Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käsintehtyä haluaisit joululahjaksi? Taitoa on, ideoita kaipailen, ov

Vierailija
15.11.2010 |

Olen jo niin monena jouluna tehnyt villasukkia ja muita perinteisiä, että nyt voisin vaihteeksi tehdä jotain muutakin joululahjaksi sukulaisille. Taitoa kyllä on, eli en tee mitään räpellyksiä ja osaan sekä neuloa, virkata että ommella.

Mistä sinä pitäisit jos saisit toivoa jotakin itse tehtyä joululahjaksi?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinapit, marinoidut valkosipulin kynnet ja vaikkapa itse tehty suutarinlohi.

Käsityönä ihanat olisi kauniit lapaset, ommeltuna ja koristeltuna vessaan sellainen vessapaperitelinejohon mahtuu vaiks 3 rullaa, virkatut jouluiset liinat tai vaikka itsetehty kankainen joulukalenteri...

Vierailija
22/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kouluaikoina sellaiset ihanat jämälangoista tehdyt lapaset. Siis niin että langanpäät roikkuivat sisäpuolella ja lapaset paksut ja lämpimät. Olikohan lanka valmiiksi solmittu pienistä pätkistä. En tiedä, kun en osaa kuotoa, mutta sellaiset uudet haluaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tumput (vaikka semmoiset joissa palmikkoneuletta koristeena)

- säärystimet

- kännykkäpussin (joka ei ole liian tiukka, kuten usein kaupasta saadut)

- esim Marimekon kankaasta tehdyt patakintaat/-laput (itse pidän kovasti Bottna ja Lumimarja-kankaista). Myös Vallilan kankaissa ihania vaihtoehtoja.

Nämä nyt ainakin .. :)

Vierailija
24/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsinvirkatun pöytäliinan, tai sitten jostain retromarimekko/tms kankaasta ommellun! Siinä voisi vaikka reunat olla eri kangasta - yksilöllinen. Jos vielä samanhenkiset tuolinpäälliset siihen, ahhh!

Myös päiväpeitto lapseni huoneeseen olisi ihana, mutta siinä haluaisin itse vaikuttaa materiaaliin (+vähän väreihinkin...)koska lapsi on allergikko. Eli vaikka ois miten ihana, niin esimerkiksi villainen ei kävisi.

Vierailija
25/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liian jouluinen, että voi käyttää ympäri vuoden

Vierailija
26/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän (nyt jo aikuiset) tyttäret toivovat edelleenkin yösukkia joita sitten isoäiti tai joku naapurin täti tekee kun mä en osaa:)

Nyt kun on ihania pörrölankoja joku sisustukseen sopiva sohvatyynyn päällinen olisi ihana! Tai vaikka nahkapaikoista tehty, tai jostain upeasta kangaspalasta. 40x40 tai 50x50 taitaa olla yleisimmät koot.

Vierailija
27/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä jonkinlaista "taulukkoa" itselleni talteen. Eli siis aika moni kuitenkin haluaa villasukkia, joten voisin tällä kertaa valita jotain erikoisempaa tai hienompaa lankaa niihin.

Lisäksi katson noista muista ideoista että mitkä sopivat minun sukulaisilleni ja toteutan sitten ne

Iso kiitos :) Ja edelleenkin saa laittaa lisää, joku muukin voi saada täältä ideoita :)

T:ap

Kirjoitin täällä aikaisemmin, mutta nuo säärystimet unohtuivat minunkin viestistäni. Eli ovat aika hottia tällä hetkellä. Itsekin sellaiset mielelläni ottaisin.

Vierailija
28/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tytöt käy tanssitunneilla ja pitävät säärystimä siellä. Lisäksi pitävät koulussa esim. farkkulegginsien kanssa. Kuopuksellani oli tänään sydänkuvioiset säärystimet koulussa. Vaikka samaa sarjaa säärystimet ja ihana pitkä kaulaliina! Onko hansikkaita vaikea kutoa? Olen nähnyt jossain hanskoja, missä on ylipitkät varret, jonnekin kyynärpäähän.

Muista askarteluista ottaisin vastaan kransseja ulko-oveen ja porttiin. Myös pajutyöt on kivoja, ja kaikki sellaiset linnut sun muut eläimet mitä on taivuteltu esim. koivunoksista.

