G: Mitä ehdottomasti ET halua joululahjaksi tänä vuonna?
Kommentit (36)
-kommentilla evästettyjä lahjoja: * pussilakanat * keittiöpyyhkeet * kylpypyyhkeet * pöytäliinat (kaitaliinat) * patalaput Argh, kaapit täynnä jo muutenkin, mutta näillehän on aina käyttöä... ?!
Vanhemmat pyyhkeet ja lakanat palasina siivouskäyttöön ja käytön jälkeen roskiin. Etenkin jos jotain likasempaa putsattavaa, kuten ikkunanpielet ulkopuolelta, grilli.
Vaan nimenomaan sen, että jos ei kerta kaikkiaan keksi jollekin lahjaa niin mieluummin on antamatta, kuin antaa krääsää!
Meinaatko oikeasti, että esim. se ihminen joka antaa normaalikokoiselle aikuiselle 150cm lastenpaidan lahjaksi, tahtoi erityisesti ilahduttaa ja muistaa lahjan saajaa? Tai se, joka antoi minimalistiselle ateistille suuren, kultareunuksisen krusifiksin seinälle ripustettavaksi? Tai se, joka antoi lahjaksi ilmaislahjaksi saamansa nikkelisormuksen ja kasvorasvan näytepussin? Tai se, joka laittoi viimevuoden halvat joulukonvehdit kiertoon?
Mielestäni tosiaan olet lapsellinen, mikäli kuvittelet että ihan KAIKKI pitäisi ottaa vastaan onnesta hykerrellen ja vuolaasti kiitellen hyvästä joulumielestä nauttien. Jotkut lahjat ovat ihan uskomatonta krääsää ja turhaketta ja se on fakta. Jos ei tunne lahjan saajaa sen vertaa että ymmärtäisi millainen lahja voisi ilahduttaa, kannattaa miettiä onko lahjan antaminen mielekästä ollenkaan.
Meinaatko oikeasti, että esim. se ihminen joka antaa normaalikokoiselle aikuiselle 150cm lastenpaidan lahjaksi, tahtoi erityisesti ilahduttaa ja muistaa lahjan saajaa?
No, hän on voinut ihastua paidan kuosiin ja näkee sinut silmillään niin hoikkana, että arvelee sen mahtuvan, tai ei vaan osaa arvioida vaatteen kokoa, huono hahmotuskyky
Tai se, joka antoi minimalistiselle ateistille suuren, kultareunuksisen krusifiksin seinälle ripustettavaksi?
Hän on saattanut ostaa sen ulkomaanmatkaltaan ja ajatella, että tämä on enemmänkin kulttuuritaidetta kuin hengellinen kannanotto, ja hänen mielestään se sointuisi teille hyvin
Tai se, joka antoi lahjaksi ilmaislahjaksi saamansa nikkelisormuksen ja kasvorasvan näytepussin?
teille hyvin Tai se, joka antoi lahjaksi ilmaislahjaksi saamansa nikkelisormuksen ja kasvorasvan näytepussin?
tietää onko lahja tullut sydämestä.
Mulla on varsin säästäväinen sisko ja kun hän antaa meille esimerkiksi Liberon koodeilla kerätyn paidan, tiedän, että hän on nähnyt vaivaa keräämiseen ja halunnut kerätä tuotteen juuri meidän lapsellemme :) Samalla se on hänen lapseltaan 'pois'. Eri asia tietysti olisi, jos antaisi lahjaksi sellaista halpista joka ei itselle kelpaa, antajankin mielestä arvotonta tavaraa.
Mutta oikeastaan olisin hyvin iloinen, jos saisin edes yhden joululahjan, ihan minkä tahansa, jonka antaja antaa juuri minulle. Minä annan paljon lahjoja muille, sukulaislapsille, kummilapsille, omille vanhemmille... Olisi kiva saada jotain itsekin.
