Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mamma lähtee jouluksi etelään - auta vaatteiden valinnassa!

Vierailija
14.11.2010 |

Tilanne on siis se, että lähdemme jouluksi Kanarialle, ja pitäisi miettiä omat vaatteeni valmiiksi jo nyt, että ehdin hankkia tarvittaessa lisää kaupoista ja netin kautta. Viime etelänlomasta on vain niin paljon aikaa, että olen hukassa. Mitä voisin tarvita viikon matkalla? Sää lienee jotain 20-25 astetta, iltaisin viileää. Lapsille osaan pakata vaatteet, mies miettii omansa itse, mutta minä en tiedä, mitä voisin tarvita. Koko vaatekaapin sisältöä kun en voi ottaa mukaan.

Olen mamma mallia pitkä ja punkero, ikää yli 40 v. Parit kokouimapuvut pakkaan ainakin mukaan, jouluillalliselle tarvitaan parempaa, muillekin illallisille pukeudun mielelläni hyvin. Montako housua, hametta, mekkoa? Hameita ei ole kyllä vielä yhtään. Ideoita? Linkkejä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pakkaan mukaan seuraavaa:

-2-3 uikkarit (hyvä olla monet, jos päivän mittaan ui monesti ei tarvii repii märkiä/likaisia päälle)

-5-6 toppia (ihan ellokselta tilattuja, tai esim. kaphallista ostettuja)

-2-4 tunikaa (ihana vetästä päälle väljä tunika, kun välillä on yli kuuma olo.)

-5 sukkikset (mukava pitää tunikan kanssa illemmalla)

-3-4 t-paitaa

-2 caprit(näitäkin tilailen yleensä ellokselta)

-1 pitkät siistimmät housut

-2 puuvillaiset housut ( mukavat esim. sadepäivänä ja illalla)

-yhden juhlavamman mekon, joka ei rypisty laukussa. (inhoan silitystä, en ainakaan lomalla halua silittää)

-2-3 hametta (yllätys yllätys ellokselta)

- pari pitkää takkipaitaa

- ja sit tietty alkkareita ja rintsikoita

- 3 yöpukua

Näiden lisäksi mukaan lähtee kilokaupalla iloista mieltä! :)

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua. ;)

PS. Mukavaa matkaa!

Vierailija
2/5 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listastasi on hirveän paljon hyötyä, kiitos, kun jaksoit vastata!!! Keksin heti, mitä pitää ostaa lisää ja mitä löytyy kaapista ennestään. Tunikoiden kanssa pidän mieluummin pitkiä leggareita kuin sukkiksia, mutta riippuu tietenkin tunikoiden pituudestakin. Mitä mahdat taroittaa takkipaidoilla? Pitkiä paitapuseroita paksummasta kankaasta?

Tästä se alkaa, matkakuume:)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listastasi on hirveän paljon hyötyä, kiitos, kun jaksoit vastata!!! Keksin heti, mitä pitää ostaa lisää ja mitä löytyy kaapista ennestään. Tunikoiden kanssa pidän mieluummin pitkiä leggareita kuin sukkiksia, mutta riippuu tietenkin tunikoiden pituudestakin. Mitä mahdat taroittaa takkipaidoilla? Pitkiä paitapuseroita paksummasta kankaasta?

Tästä se alkaa, matkakuume:)

ap

Vierailija
4/5 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan juurikin sellaisia vähän paksumpia edestä avattavia paitoja. :) Ei mitään villa juttuja. ;) Ovat käteviä illalla, kun ilma viilenee.

Vierailija
5/5 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ohkasia, koska niiden kaa ei tarvii sukkia vaik laittais korkkarit. :) Ilman sukkiksia tai sukkia korkkarit hiertää ainakin minulla inhottavasti... ;(

Shortseja en itse käytä etelässä, eivät oikein sovi säärilleni. :( Toki shortsit ovat hyviä, jos sääret ovat kunnossa. :) Pitkiä housuja tarvii illalla, kun ilma viilenee ja myös sade päivinä. :)

t.2