Karppiruokavinkkejä (liha+lisuke) otetaan vastaan?
Normaalisti tekisin hyvät pihvit jotka hauduttaisin kermassa ja uuniperunaa. Mitäs nyt sitten kun peruna ei käy? Onko liian tylsä, jos on vaan pihvit ja siihen joku hyvä salaatti?
Kukka- ja parsakaali tunkee ulos jo korvistakin, kuten myös kesäkurpitsa :P
Vai onko se peruna hirrrrrveen iso mörkö?
Vinkkejä kiitti! (Sekä lihan että lisukkeen suhteen.)
Kommentit (24)
..lantturanskikset, ihan tosi hyviä ja meillä kyllä tykkää niistä kaikki.
Minä laitan usein vihannespannullisen;
porkkanaa, paprikaa, kiinankaalta, sipulia kaikki ohuiksi suikaleiksi ja pannulle paistumaan voin kanssa. Maustan lorauksella soijaa ja joskus otan erilleen lasten annoksiin ja sen jälkeen vielä heitän chiliä sekaan mieheni ja minun kasviksiin.
Tosi hyvää, helppoa ja nopeaa. Kasvikset saa jäädä aika koviksi, eli tarkoitus ei ole paistaa niistä läpikypsiä.
Löytyy karppaus.infon resepteistä. Lanttu viipaloidaan tikuiksi ja annetaan "marinoitua" öljyssä ja suolassa, sitten uuniin (itse laitan voita pellille)paistumaan. Suolaa kannattaa lisätä vielä sit ku ovat paistuneet. Onnistuu kyllä pannullakin :)
Mites bataatti, onko se karppaajilta kielletty? Uunibataatti on aivan ihanaa...
Tai sit laitat uunijuureksia, kuulotat pannulla porkkana- lanttu-, nauris-, ja palsterna,kkakuutioita sekä lohkottua sipulia ja kokonaisia valkosipulinkynsiä. Sitten lorottelet hunajaa päälle (vai onko sekin kielletty?), suolaa ja pippuria ja timjaminoksia. Sitten koko helahoito uuniastiassa uuniin 200 astetta kunnes ovat kypsiä.
NAM!