Vierailija
29/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina hyvät, ei minua ainakaan haittaisi ollenkaan, vaikka saisin joka vuosi uudet. Jojobaöljy tai aloe vera -langoista saa ihania ohuita sukkia vaihteeksi (jos siis olet yleensä tehnyt ns. perinteisempiä paksumpia sukkia).

Tiedän, että kaikki eivät ilahtuisi, mutta itse haluaisin juuri nyt kauniit pellavaiset lautasliinat ja mielellään vielä lautasliinarenkaat niille. Tai jotkut kivat sisustukseen sopivat tabletitkin olisivat pöydälle kivat.

Et kysynyt suoranaisesti lapsille ideoita, mutta vauvani tykkäisi tilkuista ommellusta kirjasta ja kolmevuotiaalle kelpaisi hyvin itse tehty lorupussi tai muistipeli.

Vierailija
30/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

villasukat, lapaset, muhkean kaulaliinan, kotitohvelit

Vierailija
31/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

villasukkia, lapasia, kasseja yms. on jo laatikot täynnä :P Muuten siis kyllä kelpaisivat.

Neutraalin väriset kankaiset lautasliinat tulisi kyllä käyttöön, samoin kankaiset nenäliinat mutta niitä on aika tylsä tehdä. Kynttilöitä meillä kuluu paljon, joten jos niitä jaksat valaa niin meille ainakin kelpaisi :)

Vierailija
32/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on tosi taitava tekemään niitä. Tontuilla on silmäripsetkin ja punaa poskilla. Pari olen saanut lahjaksi ja ne on minulle perintökalleuksia.

Myyjäisissä kunnolla tehdyt tontut maksaa maltaita. Kallein, melko iso tonttu, maksoi 90 euroa. En rasskinut ostaa, eikä se edes ollut niin taiten tehty kuin kaverini tekemä.

Vierailija
33/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavia ideoita tullut :)

Säärystimet menee siis ainakin tekolistalle, kun niin moni tuntuu niistä tykkäävän. Ja kyllä on tarvetta tehdä lahja muutamalle lapsellekin, joten hyvä että niitäkin ideoita on tullut

Vierailija
34/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmoeläimet, nuket, lelujen vaatteet yms. ja kun on tyttö niin tietty kaikenlaiset korut, hiuspannat yms. myös. Laukut kanssa.

mahtavia ideoita tullut :)

Säärystimet menee siis ainakin tekolistalle, kun niin moni tuntuu niistä tykkäävän. Ja kyllä on tarvetta tehdä lahja muutamalle lapsellekin, joten hyvä että niitäkin ideoita on tullut

Vierailija
35/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana olisi sellainen suuri ja muhkea putkimallinen kaulahuivi, mitä nyt on paljon myös kaupoissa myynnissä

Vierailija
36/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vanhoihin paitoihin ommellut kivoista heppakankaista kuvan. Tosi söpöjä ja kohta 8v. tytön mieleen. Nyt ostin yhden valkoisen paidan ja siihenkin vielä ompelen yhden heppakuvan. Samoin tein heppatyynyn.

Sydän- tai tähtityyny on kiva idis, kivasta kankaasta.

Vierailija
37/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essu

Patakintaat

Leivinliina

Torkkupeitto

Sellainen lukuhuopa, minkä saa kokonaan päälle, mutta käsille jää aukot

Kivat tyynyliinat, jotka sopisivat yhteen joidenkin yksiväristen lakanoiden kanssa

Kestohedelmäpussit

Kestokauppakassit

Vierailija
38/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä kutoa mutta mulla ei riitä sinniä tehdä tosi pitkiä varsia. Haluaisin myös kauniin väriset (anoppi tekee aina tylsänvärisistä alelangoista...esim lapsenlapsia ei ole kuin meidän kolme ja sille ainoalle tytölle ei kertakaikkiaan edes v.punaista/punaista/keltaista tai muunväristä iloista voi tehdä).

Haluaisin jotenkin erilaiset,esim osaksi palmikkoneuletta.

Vierailija
39/39 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin laiska käsitöissä etten jaksa edes lenkkejä ommella pyyhkeisiin, niin että pyyheripustimista olisin onnellinen.

Koristeeksi sopisivat läpikuultavat, turkoosit lasihelmet ja vaikka vanha tukeva verhonipsu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä