Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meneekö teillä kaikki raha, joka tulee?

Vierailija
19.11.2010 |

Vai jääkö säästöön?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo maksettu, ja tuhansia jää säästöön joka kuukausi. Matkustellaan ja eletään leveästi, nautitaan elämästä!

Ja kyllä, osaan arvostaa tätä! Vain viitisentoista vuotta sitten oltiin köyhiä opiskelijoita.

Vierailija
22/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin molemmilla, vaikka lyhennetään asunto ja autolainaa pk- seudulla. Ei sen kummemmin kyttäillä säästyviä summia, mutta sitten kun tilillä on lähemmäs kymppitonni eikä tiedossa ole mitään menoja esim. lomamatkasuunnitelmia, niin sitten lyhennetään lainaa ylimääräisellä lyhennyksellä. Pahanpäivän varalle pidetään aina rahaa tileillä sen verran että saataisiin puolenvuoden asuntolainanlyhennykset hoidettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla hätävaraa yllättävien menojen varalle. Köyhänä opiskelijanakin mulla oli aina vähän jemmassa.

Vierailija
24/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi muutama kymppi eläkevakuutusrahoja, mutta sen verran aina jää, että isompia hankintoja voidaan tehdä, kun tarvitsee ja autoa vaihdetaan säännöllisesti uuteen.

Vierailija
25/31 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on kyllä se, että joka kuu saataisiin 10% nettotuloista säästöön. Riippuu toki kuusta, että miten tämä toteutuu, mutta useimmiten kai toteutuu.

Itse olen sitä mieltä, että esim. 5% pitäisi kyllä pystyä säästämään pienistäkin tuloista - mitä pienemmät tulot on, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä aina aika ajoittain tarvitaan ns. vararahoja. Jos tuota 5% ei pysty säästämään, niin luultavasti menot ovat liian suuret tai tulot ovat hetkellisesti (vaikkapa hoitovapaan aikana) liian pienet. Jos tilanne on kuitenkin pysyvästi niin ettei pysty millään säästämään, niin on kyllä minusta liian tiukoille vedetty talous, jos on vielä kahden aikuisen taloudesta kyse. Jos on yh:n taloudesta kyse, niin sitten kyllä voi tuollaiseenkin tilanteeseen joutua varmaan.

Vierailija
26/31 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai säästöön ja säästöön, miten sen nyt ottaa. Usein tulee kyllä tuhlattua rahaa johonkin asiaan jota haluaa, lisäksi matkustellaan paljon.

Meilläkin velaton talous, talo ym. maksettu joten lainojen lyhennyksiä ei ole ja kun palkkakehitys on ollut suotuisa, ollaan voitu lisätä varallisuutta sijoituksillakin.

Ja tosiaan ei niistä köyhistä opiskeluvuosista niin hirveän pitkä aika ole.

Vierailija
27/31 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapslisät menee lapsille säästöön. S-tilin bonukset jää säästöön ja sitten meillä on vielä erillinen säästötili.

Mä pystyisin säästämään vielä enemmänkin mutta en halua, elämästä pitää myös nauttia. Ruuassa olisi helppo säästää, mutta en pahemmin säästä. Vaatekaupoilla käyn myös suth usein ja autot vois olla halvempia, laina pidempi. Mutta ei, mä halua myös nauttia arjen pienistä asioista.

Vierailija
28/31 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ansaitsen. Ei ole käärinliinassa taskuja... No, hiukan tonneja on jäänyt tilille eli pikkukulu ei talouttamme kaada. Ja eläkesäästörahastoon menee joka kk pari hunttia.

Mutta muuten matkustamme tms. aina, kun rahnaa kertyy liikaa tilille pyöriskelemään.

Vierailija
29/31 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ansaitsen. Ei ole käärinliinassa taskuja... No, hiukan tonneja on jäänyt tilille eli pikkukulu ei talouttamme kaada. Ja eläkesäästörahastoon menee joka kk pari hunttia.

Mutta muuten matkustamme tms. aina, kun rahnaa kertyy liikaa tilille pyöriskelemään.

Sama asenne. Tienataan 4-5 tonnia puhtaana kuussa ja melkein kaikki menee mitä tuleekin :) On meillä hätävarasäästöjäkin ja sinne menee vähän joka kuu, mutta lähtökohtaisesti en elä tai käy töissä säästääkseni, vaan elääkseni mahdollisimman mukavaa elämää. En liikaa murehdi tulevaisuutta, koska raha ei kuitenkaan ole tärkeintä. Ei se ole mulle tärkeimpiä turvallisuudentunteen tuojia vaan muut asiat ovat. Tarvittaessa sitten vain elettäisiin niukemmin jos sellainen tilanne tulisi. Mut miksi kituutella ellei ole tarvis.

Vierailija
30/31 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siirrän ne sivuun odottamaan - aika nopeasti niille löytyy aina käyttöä :-) Loppuvuonna investoimme sohvaan 3500€ ja matkaan 8000€, ja niistä maksan siis puolet eli melkein 6000€. Sinne siis säästöt hupenevat, ja alkaa uusi säästäminen.

Yleensä mulla jää 500-800€ ylimääräistä kuukaudessa, nettotulot 3400€.

Vierailija
31/31 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tänä vuonna ollut talossa 2 remppaa, jotka veivät yllättävän paljon rahaa. 1,5 vuoden sisällä pitänyt myös ostaa uusi imuri, pesukone, jääkaappi.

Mutta tavallaan sää säästöön, koska laitan Aurinkomatkoille 140e kuussa Aurinkosäästölle. sitten pääsen lapsien kanssa reissuun. Ei tarvi luotolla reissata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän