Minkälaiset on kolmekymppisten markkinat?
Tuossa joku lesta kyseli tarjontaa omiensa joukosta, mutta mikä mahtaa olla tilanne ihan tavallisten kolmekymppisten joukossa? Minkälaista miestä on tarjolla, miten kovia kriteereitä uskallatte asettaa?
Kommentit (39)
et ole todellakaan rakastettavaa tyyppiä. Säälittävää, että olet kyynistynyt noin pahasti, ettet halua tuntea rakkautta.
Mutta elämä onopettanut, että on paljon helpompi rakastaa miestä, jota voi arvostaa ja kunnioittaa, ja joka on suunnilleen samalla hehtaarilla älyllisesti ja yleissivistyksellisesti. Se ei riitä, mutta on aika hyvä lähtökohta.
sillä kolmekymppiset naiset tahtovat uskollisen ja rauhallisen James Bondin, joka hyväksyy naisen lapset edellisestä avioliitosta heti omakseen, ja jota lapset alkavat kutsua viikon jälkeen isäksi, viihtyy koti-illoissa, mutta ei istu sohvalla, palvoo naistaan mutta ei kiinnity liiaksi.
Lisäksi tämä mies on väkivahva, ja väkivaltaa uhkuva, mutta hellä, älykäs ja menestyvä koti-ihminen, rauhallinen seikkailija ja menestynyt ja komea, mutta immuuni muiden naisten viehätysvoimalle.
Viimeisenä vaatimuksena on kunnon muhkea penis, jota mies osaa käyttää paremmin kuin kukaan, vaikka hänellä onkin ollut vain yksi nainen ennen naista.
lisäksi myös empaattinen, positiivinen, naisellinen ja ystävällinen, ja sellaisia naisia on valitettavasti nykyisin todella vähän.
Suomalaisista naisista enemmistö on valitettavasti negatiivisia miesmäisiä valittajia. Markkinat ovat näin älykkään miehen näkökulmastakin melko huonot. Onneksi olen kuitenkin kohdannut muutaman aidon naisenkin elämäni varrella.
En ole tuo, jolle kirjoitit
et ole todellakaan rakastettavaa tyyppiä. Säälittävää, että olet kyynistynyt noin pahasti, ettet halua tuntea rakkautta.
Mutta elämä onopettanut, että on paljon helpompi rakastaa miestä, jota voi arvostaa ja kunnioittaa, ja joka on suunnilleen samalla hehtaarilla älyllisesti ja yleissivistyksellisesti. Se ei riitä, mutta on aika hyvä lähtökohta.
mulla on oikeasti about tollanen vastaaja 13:n kuvaama mies. Netistä löytyi. Plus 30 oltiin kumpikin.
AP:lle sanoisin, että kannattaa olla avoimin mielin liikkeellä, eikä teilata ennakkoluulojen perusteella ensivilkaisulla.
... siis vastaaja 11:n kuvaama mies. Min ÄO ei taida olla 120 ;)
Min ÄO ei taida olla 120 ;)
Min ei pärjää. Mi ei kovin viisas. Mies tatava ja hyvä, miä yrittä tulla toime.
:))
(vitsivitsi!)
alta pois. Hopihopi.
Uskallan väittää, että naisen markkina-arvo ei ole fyysisestä iästä kiinni.
Itse olen 33-vuotias, sporttinen (ihan oikeasti sporttinen, eli liikun 5h viikossa), reipas, hyvällä itsetunnolla varustettu, akateeminen, huumorintajuinen, hyväkäytöksinen, ulkonäostään huolta pitävä, esiintymiskykyinen, järkeä kuunteleva, luotettava ja luottava nainen. Minulla ei ole lapsia. Luulisin, että myös kahden vuoden päästä vientiä rittäää :D
Mutta riittääkö vientiä kolmen vuoden päästä? Se että ei ole lapsia pitää markkina-arvon parempana. En ottaisi miestä jolla on jo lapsia. Ehkä misten ikähaarukkaa voi vetää myös alaspäin, itseään nuorempiin miehiin, joilla ei vielä ole lapsia?
alta pois. Hopihopi.
