Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverilla ei ole lapsia jouluna ja valittaa kokoajan kun joulusta tulee niin mälsä ja kauhea.

Vierailija
20.11.2010 |

Mä olen pyytänyt sitä meille. Mutta ei käy sekään. Mitä tollasen kanssa voi tehdä? En jaksais kuunnella sitä valitusta, varsinkin kun itse tykkään joulusta. Ymmärrän että hänellä on ankeaa, mutta miks se ei sitten voi tulla vaikka meille? Onko se parempi vaihtoehto tosiaan olla totaalisen yksin ja märehtiä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavassa tilanteessa. Ilman lapsia joulu olisi todella mälsä ja kauheakin, ihan varmasti!

Vierailija
2/7 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi pahin vaihtoehto mitä voin kuvitella. Omat lapset muualla ja ympärillä toisen lapset.

Yksinäinen joulu on ankea. Onko kaverillasi jotain sinkkukaveria, jonka kanssa voisivat lähteä yhdessä jouluksi matkalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun kutsuit teille. Ehkä kursailee tulla, kun joulu käsitetään monesti perhejuhlaksi. Kysy vielä uudestaan. Tai käykää sitten aattoaamulla tai koska parhaiten sopii glögillä, joulukonsertissa tai jossain muussa joulutapahtumassa.

Et voi oikein muuta tehdä. Sinkuille alkaa onneksi olla jouluna muuallakin ohjelmaa. Ja voihan sitä tehdä joulusta erilaisen ja viettää sen maatilalla tai ulkomailla.

P.S. Joulu on vain pari päivää. Ei sen pitäisi yksin asuvillekaan olla kauhea koitos. Moni sitä paitsi tykkää olla juuri Jouluna ihan omassa rauhassa.

Vierailija
4/7 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan huolettaa etukäteen. Ei voi kuin toivoa, että kaverisi rohkaisisi mielensä ja tulisi teille. Jouluna kuuluukin olla haikeaa ja monenlaisia tunteita, mutta teillä voi myös olla vaikka kuinka kivaa yhdessä. Uudenlainen joulu.

Voit myös muistuttaa kaveriasi, että nyt hän voi viettää ihan sellaisen joulun kuin haluaa, syödä mitä haluaa, nukkua ja valvoa niinkuin haluaa, toteuttaa omia unelmiaan, joita ei perheen kanssa ole voinut.

Tuli vielä mieleen, että eikö kaverillasi ole sukua?

Vierailija
5/7 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kylmästi suhtaudut yksinäisen joulun tuskaan. Joo, eihän se ole kuin pari päivää ja pari päivää yksin ei ole paha asia. Mutta joulu yksin vietettynä kulminoi jo yksinäisyyden kaikkiin mittoihin. Suurin osa ihmisistä ei ole erakkoluonteita, jotka nauttivat yksinäisestä joulusta. Suurimmalle osalle ihmisistä joulu on sukujuhla ja ennen kaikkea lasten juhla, josta aikuistenkin nautinnosta suuri osa tulee. Katsellessa lasten odotusta, jännitystä, riemua ja muistellessa omaa lapsuutta. Suurin osa haluaa viettää joulun lähellä rakkaitaan ja silloin kun se ei ole mahdollista, on kaipuu ja tuska suuri.

kiva kun kutsuit teille. Ehkä kursailee tulla, kun joulu käsitetään monesti perhejuhlaksi. Kysy vielä uudestaan. Tai käykää sitten aattoaamulla tai koska parhaiten sopii glögillä, joulukonsertissa tai jossain muussa joulutapahtumassa.

Et voi oikein muuta tehdä. Sinkuille alkaa onneksi olla jouluna muuallakin ohjelmaa. Ja voihan sitä tehdä joulusta erilaisen ja viettää sen maatilalla tai ulkomailla.

P.S. Joulu on vain pari päivää. Ei sen pitäisi yksin asuvillekaan olla kauhea koitos. Moni sitä paitsi tykkää olla juuri Jouluna ihan omassa rauhassa.

Vierailija
6/7 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän että se voi hänelle olla kova paikka. Mutta mä itse ajattelen kuitenkin niin että parempi sekin kuin yksin, oon siis saanut sen käsityksen että ei nyt mene minnekään vaan on kotona aaton.

Mulle ja miehellä ei ole mitään sitä vastaan että tulisi meille, syötäisiin hyvin ja vietettäisiin iltaa ja yötä yhdessä istuen.

Toki jos haluaa niin olkoon yksin, mutta mä oon vaan niin kyllästynyt siihen valittamiseen. Eilen jo meinasin tokaista aika rumasti sille, mutta onneksi tajusin pitää turpani kiinni. Jotenkin se fiilis tarttuu, saa omankin olon ja joulun odotuksen tuntumaan ankeelta.

Vierailija
7/7 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vasta tajusin, että kaverilla taitaakin olla lapsia, jotka on muualla jouluna. Sitten tilanne voikin olla hankalampi.

Ehdota, että kaveri viettää lasten kanssa oikein kunnon pikkujoulut. Vähän kuin toiset joulut. Ja siinä joulussa on parasta valmistelut ja kutkuttava odotus. Yhdessä vaan joulukalenterin avaamista, leipomista, askartelua, konsertteja ja muuta joulukivaa. Näin saa saa ison osan joulutunnelmasta jo ennen varsinaista joulua.

T:4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi