii hyvään).
oman, lapsen ja miehen luonteet ja arvuuttanut horoskooppeja. Vain yksi arvasi yhden vastauksen oikein.
Olen myötäilijä tyyppiä yleensä, mutta poikkeuksia löytyy. Jos sille päälle ssatun "jyrään" kaiken ja kaikki tieltäni.
Härät ovat myös hyvin itsepäisiä. Tai ainakin tuntemani härät. (appi, veljeni ja minä)
Mieheni on jousimies ja on vähän sellainen tarkkailija ensin. Puhuu suunsa puhtaaksi ja muuta kommenttia sitten ei irtoa :)
Ja häristä vielä sen verran että yleensä niiden päätä on vaikea saada kääntymään ellei ole riittäviä perusteita. Miksi muuttaa vanhaa ja toimivaa tapaa, on aikalailla hyvin kuvaava.
tosin läheskään kaikki eivät ole härkiä... Aika monet myötäilee jos asia ei ole itselle tärkeä tai siitä ei ole hirveästi tietoa, mutta sitten jos on vahva mielipide asiasta niin sitä jyrätään kovemmin läpi.
Olen myötäilijä tyyppiä yleensä, mutta poikkeuksia löytyy. Jos sille päälle ssatun "jyrään" kaiken ja kaikki tieltäni.
Ja häristä vielä sen verran että yleensä niiden päätä on vaikea saada kääntymään ellei ole riittäviä perusteita. Miksi muuttaa vanhaa ja toimivaa tapaa, on aikalailla hyvin kuvaava.
Aika tunnekylmä. seurustelu ei kiinnosta. avioliitto ahdisti, koska kaipasin vapauttani. Omien polkujen kulkija. matkustelen paljon. haaveena muuttaa Intiaan auttamaan lapsia. Vähän tällainen "hörhö". kierrätän kaiken mahdollisen ja yreitän ajatella maapallon kannalta asioita. Lävistykset ja tatskat löytyy.
Mutta kiinalaisessa olen tiikeri. ja se vahvistaa sitä kaukokaipuuta ja matkustusintoa.
Mun kuopus kauris ja laitoksella jo huomasin tämän "vanhan" katseen.Luonne aika vaativa siinä mielessä että kaikki pitää tehdä ns.sääntöjen mukaan.On erittäin tarkka siitä että kaikki toimii ryhmässä nätisti ja sääntöjen mukaanja auta armias jos joku vie lelun kädestä :D Ihana pieni tehopakkaus,tunteita löytyy kuin pienestä höyryveturista.
Toinen lapsi vesimies ja herkkä kuin mikä.Loukkaantuu helposti kun joku ei toimi.Rakastaa pohtia syvällisiä asioita ja ryhmässä ensin tarkkailee tilannetta ennen kuin menee mukaan.
Mä olen vaaka ja tunnustan tuon "kauneuden tajun".Kaikki pitää olla ulkoisesti balanssissa ja joskus huvittaa noi vaateongelmat:)
Pohdimme kyllä ns.vieraita asioita hetken mutta kun tehdään päätös asian suhteen niin pyörät lähtee nopeastikin pyörimään eteenpäin.
"Kauneuden taju" ja päätöksenteko sopii minuun, olen skorpioni. Mies taas tekee päätöksensä nopeasti mutta toteutus kestää ja kestää. Mies myös skorpioni, meillä 1 pv ikäeroa ja ollaan synnytty samassa sairaalassa...
Kaikki pitää tehdä ns.sääntöjen mukaan.On erittäin tarkka siitä että kaikki toimii ryhmässä nätisti ja sääntöjen mukaanja auta armias jos joku vie lelun kädestä :D Ihana pieni tehopakkaus,tunteita löytyy kuin pienestä höyryveturista.
Toinen lapsi vesimies ja herkkä kuin mikä.Loukkaantuu helposti kun joku ei toimi.Rakastaa pohtia syvällisiä asioita ja ryhmässä ensin tarkkailee tilannetta ennen kuin menee mukaan.Mä olen vaaka ja tunnustan tuon "kauneuden tajun".Kaikki pitää olla ulkoisesti balanssissa ja joskus huvittaa noi vaateongelmat:)
Pohdimme kyllä ns.vieraita asioita hetken mutta kun tehdään päätös asian suhteen niin pyörät lähtee nopeastikin pyörimään eteenpäin.
oman, lapsen ja miehen luonteet ja arvuuttanut horoskooppeja. Vain yksi arvasi yhden vastauksen oikein.
Tai oppineisuuden määrää. Ja me emme voi tietää miten hyvin tai huonosti olet onnistunut arvioimaan todellisia luonteen piirteitä.
Tämä yksin ei siis määritä itse astrologiasta, tai sen toimivuudesta, yhtään mitään.
mun tuntemiin tyyppeihin joilla nuo horoskoopit! Etenkään leijona, molemmat mun vanhemmat leijonia ja niin kaukana tuosta kuvauksesta kuin olla ja voi...
Leijona: Teatraalinen, yliampuva, tahtoo olla huomion keskipisteenä. Pyrkii valtaan - ei toimi hyvin alamaisasemasta. Rakastaa esiintyä. Rakkauden taiteilijoita. Paistattelee mielellään muiden suosiossa; ei omaa juurikaan kykyä / halua itsekriittiseen tutkiskeluun. Neitsyt: Tarkka ja yksityiskohdista kiinnostunut. Analyyttinen tarkkailija. Pyyteetön auttaja (ei tarvitse eikä halua tunnustusta - päinvastainen kuin leijona tässä suhteessa). Ahkera. Sarkastinen ja pisteliäs, sekä hyvin kriittinen. Myös äärettömän itsekriittinen, jopa siinä määrin, että toiminta estyy, kun vaatii itseltään täydellisyyttä johon tietää, ettei pysty yltämään. Neitsyt pyrkivät tekemään maailmasta, ja ympäröivistä ihmisistä, täydellisiä - yksityiskohtia hioen ja niihin pureutuen. Skorpioni: Syvissä vesissä ja tunnemaailmoissa eläviä, voimakkaita ihmisiä. Pinnan alla alati kuohuu, vaikka se kuohunta ei näkyisi ulospäin. Mustasukkaisia, omistushaluisia, ehdottomia. Mustavalkoisia ajattelussaan. Skorpioni uudistuu sisäisen (ja ulkoisen) kamppailun kautta. Skorpioni tarvitsee draamaa, ja hakee sitä - usein tiedostamatta. Seksuaalisesti latautuneita! Intohimoisia, hyviä rakastajia. Voimakkaita parantajia (luonteen jalostuttua tarpeeksi niin, että yksilö pyrkii hyvään).
Kyse on eräänlaisista arkkityypeistä; symbolisesta kielestä, jota voi opetella ymmärtämään aivan niinkuin mitä tahansa muutakin kieltä voi oppia opettelemalla.
Jokaisen kartta on yksilöllinen, uniikki. Nämä olivat karrikoituja yleistyksiä, joista joku voi löytää itsensä (vrt. joku, joka on juuri tyypillinen aurinkomerkkinsä edustaja).
Mun kuopus kauris ja laitoksella jo huomasin tämän "vanhan" katseen.Luonne aika vaativa siinä mielessä että kaikki pitää tehdä ns.sääntöjen mukaan.On erittäin tarkka siitä että kaikki toimii ryhmässä nätisti ja sääntöjen mukaanja auta armias jos joku vie lelun kädestä :D Ihana pieni tehopakkaus,tunteita löytyy kuin pienestä höyryveturista.
ja hyvin täsmää!