Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätiköity johtopäätös?

Vierailija
14.11.2010 |

Tilanteeni on tämä: Olemme mieheni kanssa alkaneet yrittää lasta noin neljä viikkoa sitten, viime viikolla sain kotiraskaustestissä todella selkeän plussan. Verikokeesta hormoniarvo on mitattu kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla luku oli 23 (mitattu 1.11.), toisella 209 (mitattu 5.11. Toinen verikoe otettiin lääkärin kehotuksesta. Perjantaina kävin lääkärissä, joka katsoi tilannetta ultrassa ja laski raskauden keston viimeisten kuukautisten mukaan ja sai kestoksi yli 7 viikkoa. Sanoin kyllä hänelle, että olemme alkaneet yrittää lasta vasta noin neljä viikkoa sitten. Tilannetta tutkittuaan totesi, että ei millään voi vastata viikkoa 7+, koska ei näy ruskuaispussia ja sanoi melko varmasti tapahtuneen varhaisen keskenmenon, joka ei vaan jostain syystä ole alkanut vuotaa pois ja teki lähetteen yliopistolliseen sairaalaan lääkkeellistä tyhjennystä varten. Mutta jos tiedämme mieheneni kanssa 100%:lla varmuudella, että raskaus ei voi olla enintään kuin 3+ viikoilla, niin ei kai siinä vaiheessa edes sen ruskuaispussin pidäkään vielä näkyä? Tai kysyinkin asiaa eräältä kätilöltä ja hänkin sanoi, että niin pienillä viikoilla sen ruskuaispussin ei pidäkään näkyä. Eli tilanne voi nyt olla se, että raskaus on niin alussa ettei se ruskuaispussi vielä vaan näy, mutta lääkäri vaan totesi, että ei voi vastata viikkoja 7+ ja nyt siis odotellaan aikaa sinne lääkkeelliseen tyhjennykseen...Meinataan kyllä mieheni kanssa puhua vielä lääkärlle tilanteesta, toivottavasti ymmärtää ja sanoisi, että seurataan vielä tilannetta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ensimmäistä raskautta minulla oli pillerit, koska ennen kierto oli ihan sekaisin ja se saatiin kuntoon pillereillä. Viimeiset kuukautiset mulla on ollu 20.9. tienoilla ja aloitettiin yrittämistä 20.10. tienoilla (Lähestulkoon mahdotonta tulla siihen aikaan kuusta raskaaksi, koska oletin menkkojen alkavan päivänä minä hyvänsä.), mutta niin vain kävi, että menkat ei alkaneet ja siksi osasin ruveta tekemän testejä lähestulkoon heti sen jälkeen, kun aloimme yrittää. Lienee käynyt niin, että ovulaatio on ollut todella paljon myöhässä verrattuna synnytyksen jälkeiseen suht'kot säännölliseen kiertoon.

Niin niin, siis miksi olet jo testaillut yms. jos kerran tiedät että viikkoja on niin vähän jos ylipäänsä on?! Mitä järkeä tossa koko touhussa nyt oikeasti on sun taholta ollut?

Siks testasin, koska halusin tietää olenko raskaana vai olisiko kuukautisten poisjäänti johtunut kenties jostain muusta, koska minulla on aikoinaan pillereitä määrätessä havaittu munasarjoissa jotain rakkuloita joiden takia kuukautiset voivat jäädä pois tai tehdä kuukautiskierron todella epäsäännölliseksi.

Vierailija
22/25 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämä lääkärin "päättelemä" varhainen keskenmeno on nyt kohta puolivuotias tyttö. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lääkäri laitto mulle sen lähetteen sinne lääkkeelliseen tyhjennykseen niin se tyhjennysaika oli joko seuraavalla tai sitä seuraavalla (Väliä oli muistaakseni noin 1,5 viikkoa.) viikolla ja siellä kun lääkäri sitten ultras uuvestaan niin näkyi syke. :) Viikot oli tuolloin 6+jotain. Neuvolan lääkärin mukaan siis viikot oli silloin 1,5 viikkoa aiemmin 7+jotain. Itellä oli koko raskausajan pelko siitä, että kaikki ei mene hyvin, mutta onneksi meni!

Vierailija
24/25 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni vähän ohi se, miksi sinun piti rampata niissä kokeissa/lääkärissä jos kerran edellisessäkin raskaudessa sait vain haaleita viivoja niihin tikkuihin eli ilmeisesti sulla sitten on yksi lapsi entuudestaan vaikka ne viivat testeissä haaleita olivatkin..?

Onnea pienokaisesta :)

Vierailija
25/25 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis esikoisen aikana sain kotitesteistä tosi haaleita plussia ja ensikertalainen kun olin niin en osannut ajatella, että plussa se on tosi haaleekin plussa. Silloin toimitin pissinäytteen labraan, koska luulin, että siellä ois käytössä vähän tarkemmat testit. Labrakokeen mukaan tulos oli negatiivinen. Kun kotitestit edelleen vaan näytti plussaa niin sitten kävin verikokeessa ja sen mukaan tulos oli positiivinen.

Tämän kuopuksen kohalla oli siis ihan sama juttu, että viivat oli tosi haaleita ja itellä kalvo mieltä, että onko se nyt plussa vai ei, koska siis oon tullu raskaaksi semmosena aikana, kun ootin menkkoja alkavaks päivänä minä hyvänsä. Niinpä otin neuvolaan yhteyttä ja pyysin päästä verikokeeseen, saahakseni kerralla selvyyven asiaan. Kävin verikokeessa ja se oli vähän yli normaalin ja sitten se kontrolloitiin uuvestaan. Nousua oli ollut, mutta lääkärin mielestä liian vähän joten halus tarkistaa ultralla näkyykö mitään vai ei.

Mutta onneks tämmösistä tapauksista viisastuu ja jos joskus vielä halutaan lisää lapsia niin osaa toimia ihan eri tavalla. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi