Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mua ärsyttää yks kaveri joka utelee mun asioita kuin mummo!

Vierailija
14.11.2010 |

En nykyään edes kerro sille mitään mutta jos saa jotain muuta kautta tietää että olen ollut vaikkapa viihteellä, niin tenttaa tarkkaan joka ikisen baarin ja drinkin ja muutenkin tekemiset illalla. Just meni puhelu mun työpaikan pikkujoulureissusta näin (hän siis itse soitti udellakseen):

Kaveri: "Niin teillä oli sitten pikkujoulut?"

Minä: "Juu, niin oli."

Kaveri: "Teittekö sitä ja tätä ja tota mistä kerroit aikaisemmin?"

Minä: "Juu, tehtiin."

Kaveri: "Niin, menittekö baariin vielä sieltä paikasta? Mitä sä joit?"

Minä: "Menimme siihen ja siihen ja otettiin porukkaan kannullinen mansikkamargaritaa."

Kaveri: "Jaa, tulitko sieltä otiin sitten vai?"

Minä: "Ei kun mentiin vielä toiseenkin baariin."

Kaveri: "Ai, minne? Mitä siellä joit?"

Minä: "Sinnetännetonne ja otin yhden siiderin mitä en jaksanut juoda ja lähdin kotiin."

Kaveri: "Ai, tulitko bussilla vai taksilla?"

Näin se kysely jatkuu ummet ja lammet ja totuus tuosta pikkujouluillasta oli että lähdin baarista parin juoman jälkeen etuajassa "hoidon" luokse mitä en tietenkään kaverille tunnusta, en ole kertonut tuosta "hoidosta" kenellekään. Mut mitä hittoa sille kuuluu millä ja milloin olen tullut baarista ja mitä juon jne? Ärsyttävää, tunnen oloni ihan lapseksi jolta mummo tenttaa vaikka kouluasioita. Ja mitä mun työporukan pikkuhoulureissut edes ulkopuolisille kuuluu? En itse enää ota yhteyttä tuohon kaveriin just noiden uteluiden vuoksi, ärsyttää! Ja utelee ihan kaikesta samalla tavalla, kaikki pitäisi juurta jaksain kertoa, argh!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos rupeat tivaamaan vastaan, että "-Joo, join. Mitä sinä sillä tiedolla teet?"

-Bussilla, mitä merkitystä sillä on?

-Sinnetännebaariin, kuinka niin?

-Jospas sitten tenttaat lapsiltasi kun pääsevät baari-ikään, mutta minä en jaksa tilittää kaikkia tekemisiäni noin pikkutarkasti, ei millään pahalla.

Vierailija
2/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista meillä.

Kerron melko avoimesti itsestäni, ajatuksistani, tekemisistä ja menemisistä. Mutta jotkut ne eivät ymmärrä kaiken maailman utelemisen huvittavuutta.

Kaikki pitäisi raportoida ja esim. jos jättää jonkun suunnitelman (matka, ostos, suunnitelma elämään jne.) kertomatta, joka myöhemmin paljastuu - niin ollaan oikein loukkaantuneita!

"Ai oot ostanut uuden viinikaapin."

"Joo, johan se on ollut meillä pitkän aikaa."

"AI... NO ET SÄ KYLLÄ MULLE OO KERTONUT MITÄÄN! (silmien pyörittelyä)"

ajattelen mielessäni: (niin siihen on syy: pitää heti vastata 20 lisäkysymykseen siitä viinikaapista. Väri, malli, merkki, hinta, sijainti kotona jnejnejne. Helpompi vaan olla kertomatta, niin ei tuu sellanen olo että kaikki on PAKKO kertoa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista meillä. Kerron melko avoimesti itsestäni, ajatuksistani, tekemisistä ja menemisistä. Mutta jotkut ne eivät ymmärrä kaiken maailman utelemisen huvittavuutta. Kaikki pitäisi raportoida ja esim. jos jättää jonkun suunnitelman (matka, ostos, suunnitelma elämään jne.) kertomatta, joka myöhemmin paljastuu - niin ollaan oikein loukkaantuneita! "Ai oot ostanut uuden viinikaapin." "Joo, johan se on ollut meillä pitkän aikaa." "AI... NO ET SÄ KYLLÄ MULLE OO KERTONUT MITÄÄN! (silmien pyörittelyä)" ajattelen mielessäni: (niin siihen on syy: pitää heti vastata 20 lisäkysymykseen siitä viinikaapista. Väri, malli, merkki, hinta, sijainti kotona jnejnejne. Helpompi vaan olla kertomatta, niin ei tuu sellanen olo että kaikki on PAKKO kertoa)

kommentoi aina mun uusia vaatteita! "Ai oot tuollaisen ostanut, mistä ja mitä maksoi" jne vaikka kyse olisi ihan tavallisesta puserosta niin hitto siitäkin täytyy udella! Itse en kyllä koskaan huomaa tai osaa panna merkille muitten ihmisten vaatteita ovatko ne uusia vai vanhoja. ap

Vierailija
4/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymyilet, katsot silmiin ja kysyt "Miksi se sinua kiinnostaa?/ Mitä sillä tiedolla teet?" tms.

