Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haistakoot paskan tilastokeskus, 300e ruokaan viikossa! Meillä menee noin 160e, sillä on elettävä!

Vierailija
18.11.2010 |

Enemmän toki menisi, jos asuntolainan jälkeen jäisi.

Meillä siis nelihenkinen perhe ja lapset alle kouluikäisiä. Välillä on niin tiukkaa, että vanhemmat ollaan leipälinjalla, mutta lapsilla on aina monipuolinen ruoka. Itse sitten joudutaan kärvistellä seuraavaan tilipäivään.

Mä hoitovapaalla ja mies töissä.

Raivostuttaa tollanen yleistäminen, voi kun saiskin sen 300!

Mut en valita enempää, oma valinta olla lapsen kanssa kotona, koska mun mielestä parempi niin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin yleistäen se nyt on noin, teidän perhe eikä moni muukaan pääse samaan, ja monilla taas menee vieläkin enemmän.

Joten haistata jotain muuta, jos se sua jeesii.

Vierailija
2/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän rahatilanteessanne on Tilastokeskuksen syytä? En ymmärtänyt viestiä... Mene töihin, jos on noin kurjaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän tarkoittaa sitä että osa ylittää ja osa alittaa tuon summan...

Vierailija
4/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteles kun siellä sellaisiakin, joilla ei mene edes 160 euroa viikossa.

Vierailija
5/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä valitat, huh huh.

Vierailija
6/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä vaan menee huonommin taloudellisesti, kuin keskivertoperheellä. Onhan se jo aika huonosti, jos ei aina ole laittaa oikeaa ruokaa vanhemmillekaan, mutta jokainen tekee valintansa. Meillä menee 1000e kauppaan kuussa, liikaa, mutta ruoasta ei tingitä. Se on taas meidän valinta.

Vierailija
7/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. On hankkinut lapsia

2. On hankkinut omistusasunnon

3. On hankkinut hoitovapaata töistä

Hyvä kun tajuaa olla valittamatta enempää.

Kun hankkii jotain, niin on mietittävä, onko niitä varaa hankkia. Tämä koskee myös lastenhankintaa.

Vierailija
8/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tasan mene normaalitilanteessa ruokaan viikossa kuin satanen. Enempään ei ole varaa. Ja meillä yksi lapsista tarvitsee kalliimmat erityisruoat. Tällä hetkellä ollaan paikassa, joka mahdollistaa suuremmat ruokakulut, ja nyt menee ehkä toi 160e.

Vierailija
9/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä menee ap viikossa 160e ruokaan?? Vai missä ajassa??

Jos viikossa tuo summa ruokaan niin tosiaan ihmettelen että vanhemmat juodutte pelkää leipää syömään... Varsinkin kun lapset alle kouluikäisiä... Sitten jos oli kyse pidemmänstä ajasta kuin viikosta-parista, ymmärrän että tekee varmasti tiukkaa...

Meillä 5 henkinen perhe. Mies töissä, minä hoitovapaalla ja esikoinen ekalla. Meillä menee viikossa ruokaan varmaan puolet tuosta, eli 80-90e. Ihan hyvin syödään ja kaikille on tähän asti riittänyt ruokaa, ei ole tarvinnut pelkällä leipälinjalla olla...

Vierailija
10/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta toisenkin ketjun "AV-naistyypistä" :-D

Se että julkaistaan tilastoja ihmisten KESKIMÄÄRÄISESTÄ kulutuksesta ei nyt sentään ole mikään määräys KAIKILLE... :-)

Ei ehkä mikään kuusen kirkkain kynttilä tai penaalin terävin kynä tämä AP...

Vierailija
11/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on hirveän paljon. Meillä kyllä syödään mielestäni hyvin: ei eineksiä, vaan itsetehtyä ja suuri osa ruuasta on luomua. Leipää menee tosi vähän, puuroa ei keitellä, perunoitakin ehkä kerran viikossa. Kalaa syödään pari kertaa viikossa, kokolihaa ja broileria. Lapset juo luomumaitoa, hedelmät on aina luomua mutta niitä ei syödä paljoa. Marjoja menee rutkasti ja kaikkia kasviksia. Tuohon summaan sisältyy meillä kyllä myös esim. vessapaperi ja pesuaineet ja koiranruoka.

Ei meillä sitten keskimäärin ajateltuna niin valtava ruokalasku olekaan, vaikka olen sitä hirveillyt ja miettinyt mistä vois säästää.

Vierailija
12/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rityisruokavaliolla. Siksi menee normi enemmän rahaa heidän ruokiin.

Ehkä siksi raivostuin, kun tuttavani aamukahvilla vieraillessaan asian otti puheeksi että kyllä lapsipereheillä kelpaa.

Ehkä pitäisi painottaa että kyse tosiaan keskivertoperheestä eikä kaikilla ole näin hyvin asiat.

Mulla ei hyvä pv, poistun ja kumarrun.

Vierailija
13/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kans 4 joista kaksi lapsia!Meillä ruokaan menee viikossa n.100e 50 viikolla ja 50 viikonloppuna!Ja mielestäni riittää HYVIN!Olen kyllä itse kotona pienempi lapsi 8kk. Leivon itse leivät ja makeat yms..teen paljon laatikkoruokia,mutta tuoreista ja kotimaisista raaka aineista. Syömme myös kalaa jonka ikävä kyllä joudumme ostamaan kaupasta mutta vähemmän nautaa ja sikaa!Broileria myös viikoittain.

Lapsia ei hankita niitä saadaan!!Ja valitettavasti työpaikat,lomautukset yms muut tuotannollis-talodelliset potkut on uhkana miehelläkin eikä niihin hirveästi aina voi varaantua eikä mielestäni ole syytä käyttää energiaa tämän ressaamiseen. Mun kohta oma vanhempainvapaa loppuu tiedän etti töitä ole minulle,jään siis kotiin hoitovapaalle mutta tulossa on lapsia kyllä hoitoon eli pph:ksi ryhdyn.Ei kaikki voi näinkään tehdä.Mutta kyllä suuri vastuu on nyt meidän päättäjillä miten asiat hoitavat!!Ja myös meillä äänestäjillä!

Vierailija
14/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa viikko ja sen on riitettävä!

2 aikuista, 2 lasta (alle 6 v.) ja äiti raskaana!

Vierailija
15/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. On hankkinut lapsia

2. On hankkinut omistusasunnon

3. On hankkinut hoitovapaata töistä

Hyvä kun tajuaa olla valittamatta enempää.

Kun hankkii jotain, niin on mietittävä, onko niitä varaa hankkia. Tämä koskee myös lastenhankintaa.

Vierailija
16/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä on _todella_ kallista:

paremmin ap ja miehensä söisivät, ja paljon halvemmalla, jos ap keittäisi vaikka ison kattilan hernekeittoa!

Vierailija
17/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu myös alkoholittomat ja alkoholijuomat sekä ravintolassa syömiset. Eli varsinaiseen ruokaan, joka ostetaan kaupasta menee aika paljon vähemmän...

Vierailija
18/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kysymys tosiaan ihan niistä tilastollisista tunnusluvuista, ei siitä että J-O-K-A-I-S-E-L-L-A on just niin kuin se lukema sanoo.

Mä en saa kovinkaan paljon menemään meidän perheen ruokalaskuun, kun lapset ovat hoidossa ja mies ja minä syödään töissä, mutta en silti suutu Tilastokeskukselle siitä että meidän ruokalasku ei ole just se minkä he ovat lapsiperheelle tyypilliseksi nimenneet...

Ehkä pitäisi painottaa että kyse tosiaan keskivertoperheestä eikä kaikilla ole näin hyvin asiat. Mulla ei hyvä pv, poistun ja kumarrun.

Vierailija
19/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta, iältään 8-14 v. Aina on nälkä,

aamulla teen kunnon aamiaisen, koulussa syövät lounaan, mutta hirveä nälkä jo iltapäivällä. Silloin on taloudellisempaa kun syövät siihen aikaan päivän pääaterian ja sitten vielä illalla kevyemmän ruuan. Varsinkin esikoinen syö aivan jättimäisesti, kasvaakin kyllä ihan silmissä ja tietysti kuluttaa paljon kun harrastaa monenlaista liikuntaa.

Miettikääs muuten tuon ikäisten muuta kulutusta: vaattet on jatkuvasti pieniä ja teinien vaatteet ei tosiaan oo halpoja. Harrastukset maksaa, vaikka eivät niin ihmeellisiä oliskaan. TUntuu, että vaikka kuinka paljon tekee työtä, niin rahat menee ihan näihin perusjuttuihin, eikä riitäkään. Tyhmintä mitä olemme elämässämme tehneet oli ottaa iso asuntolaina. Seuraava siirto onkin myydä tämä talo ja ostaa joku halpa, vanha talo. Jos sellaisia vielä onkaan kuin "halpa".

Vierailija
20/20 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keposeen meneee 250 euroa viikonlopun ostoksiin. Lisäksi miehen lounaat noin 50 euroa ja täydennytostokset noin 50 euroa viikolla. Ei siis riitä meidän perheelle tuo 300 euroa. Näinkin voi olla...