G: Mitä ehdottomasti ET halua joululahjaksi tänä vuonna?
Kommentit (36)
Niitä rumia, ohuita kammotuksia :(. Kynttilät ja jouluaiheiset krääsät kestän, mutta ei enää yhtäkään mukia mulle, kiitos!!!!!!
Mun vaatekaappi räjähtää kohta :D. Mä olen jo ison kasan laittanut siskoille tyrkylle, jos haluavat jotain ottaa - ja loput vien kirkon myymälään.
On vaan vieläkin liikaa ja osa on jo kellarissa, osa lasten kaapeissa - ja osa vierashuoneessa sängyn päällä, kun ei vaan mahdu mihinkään.
Ollaan miehen kanssa yhdessä toivottu kimppalahjana vanhemmilta/tädeiltä lihamylly ja leipäkone. Itse ostetaan toisillemme "näön vuoksi" jotain käytännöllisiä lahjoja, koska lapsesta olisi omituista, jos isä ja äiti eivät saa ollenkaan lahjoja jouluna...
- poron tms muotoista valokoristetta pihalle
- romaania, joka mulla on /oon lukenut
- Juhlapöydän konvehteja
- tossuja (vaikka ois miten söpöt, en käytä koskaan)
- omenahilloa (en tykkää ja kaapit täynnä entisiäkin)
Euron mukejakin voi käyttää kynä- ja pensselitelineinä ja niitä läpinäkyviä tuikkutelineinä. Suklaata ja kirjoja rakastan.
Vaatteita en kuitenkaan halua, koska ne eivät ole koskaan sopivia. Eli siis ei vaatteita ellei sitten sukkia, hanskoja ja pipoja. Ne käy! Tosin inhoan yhtä lahjaa, jonka aina saan anopilta: arvat ja lottokupongit. En voi sietää niitä lahjoina. Ne voisin kyllä lahjoittaa jollekulle muulle...
-kommentilla evästettyjä lahjoja:
* pussilakanat
* keittiöpyyhkeet
* kylpypyyhkeet
* pöytäliinat (kaitaliinat)
* patalaput
Argh, kaapit täynnä jo muutenkin, mutta näillehän on aina käyttöä... ?!
Olen vihdoin saanut kodin suurin piirtein romuvapaaksi kaikesta turhasta krääsästä enkä halua alkaa kerätä uutta kierrosta pölynkerääjiä. En myöskään halua mitään halpisastioita. Omien sarjojen osat kelpaavat kyllä, mutta en halua tiettyjen astiastojen rinnalle enää alkua uudesta tai saati niitä markettikammotuksia.
Ehkä jonkun hyvän pokkarin matkalukemiseksi.
Nimim. kaksi viikkoa auringossa jouluna :-)
- sukkia
- koriste-esineitä (posliinikissat annetaan armotta lasten leikkeihin rikottaviksi)
- keittiötarvikkeita (varsinkaan mitään "hauskoja" tai uusia "tosi näppäriä" juttuja! Huvittavasti muotoillut pastakauhat, silikonikannet säilyketölkeille, spagettimitta, keittokirjan pidike, puukotetun ihmisen mallinen veitsiteline sähköinen sitruspuserrin, käsittämättömän mallinen tiskiharja vasenkätisille, 237 erilaista hauskaa mukia ja kuppia sekä törkeän hintainen design-perunankuorimaveitsi löytyvät jo)
- astioita sarjaan, jota me emme kerää
- tyynyliinoja, pussilakanoita, pyyhkeitä, patalappuja, pyykkipoikia, pesuaineita, hammasharjoja jne. (juuri niitä jonkun mainitsemia "näitähän aina tarvitaan"-juttuja)
- vihreitä kuulia (Kyllä, tykkäsin niistä lapsena. Se vaan oli noin 20v. sitten...)
- alkoholia (mikä sen hauskempaa kuin antaa alkoholistiperheen traumatisoimalle absolutistille pullo kossua)
- vartalovoiteita yms, joita ei loppujen lopuksi mene ihan älyttömästi ja joita sitten säilytellään kaapin perällä ikuisuus ja niitä kertyy lopulta pienen kempparin verran kun joka juhlana niitä tulee lisää ja lisää
- kuntoiluvälineitä, varsinkin isoja
halua mitään turhaa; anopilla on taipumus ostaa kaikenlaista "hienoa" keittiöhärpäkettä, kaikki järjettömän hankalia puhdistaa, vievät paljon tilaa ja lisäksi meillä on jo vastaavat (ja sellaiset, jotka olemme itse valinneet sopivien laatu/hinta/käyttöominaisuuksien vuoksi). Anopin ostamia vaatteitakaan en halua, enkä halpaa maitosuklaata (en edes pidä maitosuklaasta).
En halua joulukuvioituja pörrösukkia, marketti-kosmetiikkaa (käytän apteekin tuotteita joissa ei ole voimakkaita hajusteita), Valittujen Palojen "tietokirjoja", koriste-esineitä, lakanoita, pyyhkeitä...
Mieluiten en haluaisi joululahjoja ollenkaan, koska meillä ei ole kaikenlaiselle ylimääräiselle tavaralle säilytystilaa, mutta kaikki muut syötävät lahjat kuin se maitosuklaa kyllä kelpaavat, niitähän ei tarvitse säilytellä pidempään.
- virkattuja/nyplättyjä pitsiliinoja tai itsekudottuja villapaitoja tms. (mikään ei harmita niin paljon kuin lahja, johon tietää toisen käyttäneen valtavasti aikaa/rahaa, ja joka on täysin käyttökelvoton meillä ja tämän olisi helposti voinut varmistaa ennen kuin aloittaa urakoinnin. Jos kutoo vaatteita niin varmistaisi edes koon etukäteen!)
Anoppi on melkein joka joulu antanut mulle joululahjaksi hajuvettä. Ihan hyviä hajuvesiä ovat olleet mutta mulla vaan ei tuu käytettyä niitä. Arkisin en käytä hajuvesiä ollenkaan ja mulla tulee todella helposti pää kipeäksi niistä.