Lopetan imetyksen!!
Mulla on poika,1v8kk,allergioiden takia oon imettänyt tähän saakka. Nyt on kolme yötä ollut syömättä tissiä,JEE!!!
Ja päivät on ollut syömättä jo 3 viikkoa. Joten koko imetys on loppumassa ja tää tuntuu niin hyvältä.
Pelkään tosin kokoajan,että tää kaatuu johonkin...
Ja odotan jo innolla et pääsen syömään!!!! Oon 1v8kk syönyt van 10 ruoka-ainetta...+monivitamiinihivenainevalmistetta
Kommentit (8)
Meidän poika on 1v9kk ja imetän vielä kolme kertaa päivässä, yöt nukkuu ilman imetyksiä. Ja silti välillä ahdistaa omien syömisten tarkkailu vaikka kiellettyjä on vain maito, muna ja tomaatti.
Nyt olen ajatellut, että lopetan imetyksen kun poika täyttää 2v ja apteekin maitoon totutteleminen aloitetaan heti (parin viikon päästä olevan) maitoaltistuksen jälkeen.
lopettanut mutta meillä on juomana vain vesi ja sekin meni kohtuu heikosti. Nyt on juonut reippaammin (nokkamuki+tavallinen muki) vettä ja Neocate on mennyt nyt puolisen vuotta ruoan seassa oikein hyvin!!
Lapsi voi syödä vain kuutta ruoka-ainetta ja rotaatiossa on nuo loput 4.
Ja joo,oon kai sitten sissi ;D mutta tahdonvoimalla tässä on menty,nyt se kyllä alkoi jo olla aika vähissä.
Aattelin,että jos viikon dieettais vielä ja sit lopettaisin hiljalleen diettiä. Ei kai olis kovin fiksua lopettaa näin pitkää diettiä ihan noin vain?
ap
Mä imetän 1v6kk vuotiasta ja miettinyt viime aikoina että joko lopettas... ehkäpäs sitä viel muutaman kk jaksais. :)
dieetin kanssa imettää! Mä imetin lähes 1 v 10 kk (sitten lapsi itse päätti lopettaa), mutta meidän lapselle ei ole allergioita, joten helppoahan se mulle oli.
Kannattaa varmastikin aloitella imetysaikana kiellettyjen ruokien syöminen varoen. Vatsa ainakin saattaa reagoida ripulilla/ummetuksella, jos yhtäkkiä syöt suuria määriä jotain, mitä et ole lähes kahteen vuoteen syönyt.
Mä olen imettänyt "vasta" 5kk ja oon jo aivan kypsä. Voisin lopettaa vaikka heti. Hormoonitasapaino ei ole yhtään normaali, olen tosi väsynyt ja nuutunut koko ajan. Turvonnut ja pullea. Vauva käyttää miua huvituttina läpi yön ja en saa siis kunnolla nukuttua. Olen NIIN väsynyt.
Taidan lopettaa siihen puoleenvuoteen. Tuskimpa tämäkään kaveri edes pidempään tissiä haluaa kun nytkin on päivällä paljon mielenkiintoisempaa tekemistä kuin lutkuttaa tissiä :)
Imetys nimenomaan auttaa vauvaläskeistä eroon. 6kk jälkeen imetys ei minusta ollut enää ollenkaan voimia vievää, vaan oikeastaan pelkästään kätevää ja helppoa. Olen todella tyytyväinen että puremiskriiseistäkin huolimatta jatkoin imetystä.
T. nyt 1v1kk imettänyt
ps. AP olet tosi sisukas ja omistautunut äiti :)
itse olen imettänyt nyt 4kk 20 ruoka-aineella ja tökkii jo pahasti.