Uskallan väittää, että naisen markkina-arvo ei ole fyysisestä iästä kiinni.Itse olen 33-vuotias, sporttinen (ihan oikeasti sporttinen, eli liikun 5h viikossa), reipas, hyvällä itsetunnolla varustettu, akateeminen, huumorintajuinen, hyväkäytöksinen, ulkonäostään huolta pitävä, esiintymiskykyinen, järkeä kuunteleva, luotettava ja luottava nainen. Minulla ei ole lapsia. Luulisin, että myös kahden vuoden päästä vientiä rittäää :D
Itse olen 33-vuotias, sporttinen (ihan oikeasti sporttinen, eli liikun 5h viikossa), reipas, hyvällä itsetunnolla varustettu, akateeminen, huumorintajuinen, hyväkäytöksinen, ulkonäostään huolta pitävä, esiintymiskykyinen, järkeä kuunteleva, luotettava ja luottava nainen. Minulla ei ole lapsia. Luulisin, että myös kahden vuoden päästä vientiä rittäää :D
nykymiehet pitää sporttisena huippu- urheilijoita tai melkein huippu- urheilijoita, jotka liikkuu 20-40 tuntia viikossa. 5 h ei ole juuri mitään muutenkaan. Naisten markkin- arvo kyllä laskee ihan taatusti fyysisen iän mukaan, tuskin nyt 33- vuotias on vähemmän suosittu 35- vuotiaana kuin 33- vuotiaana mutta on se vähemmän suosittu kuin 20- vuotiaat. Puhumattakaan 50- vuotiaasta, joka on taatusti valovuosien päässä sen kolmekymppisenkin suosiosta. Miesten markkina- arvo laskee ehkä viisikymppisenä, naisilla aiemmin. Ei se tarkoita, että on tosi hyvännäköinen, jos känniset luuserit tulee baarissa sönköttämään aina kun siellä käy.
Sellaiset miehet, jotka pitävät sporttisena vain huippu-urheilijoita ovat kyllä vähemmistössä. Normaalit 30+ miehet arvostavat jo sitä, että nainen pitää itsestään huolta juoksemalla 20 kilsaa viikossa, käymällä viikoittain salilla hoitamassa lihaskuntoaan ja pilateksessa/joogassa venyttelemässä ne salilla saadut lihakset kauniin muotoisiksi.
Jos sporttisuuden vaatimuksena on 20-40 tuntia liikuntaa viikossa, niin silloin saa kyllä unohtaa aika monta muuta ominaisuutta. Esimerkiksi akateemisen uran.
nykymiehet pitää sporttisena huippu- urheilijoita tai melkein huippu- urheilijoita, jotka liikkuu 20-40 tuntia viikossa. 5 h ei ole juuri mitään muutenkaan. Naisten markkin- arvo kyllä laskee ihan taatusti fyysisen iän mukaan, tuskin nyt 33- vuotias on vähemmän suosittu 35- vuotiaana kuin 33- vuotiaana mutta on se vähemmän suosittu kuin 20- vuotiaat. Puhumattakaan 50- vuotiaasta, joka on taatusti valovuosien päässä sen kolmekymppisenkin suosiosta. Miesten markkina- arvo laskee ehkä viisikymppisenä, naisilla aiemmin. Ei se tarkoita, että on tosi hyvännäköinen, jos känniset luuserit tulee baarissa sönköttämään aina kun siellä käy.
ovat todennäköisesti muutenkin hyvinsäilyviä, hyvät geenit, elämäntavat jne. "Kaikki" on kauniita 20-vuotiaina, mutta silloin ei vielä tiedä mitä ihmisestä tulee. Ei tiedä onko nainen sporttinen, akateeminen ja elämään positiivisesti suhtautuva 30-vuotiaana.
Miksei vähän nuoremmatkin miehet voisi kiinnostua kolmekymppisistä naisista? Enkä tarkoita mitään puumailua.
ovat todennäköisesti muutenkin hyvinsäilyviä, hyvät geenit, elämäntavat jne. "Kaikki" on kauniita 20-vuotiaina, mutta silloin ei vielä tiedä mitä ihmisestä tulee. Ei tiedä onko nainen sporttinen, akateeminen ja elämään positiivisesti suhtautuva 30-vuotiaana.
