Lävistysasiantuntijoita? Mitä teen, kun noin kolme kuukautta
sitten otettu korvalävistys on tulehtunut. Eli tarkoitus oli vaihtaa korvikset ja huomasinkin, että korvalehti on paksu ja ihan kova reiän ympäriltä ja rei'än sisältä tulee mätää? Eli mitä teen, jotta reikä parantuisi?
Kommentit (39)
Titaani on turvallisin ja varmaankin parhain vaihtoehto lävistyskorulle. :) Ei allergisoi, jne. Se on myös hyvin kevyt matsku.
tehtyjä korviksia? Tätäkään en tiedä, anteeksi tietämättömyyteni. T. taliaivo
Sellasilla me ollaan toisillemme reikiä tehty ja ei ne mitään lihapalasia mukanaan vie.
SH
Kirurginteräs on myös hyvä vaihtoehto, muttei paras. Se on huomattavasti raskaampi vaihtoehto verrattuna titaaniin ja tiettyjen lävistysten paranemisessa erittäin huono.
Kirurginteräksessä on myös pikkumäärä nikkeliä, saattaa allergisoida.
Lävistysliikkeistä, kaupoista joissa myydään lävistyskoruja, netistä.. jne.
Mutta kannatan kyllä titaania, en kirurginterästä.
T Aito ja oikea lävistystenäiti
Kun mulla on selkeästi toi korvanlehti sellainen paksu ja jäykkä. Onks nyt jotain peruuttamatonta tapahtunut?
Voi vittu, kun kaikki tuntemani ovat vaan käyneet kultasepänliikkeessä ottamassa rei'ät. Mitä mä nyt teen, lääkäriinkö?
T: hätääntynyt ap
Tein liian hätäisiä johtopäätöksiä onton neulan suhteen.
lävistyksiä yhteensä 7. Kirurginterästä on täysin varmasti kahdessa korussa, mutta eivät aiheuta minulle mitään oireita, kumma juttu :) ja hyvin on kyl kaikki lävärit parantunu, ei tulehduksia, eikä pitkiä paranemisaikoja..
Nimim. yhteensä 4 korvissa,1 huulessa, 1 kielessä ja 1 navassa
paha. Muuten lue ne ohjeet tosta linkistä joka oli aiemmin annettu.
mun nyt mennä lääkäriin tän korvalehteni kanssa?
T: ap
edes kipeä - en siis ollut edes huomannut tulehdusta ennen kun aloin korviksia vaihtaa. Ei ole myöskään kosketuskipeä.
Otetaanko korvikset pois suihkuttelun ajaksi? Entä mikä nyt olisi paras matsku käyttää? mul on vain harkkakorvikset ja hopeisia. Miten muuten korvalehteä suihkutellaan ilman, että menee vettä korviin. Kokosuihkuunko kolme kertaa päivässä?
Ap
oman tunnon mukaan lääkärin jos ei ota parantuakseen :)
Näin ainakin itse toimisin..
Käy näyttämässä ensin lähimmällä lävistäjällä, he osaavat kertoa lävistysreiän kunnosta paremmin, kuin lääkärit.
Voi olla että kyseessä on vain peruspatti, älä panikoidu. Lävistäjä kertoo sinulle ja kyselee varmaankin miten olet puhdistellut sitä, jne. Jos he käskevät sinut lääkäriin, mene ihmeessä ja ota sieltä diagnoosi. Voit saada vaikka antibioottikuurin :)
Hyvin se menee.
Pohjois-Espoossa? onko esim. Sellossa?
Ap (joka muuten kiittää aktiivisesta osallistumisesta keskusteluun)
en osaa sanoa Espoon seudulta mitään, pääsisitkö käymään Helsingissä? Sielä on erittäin laadukkaita liikkeitä, esim. PetSkull, Paradise tattoo&piercing ja Harness. Ammattitaitoista porukkaa!
Se voi siis olla harmiton patti, tai pienenmoinen keloidipatti.. Nyt pakko todeta, mutta tämän harmittoman patin oikeaa nimeä en nyt muista enkä tarkemmin osaa kertoa siitä, mutta osalla ne saattavat vain lähteä yht'äkkiä.
Noi liikkeet löytynee netistä.
Mites jos on tollanen keloidipatti? Onks se pysyvä?
Kiitos vielä neuvoista. Vähän hävettääkin tyhmyyteni. Olen oikeasti ihan valistunut ja tiedostava ihminen ja selvitän usein asiat perin pohjin, mutta tää lävistysjuttu mulla on mennyt ihan ohi. Kekkasin vain yksi päivä, että voisin ottaa rei'ät, kyselin vähän kavereilta, jotka olivat kaikki käyneet kultasepänliikkeissä ja kävelin sitten muina miehinä sellaiseen sen enempää asiaa selvittelemättä. Kyllä näemmä besserwisserkin joskus mogaa:) Onneks on av, joka näyttää fiksummallekin paikkansa - kaunistelematta.
Kiitos vielä kaikille! ap
jos ei muuten niin keloidipatin voi operoida pois. :)
Ja nou hätä, kaikkihan me joskus erehdytään ;) Kipinkapin vaan lävistäjälle näyttämään!
Ihan kiva päästä joskus pätemään asiasta, jolla ei ole kauheasti muille mitään arvoa!