Pitää koittaa ottaa käyttöön.

Vierailija
5/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset ei siedä puheliaita kyseleviä kertoilevia ihmisiä. Tai että kaverisi on syntynyt väärään maahan.

Itse tunnen ihmisiä jotka puhuvat lähes taukoamatta, mutta kaikkein haastavinta on kun asia vaihtuu toiseen myös taukoamatta. Tarkkaavaisuutta todellakin tarvitaan että pysyy mukana mistä milloinkin puhutaan :D

Joo... ja ei todellakaan ärsytä ihmiset vaan on niin erilaisia, papupatojakin tarvitaan.

Terveisin. Tuppisuu jolla ei ole salaisuuksia jotka ei kestä päivänvaloa :)

Vierailija
6/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset ei siedä puheliaita kyseleviä kertoilevia ihmisiä. Tai että kaverisi on syntynyt väärään maahan. Itse tunnen ihmisiä jotka puhuvat lähes taukoamatta, mutta kaikkein haastavinta on kun asia vaihtuu toiseen myös taukoamatta. Tarkkaavaisuutta todellakin tarvitaan että pysyy mukana mistä milloinkin puhutaan :D Joo... ja ei todellakaan ärsytä ihmiset vaan on niin erilaisia, papupatojakin tarvitaan. Terveisin. Tuppisuu jolla ei ole salaisuuksia jotka ei kestä päivänvaloa :)

eli keskustelu ei haittaa vaan joka ikisen asian uteleminen (ja varsinkin kun kaikki tekemiseni eivät kestä päivänvaloa :) ärsyttää suunnattomasti. Voidaan puhua ummet ja lammet vaikka mistä muusta mutten jaksa vatvoa baarireissuani tai uutta toppiani sentään yhtä lausetta enempää varsinkaan kun ei niissä mitään kummallista vatvottavaa ole. ap

Vierailija
7/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset ei siedä puheliaita kyseleviä kertoilevia ihmisiä. Tai että kaverisi on syntynyt väärään maahan. Itse tunnen ihmisiä jotka puhuvat lähes taukoamatta, mutta kaikkein haastavinta on kun asia vaihtuu toiseen myös taukoamatta. Tarkkaavaisuutta todellakin tarvitaan että pysyy mukana mistä milloinkin puhutaan :D Joo... ja ei todellakaan ärsytä ihmiset vaan on niin erilaisia, papupatojakin tarvitaan. Terveisin. Tuppisuu jolla ei ole salaisuuksia jotka ei kestä päivänvaloa :)

eli keskustelu ei haittaa vaan joka ikisen asian uteleminen (ja varsinkin kun kaikki tekemiseni eivät kestä päivänvaloa :) ärsyttää suunnattomasti. Voidaan puhua ummet ja lammet vaikka mistä muusta mutten jaksa vatvoa baarireissuani tai uutta toppiani sentään yhtä lausetta enempää varsinkaan kun ei niissä mitään kummallista vatvottavaa ole. ap

Vierailija
8/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pointtini siis on se että kaveriltani puuttuu kaikki hienotunteisuus toista aikuista ihmistä kohtaan kun noin tarkkaan kaiken utelee, todellakin kuin mummo lapsenlapseltaan. Tulee ihan altavastaaja-fiilis, mitä en koe muiden ystävien tai muiden keskustelukumppaneiden kanssa ollenkaan. ap

Vierailija
9/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pointti on siinä, että enkö saisi tehdä mitään raportoimatta sitä eräälle? Jos kerron, pitää kertoa nolostuttavan paljon (kehtaa udella myös miesystävästäni kaiken - siis tyyliin kalsarin värinkin) asiaa, enkä ymmärrä miksi se kiinnostaa!

Tasasin väliajoin pitää tehdä myös päivitykset ystävistäni, sukulaisista jnejne. ja tähän ei siis riitä mikään perus "hyvää niille kuuluu".

Vierailija
10/11 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen usein auttaa, kun yrittää itse olla yhtä utelias. Eikös se smalltalkin kultainen sääntö ole se, että viimeistään kolmas puheenvuoro pitää olla kysymys (voi olla että muistan väärin).

Jos ei halua kertoa jostain asiasta, huonoin vaihtoehto on vastailla yksisanaisesi - silloinhan puheenaihe ei vaihdu koskaan!

Vierailija
11/11 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit suuttuu siitä että jos lähtee koulusta kesken koulupäivän henkilökohtasten asioiden vuoksi siitä ettei halua kertoa omista ongelmista.

Sitten ne kyselee että liittyykö meihin tai soittelee ja kysyy vihasesti Miks lähit. Sitten ne jotenki n kalastaa sulta tiedon vaikka et todellakaan haluaisi kertoa. Onneksi nykyään 17-vuotiaana oon oppinut sanomaan "EN KERRO."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi