Rodos
Täytyy sanoa, että Rodoksesta on tullut lempimatkakohteeni. Lähdin sinne ensimmäisellä kerralla suurin varauksin. Ajattelin sen olevan rahvaanomainen "keihäsmatkakohde", jossa ei löydy mitään muuta kuin bareja ja rantaa.
Olin täysin väärässä. Rodos on todella monipuolinen, ja sieltä löytyy jokaiseen makuun sopivaa kohdetta!
Suosittelen!!!
Kommentit (11)
Se on kaunis ja monipuolinen saari, sieltä löytyy vaikka mitä. Mullakin on ollut mielikuva siitä junttikohteena ja suomibaarifanien taivaana mutta nyt olen ihan eri mieltä. Tai sitten musta on tullut juntti :) Mutta suomibaareihin en ole törmännyt.
Se on kaunis ja monipuolinen saari, sieltä löytyy vaikka mitä. Mullakin on ollut mielikuva siitä junttikohteena ja suomibaarifanien taivaana mutta nyt olen ihan eri mieltä. Tai sitten musta on tullut juntti :) Mutta suomibaareihin en ole törmännyt.
Tsampika beachillä? Aivan ihana pieni ranta. Kylpylämmintä vettä, joka on aivan läpinäkyvää. Ihania perheravintoloita, joista saa älyttömän hyvää Gyrosta. SLURPS.
ap
Kaksi kertaa käynyt saarella, kummallakaan kerralla ei oltu keskustassa, käytiin siellä. Tykkäsin kovasti, on tosiaan sellainen kohde jossa on rantaa, baaria, nähtävyyksiä (linna, satama) ja ostosmahdollisuudetkin on hyvät. Kaikkea sitä mitä juuri minä haluan matkaltani. Eikä ole pitkä aika istua lentokoneessa, siitä kun en tykkää yhtään.
2 viikkoa siellä on tullut vietettyä vuosina 1987, 1992, 1997 ja 2008.
Nytkin olen taas katsellut matkojen hintoja sinne. :)
Mutta täytyy kyllä sanoa ja verrata sen verran, että Mallorcan saarella on kyllä enemmän katseltavaa ja muutakin.
Rodoksen vanha kaupunki tosin vertaansa vailla.
Mutta viime reissulla ajoimme ihan saaren kärkeen Prassonissiin ja se oli upea paikka. Sinne mentiin sellaisen "erämaan" halki, siis niin ettei näkynyt muuta kuin kukkuloita ja niittyjä joka puolella ja sitten yhtäkkiä valtavaa hiekkarantaa koko saaren pää. Se oli aivan epätodellista, olen ajatellut että jos haluaisin paeta tästä maailmastani hetkeksi niin menisin sinne, asuisin pienessä majatalossa rannalla kaukana kaikesta.
Tsampika beachillä? Aivan ihana pieni ranta. Kylpylämmintä vettä, joka on aivan läpinäkyvää. Ihania perheravintoloita, joista saa älyttömän hyvää Gyrosta. SLURPS.
ap
Mutta viime reissulla ajoimme ihan saaren kärkeen Prassonissiin ja se oli upea paikka. Sinne mentiin sellaisen "erämaan" halki, siis niin ettei näkynyt muuta kuin kukkuloita ja niittyjä joka puolella ja sitten yhtäkkiä valtavaa hiekkarantaa koko saaren pää. Se oli aivan epätodellista, olen ajatellut että jos haluaisin paeta tästä maailmastani hetkeksi niin menisin sinne, asuisin pienessä majatalossa rannalla kaukana kaikesta.
Smaragdinvihreä vesi, kuin suoraan sadusta!
ap
Falirakissa ja vuokra-autolla käytiin Lindoksessa. Pidimme kovasti Rodoksesta ja ruoasta. Tulemme varmasti menemään toistekin.
kävin yli 10v tauon jälkeen tänä vuonna Rodoksella ja tykkäsin paljon! Saari oli siistiytynyt ja muuttunut aika paljon mutta pelkästään positiivisessa mielessä.
Olemme käyneet jo useamman kerran siellä, ja tarkoitus on taas jonain kesänä mennä uudestaan. Aina on ollut hyvät ilmat, ihmiset ystävällisiä, ruoka hyvää ja kaunis ympäristö, riittävästi katseltavaa. Onko se Tsampika beach se, joka on sen yhden hurjan korkealla olevan pienen kirkon alapuolella? Siellä olen käynyt, ja kiva ranta oli.
Mutta tuskin kovin pian lähden uudelleen.