-kynttilöitä
-iittalan tuikkuja
-keittokirjoja
-hilloja, marmeladikarkkeja, pipareita ym itse tehtyjä syötäviä
-jouluisia tavaroita (poro, tonttu, kuusi- yms aiheiset tilpehöörit)
-koriste-esineitä
-hajuvettä ym tuoksuvia tuotteita
eli tarkoitin, että sinä tulkitset lahjanantajan motiiveja tietystä näkökulmasta, mutta lahjanantajalla voi olla ihan eri näkemys antamansa lahjan sopivuudesta. Yritin esimerkeilläni periaatteellisesti tämän tehostaa.
Terv 27
liinavaatteita
sukkua, lapasia yms. (kaapit jo täynnä)
karkkia tai suklaata
vaatteita (erti. t-paidat, pyjamat yms)
mukeja, tuikkukippoja yms.
Inhoan arvan saamista lahjaksi!
Ensinnäkin: niistä ei koskaan voita mitään. Ja toisekseen: jos sattuuisi saamaan sen päävoiton vaikka, niin eihän sitä voisi itse pitää vaan pitäisi antaa ainakin puolet lahjan antajalle.
Anoppi harrastaa niitä. Eikä ne tosiaan ole mitään erityisiä ja hienoja vintage-löytöjä (jotka voisikin olla ihan kivoja) vaan nyppyyntyneitä trikoopaitoja yms.
Noista paketeista tulee vain paha mieli.
Kiitos, älä tuo mitään, hyvän joulun toivotus riittää.
Muut lahjat on ihan ok.
Viimevuotisetkin voiteet ja muut tökötit ovat vielä avaamatta, kun en sellaisia käytä.
minun omien vanhempieni kanssa että keskenämme emme vaihda lahjoja ollenkaan. No kuinka ollakaan..."ostin minä sittenkin teille nää verhot kun oli niin nätit" No siellä ne verhot nyt on komeron hyllyllä...Inhottaa tollanen et jos sovitaan et ei vaihdella lahjoja niin sit ei kans vaihdeta.
Joo...ja ei tarvita enää yhtään kahvikuppia, pyyhettä yms...niitä tavaroita mistä aina sanotaan et "onhan näillä aina käyttöä" kuten joku jo aikaisemmin tässä ketjussa mainitsi.
Paskahommaa mielestäni myös se, että naapuriin kiikutetaan kukkapuketti ja ne antaa sieltä tilalle melkein samanlaisen.."kappas hyasintti, vaaleanpunainen sellainen" Ja sit jos naapuriin sanoo et ei ostella mitään, niin silti sieltä perkele tuodaan jotain ja sit kuuluu se vakiofraasi" tässä nyt on vain jotain pientä" AAAAARGGHHH!!!
Ja ei, en vihaa joulua. Mulle joulu on aina ollut juhlista jaloin.
Kyllä hakematta tulee mieleen kysymys, miksi antaa lahjoja ollenkaan, kun kuitenkin tulee väärä.
Ei taida olla yhtään lahjaa, joka olisi varmasti oikea, paitsi raha - ja itse taas en hyväksy rahan antamista enkä anna sitä koskaan.
Minun lapsenmielinen ideani niin joulu- kuin muistakin lahjoista on, että lahjan antaja haluaa ilahduttaa lahjan saajaa. Jos kuitenkin noin mittavista listoista voi jotain päätellä, niin sen, että tämä ilahduttaminen on vaikeampaa kuin poispääsy sortuneesta kaivoksesta.
Kohta varmaan ilmestyy ketju:tämänkaltaista joulukorttia en halua tai minullehan ei näillä fraaseilla toivoteta hyvää joulua. (listataan typerimmät hyvän joulun toivotukset, joista tietenkin "Hyvää Joulua" on ykkösinhokki)
Jos kerran kaikilla jo on kaikkea ja mikään ei kelpaa, julistakoon paavi, kuningas tai presidentti kaikki joululahjat kieltoon!