Miksei vähän nuoremmatkin miehet voisi kiinnostua kolmekymppisistä naisista? Enkä tarkoita mitään puumailua.
parikymppiselle kolmekymppinen on mielettömän vanha, etkö muista omasta nuoruudestasi? 30- vuotiaalle 40 ei tunnu siltä, että onpas se ikä kaukana ja ei musta varmaan sen ikäistä tuu, parikymppiselle taas kolmekymppisyys on tooodella kaukana.
Ja miten tuo akateemisuus taas liittyy asiaan, jos miestä kiinnostaa naisen ura, niin tod näk raha on merkittävämpi juttu ja aika moni akateeminen tienaa vähemmän tai yhtä paljon kuin duunari tai amk:n käynyt. Ja jos parikymppinen nainen on positiivisesti elämään suhtautuva, sporttinen, opiskelee vaikka yliopistossa (jos miestä tuollainen edes kiinnostaa), niin tuskinpa mies ajattelee, että pyh, ei kiinnosta kun en tiedä millainen se on kolmekymppisenä..
Erosin miehestäni, kun olin 36-vuotias.
Yh:t eivät ole suurinta hottia markkinoilla.
Päätin, että en tyydy puolikkaisiin ja pidän kritterini korkeina. Syteen tai saveen. En lähde tunnekompromisseihin vain sen takia, että pitäisi olla mies.
Pärjäsin hyvin, meillä oli pojan kanssa kiva koti, matkustelimme yhdessä Euroopassa kesällä ja välillä talvellakin. Mutta miestä en "löytänyt"
Ajattelin, että jos tapaan jonkun ihanan, tunnen kyllä sen.
Ja heh, 40+ löysin sitten miehen, joka "ylsi" kriteereihin. Lähinnä kyse oli samanhenkisyydestä, samoista arvoista ja samoista tykkäyksen kohteista (laatuleffat, laatukirjat, musiikki, liikunta ja matkustelu). Rakastuimme ja saimme yli nelikymppisinä vielä lapsen.
Aseta sellaiset kriteerit kuin sinusta itsestäsi hyvältä tuntuu. Ei ylemmät ei alemmat. Ja ole valmis joustamaan niistä, jos ovat kovin esim. ulkonäkökeskeiset.
Itse ajattelin, että olen mielummin yksin kuin suhteessa, jossa en viihdy.
Ja miten tuo akateemisuus taas liittyy asiaan, jos miestä kiinnostaa naisen ura, niin tod näk raha on merkittävämpi juttu ja aika moni akateeminen tienaa vähemmän tai yhtä paljon kuin duunari tai amk:n käynyt.
Eikä kyseessä ole mikään rahanpalvonta, vaan se fakta että korkeakoulutus tuottaa ihmiselle muuta pääomaa. Akateeminen on (yleistettynä) kiinnostunut maailman asioista laajemminkin, osaa analysoida tilanteita usealta kannalta, näkee harmaan sävyjä, osaa ja haluaa ottaa kantaa, kritisoida, suunnitella, keskustella, löytää uusia näkökulmia. Akateemisuus kertoo myös ihmisen arvoista sen, että itsensä kehittäminen nähdään hyveenä. Näitä asioista arvostaa etenkin toiset akateemiset. Raha on toissijaista.
Eikä kyseessä ole mikään rahanpalvonta, vaan se fakta että korkeakoulutus tuottaa ihmiselle muuta pääomaa. Akateeminen on (yleistettynä) kiinnostunut maailman asioista laajemminkin, osaa analysoida tilanteita usealta kannalta, näkee harmaan sävyjä, osaa ja haluaa ottaa kantaa, kritisoida, suunnitella, keskustella, löytää uusia näkökulmia. Akateemisuus kertoo myös ihmisen arvoista sen, että itsensä kehittäminen nähdään hyveenä. Näitä asioista arvostaa etenkin toiset akateemiset. Raha on toissijaista.
ihana akateeminen, ja mulle ainakin on ihan sama, mikä koulutus miehellä on. Suuri osa akateemisista tutkinnoista kun on aikamoista puppua. Olen ollut myös amk:ssa ja siellä ei todellakaan ollut vähemmän älykkäitä tai sivistyneitä tai keskustelutaitoisia ihmisiä.
