Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan eskarissa tehtävänä tänään selata leluluetteloita (niitä postissa tulevia mainoksia)

Vierailija
16.11.2010 |

ja kirjoittaa paperille hintoineen, mitä haluaa. Sitten eskariopettaja sanoi, että menee lista pukille:O

Mitä olette arvon mammat mieltä? Mun täytyy myöntää, että olen hiukan ihmeissäni ja mietin, olenko ihan törkeä niuho, jos kysäisisin huomenna, mikä pointti tuossa tehtävässä oli.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli mieleen jopa sellainen, että kyllähän niitä eskarinkin leluja välillä uusitaan. Eli voisiko olla, että tällä tavoin selvitetään lasten mielipiteitä siitä, millaisia leluja he haluavat ja sen mukaan suunnataan eskarin lelujen hankintaa (jättäen toki pahimmat "hetken villitykset" omaan arvoonsa).? Mielenkiintoista olisi kuulla ap:lta se LTO:n perustelu...

Vierailija
2/43 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tosin näen tehtävässä paljon hyviä piirteitä: mm. kynäotteen harjoittelu, kirjainten ja numeroiden harjoittelu, suuruuksien vertailu, medianlukutaidon harjoittelu, hyvin motivoitu tehtävä, pettymysten siedon harjoittelu (tunnereagointi- kaikkea ei voi saada).

Ainut epäilyttävä asia on se, että listat on luvattu toimittaa pukille, mutta veikkaan, että se on ihan poikasi omaa keksintöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

listat menee pukille ja se eka toive toteutetaan :D ilmeisesti hän on valmis sen takaamaan vaikka omasta pussistaan? :D oikeasti tuntuu älyttömältä...

Vierailija
4/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sopimatonta.

Vierailija
5/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hintojen laitto voi viitata ihan matikkaharjoitukseen.

Vierailija
6/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin nätisti palautetta.

Vierailija
7/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan on tossa joku "pedagoginen pointti" - olenhan kuullut vasta lapsen version. Ainakin nyt tuntuu, että jos tällä joku opettavainen tarkoitus oli, niin minun lapseni ei sitä tajunnut. Kertoi vain, että oli kirjoitellut sieltä kaiken maailman hämähäkkimiespukuja ja rakkineita, joita toivoo saavansa.

Mutta tosiaan mietin, annanko nyt itsestäni vittumaisen vanhemman kuvan, jos kysäisen. Ihan ystävällisesti ajattelin asian ottaa esiin.

Ap

Vierailija
8/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus jotenkin opetella rahan käsitettä, numeroita jne? No mutta kysymykseni olikin, että onko sopivaa kysäistä, vai annanko itsestäni automaattisesta vittumaisen kuvan, kun alan ns. puuttua eskariopetukseen?

Ap

Vierailija
9/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

materiaalin valinta on kyllä musta aika outo, monestakin syystä.

Tietysti siksi, että aika moni nyt muutenkin pyrkiin piilottamaan noi luettelot siksi, ettei esim. ole varaa ostaa juuri mitään tai siksi, ettei halua muutenkaan sitoa joulua mitenkään materiaan, vaikka lahjoja ostaisikin.

Mulla on lähinnä toi jälkimmäinen syy takana - lisäksi en korosta mitään outoja "Joulupukki tuo lahjat" -juttuja. Ei tunnu ollenkaan luontevalta syöttää moista fiksulle eskari-ikäiselle.

Vierailija
10/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoitteli rahan käsitteitä ja opettaja innosti niitä kirjoittamaan. Luultavasti kaikki olleet tosi innostuneita ja yrittäneensä parhaan. Noita lelukuvastoja raahaa joka toinen lapsi päiväkotiin. itsekkin tykkään katsella oman lapsen kanssa niitä:) automatkat taittuu leppoisasti niihin syventyen...

Vierailija
11/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hintojen kerääminen jostain lähikaupan mainoksesta.

Mun lapsellani on ollut eskarissa vastaavanlainen tehtävä.

Vierailija
12/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydy muuta luettavaa automatkoille kuin mainokset. Suosittelen tutustumaan kirjastolaitokseen.

Vierailija
13/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on oikeasti ollut joku matemaattinen harjoitus, mutta silloin ei olisi saanut sanoa että kirje menee pukille, koska se herättää vaan lapsessaturhia toiveita.

Vierailija
14/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläkö tulee ensinnäkin kotitehtäviä eskarissa?? Ne eivät esiopetukseen kuulu. Ja toisekseen, on hyvin vaikea ymmärtää, mihin tuolla tehtävällä pyritään. Itse kysyisin asiaa ehdottomasti opettajalta. t. luokanopettaja

Vierailija
15/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollut kotitehtävästä. t. nro 13

Vierailija
16/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kerran kahdessa viikossa. Lähinnä opetelujen numeroiden harjoittelua tai hienomotoriikka-harjoituksia.

Vierailija
17/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vaiheessa syksyä hahmottaa kirjaimia ja numeroita, jotta voisi niitä kirjoitella tuosta vaan listaksi...

Että terkkuja Porvoosta!

(ai niin, tietenkin palsta mammojen lapset kykenevät tehtävään ongelmitta)

Vierailija
18/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisesti huomenna eskariopelta.

Ap

Vierailija
19/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kyllä tehdä muutenkin kuin lelukuvaston avulla.

Minä en tuollaista katselisi, meillä ei todellakaan joululahjoja ostella lelukatalogien perusteella. Tökerö tehtävä.

Vierailija
20/43 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole mitään kovin ihmeellistä. 4-5-vuotiaatkin jo samaa tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä