Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä haluan koiran. Miten aloitan?

Vierailija
18.11.2010 |

Mulla ei ole ikinä ollut koiraa. Miten kannattaa alkaa selvittämään koiran hankintaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on kyllä ihania! Kissoja vihaan.

Vierailija
22/28 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensin jonkun koira hoitoon, mielellään yli kuukaudeksi. Lue kaikki mahdolliset oppaat myös kouluttamisesta ja mieti tarkkaan onko sinusta siihen. Koiran hankintaa voisi verrata lapsen saamiseen. Se tulee viemään aikaasi ja huomiotasi. Esim. matkoille et pysty lähtemään noin vaan ellei hoitajaa ole saatavilla, joten siitäkin asiasta kannattaa varmistua etukäteen. Entä jos itse sairastut, etkä pääse ulkoiluttamaan koiraa, löytyykö silloin joku? Ja pohdi riittävätkö tulosi eläinlääkärikäynteihin joita tulee takuuvarmasti. Jne jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, kuka ihme antaa koiransa toiselle noinvaan yli kuukaudeksi?!? Onko sinulla samat dorkat neuvot lapsenhankintaankin, lainaa ensin jonkun lasta kuukausi pari, mielellään eri ikäisiä vielä, ja sit päätä?

Helvetti miten tyhmä neuvo. Varmaan tyhmin viesti 2015 koko sivustolla.

Vierailija
24/28 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, kuka ihme antaa koiransa toiselle noinvaan yli kuukaudeksi?!? Onko sinulla samat dorkat neuvot lapsenhankintaankin, lainaa ensin jonkun lasta kuukausi pari, mielellään eri ikäisiä vielä, ja sit päätä?

Helvetti miten tyhmä neuvo. Varmaan tyhmin viesti 2015 koko sivustolla.

Seuraavaksi sama toope varmaan ehdottaa että koska lemmikin kuolema tuntuu pahalta, sitäkin on hyvä harjoitella etukäteen, ja kannattaa tappaa se kuukauden hoivissa ollut koira ja kokea kuinka ikävältä se tuntuu.

Uskomattoman hölmöjä neuboja jotkut tosiaan antavat.

Vierailija
25/28 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisen negatiivista asennetta osalla kirjoittajista koirien hankintaa kohtaan. Aivan kuin pitäisi koko oma elämä hylätä; lopetat töissä käynnin ja kavereiden näkemisen, sukuloimaanhan ei koskaan enää mennä, uhraat kaiken hereilläolon ajan koirallesi nyt ja tästä eteenpäin ikuisesti. Hirveästi palaa rahaa ja aikaa ja resursseja ja TIEDÄ NYT SITTEN että koira on hirveä riesa! Haukkuu, hyppii, rikkoo, elämöi, ulvoo, sotkee, ja muista että SINÄ olet vastuussa ja SINUN pitää asiat hoitaa ja on SINUN syysi kaikki tyynni. Herranen aika mitä neuvoja..

Koiran hankinta on ihan mukava tapahtuma, josta ei kannata ottaa turhan paljon stressiä. Se koirakin huomaa heti jos sua ahdistaa. Koiran hankintaan löytyy nykyään paljon ohjeita, esim. sivusto hankikoira.fi on ihan hyvä perusapu. Siellä voi tehdä testin mikä koirarotu vastaa tarpeitasi, ehkä lähtisin itse siitä ihan ensimmäisenä. Ja kyllä, kaikki pyhät omakotitaloasujat, yhtenä kriteerinä on valittavissa kerrostalo asumismuotona! 

Tuolla sivustolla on kaikenlaista tietoa, esim. kun pentu tulee kotiin ja mitä tavaroita pitää olla valmiina, sekä toimia tehtynä. Myös peruskoulutuksen yksinkertaistetut ohjeet löydät tuolta. Kokeilemalla se melkein selviää, ei kaikki koirat ole samanlaisia. Jos tuntuu ettei silti pärjää, aina voi kysyä kouluttajalta apua. Ei ole mitenkään häpeä, jos ei heti onnistu, ja jos joku vatipää väittää muuta niin ei uskota sitten..

Vierailija
26/28 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuda sata kertaa täysiä: "KOIRA! KOIRA! KOIRA!"

Vierailija
27/28 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kaverin koiran hoitoon 2 viikoksi kun harkitsin koiraa. Kokeilun jälkeen tulin siihen tulokseen, että koira ei minulle juuri siinä elämäntilanteessa sopinut. Nyt 4-vuotta myöhemmin minulla on koira.

Vierailija
28/28 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat koiran. Noh koiran hankkimisessa pitäisi olla jokin muukin syy, kuin että minä haluan. Vaikka keskustelun aloituksesta onkin pitkä aika aihe on ajankohtainen, koska nyt korona-aikaan on monella koirakuume ja koiran hankinta mielessä. Pitää myös miettiä mitä voi ja pystyy tarjoamaan koiralle ja minkä takia koiran haluaa. Koiraa ei oteta vain kaveriksi itselle, koska koiralla on lajinomaiset tarpeet ja koiran tulee saada käyttää esimerkiksi nenäänsä ja liikkua riittävästi. Mutta jos itsellä on elämäntilanne vakaa ja pystyy huolehtimaan koirasta seuraavan noin 15-vuoden ajan niin silloin vastuullisesta kasvattajalta etsimään:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä