Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa vuodessa työssäkäyvä saa sairastaa?

Vierailija
18.11.2010 |

Kävin tänään lääkärillä lenssun takia, nenä vuotaa ja pää ihan jumissa, kuumetta ei kuitenkaan.

Sairaanhoitaja katsoi sairaushistoriaani ja totes että on neljäs kerta tänä vuonna kun sairastan flunssaa... Äänensävynä siis että tyyliin ei saisi olla noin monta kertaa.

Sairaspoissaoloja minulla on kuitenkin enemmän koska myös selän kanssa ollut häikkää kaksi kertaa tämän vuoden aikana..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiteollisuudessa normi sairaslomien määrä on 15 työpäivää, saa pitää vapaasti valittavana ajankohtana. Esim hirvijahdin alkaessa ei tehtaan portti juuri heilu.

Vierailija
2/11 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. sisäilmaongelmista tai siitä, että jatkuva tulehdus poskionteloissa.

Mulla normisti on pari flunssaa vuodessa, tänä vuonna päälle myös kaksi vatsatautia, jotka lapsi sai päiväkodista.

Meillä 30 päivää on maksimi, jonka jälkeen keskustellaan esimiehen ja työterveyshuollon kanssa... Tietty eri asia, jos on jo joku tiedossa oleva pitkäaikaissairaus, joka aiheuttaa poissaoloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka koko vuoden, mutta ei sitä loputtomiin voi palkallisesti tehdä. Palkanmaksu sairausloman ajalta on riippuvaista alan tessin määräyksistä ja mm. työsuhteen kestosta. Sairaanhoitaja on fiksu kun hoksasi sairastelusi, ehkäpä tarkoitti että tarkempi tutkimus olisi tarpeen. Joskus flunssien taustalla voi olla mm. allergioita tai astmaa.

Vierailija
4/11 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiteollisuudessa normi sairaslomien määrä on 15 työpäivää, saa pitää vapaasti valittavana ajankohtana. Esim hirvijahdin alkaessa ei tehtaan portti juuri heilu.

Ilmoittaa vaan pomolleen että olen sairas vai miten se menee käytännössä?

Vierailija
5/11 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla 3 päivää poissa.

Eli kuun lopussa pidän aina pitämättömät saikut pois.

Vierailija
6/11 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuules, saikkua pidetään silloin, kun on sairas. Työnantajalla on oikeus vaatia lääkärintodisusta sairaspoissaoloista. Yleensä vaaditaan vasta 2-3 päivä sairastamisen jälkeen, mutta jos on toistuvia sairaspoissaoloja tai jotain epäilyksiä väärinkäytöksistä, niin saa vaatia jo heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Aiheeton poissaolo työpaikalta työaikana taas voi johtaa varoitukseen ja irtisanomiseen.

voi olla 3 päivää poissa. Eli kuun lopussa pidän aina pitämättömät saikut pois.

Vierailija
7/11 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä äänensävy oli sittenkin tyyliä, olisiko tämän taustalla esim elämäntavoissa jotain, jota voisi muuttaa, ettet sairastaisi flunssaa niin paljon. Eli esim. poltatko, syötkö terveellisesti, onko stressiperäistä jne. Kun kuitenkin olet joka kerta ollut oikeasti sairas, niin ei saikkuun ole työnantajalla mitään sanomista.

Kävin tänään lääkärillä lenssun takia, nenä vuotaa ja pää ihan jumissa, kuumetta ei kuitenkaan. Sairaanhoitaja katsoi sairaushistoriaani ja totes että on neljäs kerta tänä vuonna kun sairastan flunssaa... Äänensävynä siis että tyyliin ei saisi olla noin monta kertaa. Sairaspoissaoloja minulla on kuitenkin enemmän koska myös selän kanssa ollut häikkää kaksi kertaa tämän vuoden aikana..

Vierailija
8/11 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minä teen töitä etänä kotona kun on huono olo, tosi harvoin olen niin sairas että ei voisi koneella istua.

Vierailija
9/11 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäs sille voi. Meillä saa olla yhteensä 60 päivää vuodessa poissa täydellä palkalla, joko sairaana tai hoitamassa sairasta lasta, nämä lasketaan siis yhteen. Sen jälkeen 120 päivää 2/3-palkalla. Sitten tippuu ilmeisesti Kelan sairaspäivärahalle.

Vierailija
10/11 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oikeasti on hyvin harvoin sairas ja muut jatkuvasti ravaa saikulla on minulla oikeus käyttää 12 päivää vuodessa salkkua, se on kohtuullista. Neljä kolmen päivän salkkua vuodessa, siitä se tulee. Eikä koskaan saikku ala maanantaina, se olisi epäilyttävää.

Vierailija
11/11 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä sanon että työhyvinvoinnin kannalta saikku on tarpeen. Kolme päivää lomaa tekee gutaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi