Miksi toisten pukeutuminen vaivaa?
Tämä kysymys on osoitettu nyt ensisijaisesti teille, joita vaivaa toisten Nanso-yökkärit, teidän standardeillanne ei-naisellisen pukeutuminen tai vaikkapa "liian antavat" kaula-aukot ja lyhykäiset hameenhelmat.
Miksi? Mä olen itse aika kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta, ja pidän itseäni jonkinlaisena esteetikkona. Ei mua kuitenkaan toisten ihmisten pukeutuminen häiritse, jokainen pukeutukoon kuten tykkää. En käsitä, miksi joistain on niin hirveää, kun "naiset pukeutuvat Suomessa niin epänaisellisesti", tai sitten heitä riivaavat vaikkapa legginsit tai maripaidat. Valottakaas nyt vähän!
Kommentit (21)
No on vaan aika karseeta kattella roikkuvia rintoja kun asiakas kumartuu kassalleni allekirjoittamaan pankkikorttikuittia =)
Kysyt tällaisia palstalla missä jauhetaan toisten naisten alapääkarvoituksienkin mallista, joita kytätään mm. uimahalleissa :D
Etkö siinä tilanteessa pysty katsomaan muualle?
mutta ehdin huomata sen verran että alkaa ällöttää!
Etkö siinä tilanteessa pysty katsomaan muualle?
Toki katselen muualle, mutta ehdin huomata sen verran että alkaa ällöttää!
Eikö kannattaisi vaihtaa vaikka sellaisiin hommiin, jossa ei tarvitsisi katsella kanssaihmisiä? Vaikka varastotöihin? Tai jos asiakaspalvelutyössä haluat pysyä, niin puhelinvaihteeseen?
Kysyt tällaisia palstalla missä jauhetaan toisten naisten alapääkarvoituksienkin mallista, joita kytätään mm. uimahalleissa :D
koska haluan TIETÄÄ, miksi toisten vaatteet ja ulkonäkö kiusaa. Kun en itse ymmärrä.
Ap
Kysyn, koska haluan TIETÄÄ, miksi toisten vaatteet ja ulkonäkö kiusaa. Kun en itse ymmärrä.Ap
No mua ei ainakaan KIUSAA yhtään kenenkään Nanso-paitulit. Hämmästyttää / säälittää lähinnä.
Mun elämään ne tulee esim. Hobby Hallin katalogia selatessa ja aina ne hyppii mun silmille ja ihmettelen joka kerta miten kukaan itseänsä arvostava nainen voi itsensä sellaiseen verhota. Miehen kanssa aina yhdessä nauretaan näille mummosäkeille, joita paituleiksi kutsutaan.
Kysyn, koska haluan TIETÄÄ, miksi toisten vaatteet ja ulkonäkö kiusaa. Kun en itse ymmärrä.Ap
No mua ei ainakaan KIUSAA yhtään kenenkään Nanso-paitulit. Hämmästyttää / säälittää lähinnä.
Mun elämään ne tulee esim. Hobby Hallin katalogia selatessa ja aina ne hyppii mun silmille ja ihmettelen joka kerta miten kukaan itseänsä arvostava nainen voi itsensä sellaiseen verhota. Miehen kanssa aina yhdessä nauretaan näille mummosäkeille, joita paituleiksi kutsutaan.
koskaan mieleen, että jotku voi oikeasti tykätä niistä Nanson yöpaidoista?
Ap
Onko sulle sitten tullut koskaan mieleen, että jotku voi oikeasti tykätä niistä Nanson yöpaidoista?
Ap
No pakkohan jonkun niitä on ostaa, ei kai niitä muuten valmistettaisi. Mun vaan on hyvin vaikea ymmärtää miksi kukaan vapaaehtoisesti haluaisi pukeutua räikeään roikkuvaan säkkiin, vaikka olisi kuinka ihana ja mukava.
Makuasioitahan nämä ovat. Ja varmaan perinteistä suomalaisen naisen ajatusmaailmaa = ei saa olla naisellinen. En taida olla se perinteinen karjakko-mummo-suomalaistantta. o_O
Onko sulle sitten tullut koskaan mieleen, että jotku voi oikeasti tykätä niistä Nanson yöpaidoista?
Ap
No pakkohan jonkun niitä on ostaa, ei kai niitä muuten valmistettaisi. Mun vaan on hyvin vaikea ymmärtää miksi kukaan vapaaehtoisesti haluaisi pukeutua räikeään roikkuvaan säkkiin, vaikka olisi kuinka ihana ja mukava.