Joka tapauksessa, vaikka mies arvostaisi yli kaiken akateemisuutta, niin kyllä se mieluummin ottaa iän puolesta parikymppisen, joka opiskelee yliopistossa, kuin kolmekymppisen, joka on sieltä valmistunut.
todella paljon jos mies on vaikka 33 ja nainen 36. Se on naisella se 35 yleinen taitekohta=nopea alamäki. Korvat ja nenä senku suurentuu ja kaksoisleuka roikkuu vaikka olisi muuten laihakin. usein otetaan puheeksi" olen
ikäisekseni tosi nuoren näköinen. Se ja se on tosi vanhan näköinen." monessa tilanteessa pidetään suuta auki hölmön näköisenä> harvemmin pitää 25 naiset. Naiset mummottuvat paljon aiemmin kuin miehet. Ja sitten on vielä erikseen ne kriisi"teinit" 33-40 välissä oleva
t baariruusut jotka kuvittelevat olevansa nuorekkaita jos joku 30 mies yrittää päästä pukille. Hei haloo! Na hakee vain seksiä/aktia kun tietää että sen ikäinen nainen on huomiosta sekaisena, ja on valmis antamaan huomiosta palkinnoksi seksiä. Sitten on taas erikseen jos nainen on 35 ja mies on 45, niin sitten mies hakee naisesta varmasti muutakin kuin seksiä, jollei ole varattu. 35 on taas nuorikko 45lle, viidenkympin villitystä odottavalle uroolle.
mutta jutuistasi todellakin huomaa, ettet ole akateeminen... Jos sinulla ei kerta ole akateemista koulutusta, miten voit tietää että suuri osa akateemisista tutkinnoista on aikamoista puppua? Juuri tällaisiin epäloogisista ja perustelemattomista väitteistä akateemisella koulutuksella pyritään eroon. Eli akateemisuus näkyy ja kuuluu ihan arkipäiväisissäkin keskusteluissa, ja akateemiset osaavat sitä arvostaa.
ihana akateeminen, ja mulle ainakin on ihan sama, mikä koulutus miehellä on. Suuri osa akateemisista tutkinnoista kun on aikamoista puppua. Olen ollut myös amk:ssa ja siellä ei todellakaan ollut vähemmän älykkäitä tai sivistyneitä tai keskustelutaitoisia ihmisiä.
nainen ei todellakaan välttämättä ole mikään mummo. Ihmisen elinajanodote on kasvanut, nuoruus venynyt ja sitä myöden myös ikäkäsitys muuttunut. Ennen vanhaan nelikymppinen oli jo usein jo ihan kirjaimellisestikin mummo, mutta nykyään siinä iässä vasta aletaan pykätä omia muksuja. Niinhän ne sanoo maailmalla, että "thirty is the new twenty". Googleta vaikka!
mikä nyt on hyvä, mikä huono. Kullakin makunsa. Mun hyvä 33-vuotias mies, jonka nappasin joku aika sitten, on mulle aika unelma, mutta varmaan monelle ei. Sellainen rauhallinen, kotona viihtyvä, kaltaiseni epäsosiaalinen :D tapaus. Emme paljon muiden seuraa kaipaa, noin yleensä ottaen, ei mukana roikutettavaa kaveripiiriä (siis kavereita on, mutta miehelläkään ei onneksi ole sellaisia kamuja, jotka patistavat näkemään monta kertaa viikossa) tms. Eikä aikaa vieviä harrastuksia; hän kalastaa ja vaeltaa ajoittain, molemmat harrastamme lenkkeilyä jne., mutta ei mitään aikataulutettavaa harrastusta.
Voisin kuvitella että moni nainen haluaisi sosiaalisemman miehen, mutta me tykätään olla kotihiiriä! :)