Kotiäidin korviin sattuu!! ov
Onkohan minulla kuulossa jotain vikaa, kun äänet käy kummasti korviin. Jos vaikka astiat kilahtaa lujaa yhteen, se ääni kuulostaa tosi suurelta korviin, ikäänkuin kaikuu korvassa ja tuntuu inhottavalta. Samoin tekee lasten kiljahtelut yms. Jos olemme ulkona ja lapsi vetää vaikka lumessa pulkkaa, en saa puheesta mitään selvää. Alkaa jo rassata, kun lapsistakin lähtee ääntä ja se käy melkein kipeää korviin ja sitten hermostun siihen... :(
Kommentit (5)
aikaisemmin ollut tuommoista?
Flunssa, poskiontelotulehdus tmv. voi hyvinkin aiheuttaa ko. oireita.
Kyseessä voi olla kuitenkin joku muukin vaiva.
Ystäväni on vuosikaudet valittanut, että kovat äänet sattuu korviin. Kesällä hän sai korvalääkärin kautta 'suhinat' korviin. Se on joku kuulolaitteen tapainen systeemi, joka tekee tietyntaajuista taustakohinaa. Tarkemmin en sen toiminnasta tiedä, mutta kuulemma auttaa.
luulen että väsymys ja ajoittainen kireä pinna ainakin itselläni saavat kaikki kovat äänet tuntumaan pahemmilta. tajusin just, että hyvinä päivinä meteli ei häiritse ja lapsen puhekin kuulostaa yllättäen selkeämmältä..:)
Mutta flunssaa on ollut pitkin syksyä vähän väliä. Kai se sitten pahentaa. Aika monta vuotta muistan, että on kovat äänet käyneet korviin tai jos on jotain taustameteliä, niin en kuule kunnolla puhetta.
kotiäitinä oloa:) Itse olen nyt huomannut että kaikki ylimääräinen meteli, ja jopa pelkästään oven laittaminen kiinni..sitä kun tapahtuu noin miljoooona kertaa päivässä, ottaa korviin ja kaikkiin muihinkin elimiin:)) Tätä on nyt kestetty 15 .v. joten taitaa olla aika lähteä töihin..
Onko korvat 'lukossa'? Voisiko olla korva- tai poskiontelotulehdus? Mulla ainakin se aiheuttaa, että ääni tuntuu kaikuvan tai kiertävän pään sisällä.
Tai voisiko olla ihan uupumukseen liittyvää, 'hermot kireellä'?
Itse olen kyllä aina ollut herkkä äänille, esimerkiksi en voi sietää jos kylässä pidetään telkkaria kovalla ja sitten pitäis vielä yrittää keskustella ja jos vielä lapset leikkii vieressä, niin en kyllä saa mitään selvää.