Makuasioitahan nämä ovat. Ja varmaan perinteistä suomalaisen naisen ajatusmaailmaa = ei saa olla naisellinen. En taida olla se perinteinen karjakko-mummo-suomalaistantta. o_O
ihmeelliset käsitykset kanssaihmisistäsi ja ehkä itsestäsikin. Ainakin mun tuttavapiirin naiset pukeutuu kivasti ja naisellisesti, tosin kyllä mun mielestä naisellinen ei tarkoita vain yhtä tiettyä pukeutumistapaa tai -tyyliä, vaan se on jotain kokonaisvaltaisempaa. Voi tietty olla, että sun tuttavapiiri on hyvin erilaista.
Mun mielestä Nanson yöpaitaan pukeutuminen ei poista naisellisuutta. Jokainen toteuttaa sitä naisellisuutta omalla tavallaan. Mun mielestä tuo tapa, jolla sinä hoet tuota mummokarjakkosuomalaistanttaa, kuulostaa hyvin kapeakatseiselta.
Ap
Minua ärsyttää toisten pukeutuminen siksi, koska tiedän kuinka paljon kauniimmaksi he tuntisivat itsensä jos pukeutuisivat vartalonsa parhaimpia kohtia korostaen ja huonot peittäen. Pukeutuminen vaikuttaa todella paljon siihen millaisen kuvan ihmisestä saa, vaikka moni ei tätä tahtoisi uskoakaan. Se vaikuttaa oman olon lisäksi parisuhteeseen, työpaikan saamiseen, kaikkeen.
Tai oikeastaan oikea sana ei ole ärsytys vaan sääli. Haluaisin auttaa, viedä vaatekauppaan ja neuvoa mitä pitäisi ostaa. Mutta oikeasti katselen vaan hiljaa.
Mun mielestä sulla on hieman ihmeelliset käsitykset kanssaihmisistäsi ja ehkä itsestäsikin. Ainakin mun tuttavapiirin naiset pukeutuu kivasti ja naisellisesti, tosin kyllä mun mielestä naisellinen ei tarkoita vain yhtä tiettyä pukeutumistapaa tai -tyyliä, vaan se on jotain kokonaisvaltaisempaa. Voi tietty olla, että sun tuttavapiiri on hyvin erilaista.
Mun mielestä Nanson yöpaitaan pukeutuminen ei poista naisellisuutta. Jokainen toteuttaa sitä naisellisuutta omalla tavallaan. Mun mielestä tuo tapa, jolla sinä hoet tuota mummokarjakkosuomalaistanttaa, kuulostaa hyvin kapeakatseiselta.
Ap
Aikamoista analyysia :)
Mä taas veikkaan, että olet vannoutunut paitulien ystävä, etkä voi käsittää että tuollaisia hirvityksiä ei käytä maailmassa muut kuin suomalaisnaiset, jotka vastustavat naisellisuutta henkeen ja vereen ;)
Minua ärsyttää toisten pukeutuminen siksi, koska tiedän kuinka paljon kauniimmaksi he tuntisivat itsensä jos pukeutuisivat vartalonsa parhaimpia kohtia korostaen ja huonot peittäen. Pukeutuminen vaikuttaa todella paljon siihen millaisen kuvan ihmisestä saa, vaikka moni ei tätä tahtoisi uskoakaan. Se vaikuttaa oman olon lisäksi parisuhteeseen, työpaikan saamiseen, kaikkeen.
Tai oikeastaan oikea sana ei ole ärsytys vaan sääli. Haluaisin auttaa, viedä vaatekauppaan ja neuvoa mitä pitäisi ostaa. Mutta oikeasti katselen vaan hiljaa.
oli hyvin perusteltu kirjoitus! Itse asiassa mä ajattelen oikeastaan vähän samoin! Mä näen ihmisissä usein kauneutta ja hyviä puolia, ja joskus myös ajattelen, miksi he eivät ymmärrä korostaa niitä kauniita piirteitään. Ehkä he eivät itse näe niitä, ehkä pitävät itseään rumana? Ja se onkin sääli.
Mä olen itse aika tavallisen näköinen ihminen, mutta oon pyrkinyt aina juuri korostamaan niitä omia parempia puolia: Mulla on kapea vyötärö, yritän siis valita sellaisia yläosia, joissa tämä tulee esiin. Mulla on kauniit solisluut ja pienet nätit rinnat, valitsen siis avokauluksisia yläosia, joka tuo tämän piirteen esiin, tuo valoa kasvoilleni ja pidentää kaulaa.
Ap
Mun mielestä sulla on hieman ihmeelliset käsitykset kanssaihmisistäsi ja ehkä itsestäsikin. Ainakin mun tuttavapiirin naiset pukeutuu kivasti ja naisellisesti, tosin kyllä mun mielestä naisellinen ei tarkoita vain yhtä tiettyä pukeutumistapaa tai -tyyliä, vaan se on jotain kokonaisvaltaisempaa. Voi tietty olla, että sun tuttavapiiri on hyvin erilaista.
Ap
Aikamoista analyysia :)
Mä taas veikkaan, että olet vannoutunut paitulien ystävä, etkä voi käsittää että tuollaisia hirvityksiä ei käytä maailmassa muut kuin suomalaisnaiset, jotka vastustavat naisellisuutta henkeen ja vereen ;)
tai yöpaitaa, nukun alasti. Katsos kun kaikki ei ole aina henkilökohtaista, vaan ihmisellä voi olla muunkinlaisia mielipiteitä.
Ap
mitä se on sulta pois jos joku nainen ei pukeudu ns. naisellisesti? Luulisi että päinvastoin, olisit vaan tyytyväinen jos muut on niin rumia että oma naisellisuutesi ja viehättävyytesi korostuu.
Ettet vaan olis kateellinen naisille jotka ei ihan oikeesti yritä miellyttää ketään ja silti heillä on onnellinen elämä ja parisuhde?
Ap
mut silti hassua että toisten yöpaidatkin herättää närkästystä. En usko että kenenkään viehättävyyden kannalta on olennaista millaisessa asussa hän yöllä pimeässä peiton alla nukkuu. Yleensä vaatteet riisutaan jos harrastetaan seksiä.
Minäkään en ymmärrä mitä se on sulta pois jos joku nainen ei pukeudu ns. naisellisesti? Luulisi että päinvastoin, olisit vaan tyytyväinen jos muut on niin rumia että oma naisellisuutesi ja viehättävyytesi korostuu.
Ettet vaan olis kateellinen naisille jotka ei ihan oikeesti yritä miellyttää ketään ja silti heillä on onnellinen elämä ja parisuhde?
Miten niin mikään on minulta pois? Mua säälittää ja ihmetyttää, miten joku nainen voi niin vähän itsestään välittää, että vetää muodottoman räikeän säkin päällensä ja kuvittelee, että sillä ei ole mitään väliä. Kaikista mieluiten haluaisin auttaa häntä löytämään paremman näköisiä vaatteita, joiden alle ei nainen huku kuin säkkiin. Mistä tämä suomalaisen naisen hyve olla kuin seinästä revästy oikein tulee? Joillekin on oikein ylpeyden aihe kätkeä naiseutensa. En ymmärrä.
Ja edelleenkin. Räikeän ylisuuren säkin ja pitsisen babydoll-vetimen välillä on paljon vaihtoehtoja.
Ihmisellä pitää olla edes yksi hetki vuorokaudesta, kun ei tarvitse miettiä muuta kuin mukavuutta. Jos mies ei sitä Nanso-paitaa kestä, niin onko se mikään mies :) Toisaalta näiden nansoilijoiden kannattaisi joskus skarpata, että pysyy se ihana mies siinä vierellä. Jos ei muuten, niin ainakin juhlapukeutumiseen. t.13
mut silti hassua että toisten yöpaidatkin herättää närkästystä. En usko että kenenkään viehättävyyden kannalta on olennaista millaisessa asussa hän yöllä pimeässä peiton alla nukkuu. Yleensä vaatteet riisutaan jos harrastetaan seksiä.
ihmetyttää, että jollain riittää energiaa pohtia toisten pukeutumista. Vaatekaappini pursuaa erilaista riepua joka lähtöön, mutta useimmiten vetäisen päälleni vain vaatetusta, jonka mukavuuskerroin on korkea. Vaihtelee kotivaatetuksesta yksinkertaisen siistiin. Kaiken lisäksi kun asuu maassa, jossa naiset pukeutuvat ultranaisellisesti ja kilpailevat verisesti keskenään kaunotartittelistä, oma asiallisempi linja korostuu entisestään. Pääasia mielestäni että itse viihtyy kehossaan, vaatteissaan ja tyylissään. Mitä siihen muilla on nokan kopauttamista? Pienet on murheet maailmassa. :D
kun asiakas kumartuu kassalleni allekirjoittamaan pankkikorttikuittia =)