Onko 6-vuotias jotenkin erityisen rasittava ikä :o/
tai aina kai lapsilla joku uhmis on, mutta meidän tytär on kyllä hermojavievä. JOKA asiasta väittää vastaan, mankuu ohjeita vastaan (esim. pyytänyt karkkia ja selitän että nyt ei, kun kohta on ruoka, saanko edes yhden, saanko edes ottaa valmiiksi lautasen viereen, loputtomiin tällaista kaikessa). Tuntuu, että koko ajan saa olla kieltämässä, patistamassa ja perustelemassa. Pukeminen takkuaa ja jotenkin välillä tuntuu kuin olisi 1,5 vuotias "vastassa" eikä 6,5v.
Jo tänä aamuna ainakin 5 riitatilannetta tullut (syömiset, pukemiset, ei noita housuja, en haluu kauppaan, jään kotiin, en laita turvavyötä, ties mitä) vaikka olen erityisesti yrittänyt olla pitkämielinen ettei menisi lauantai pilalle :o( Väsyttää.
Kommentit (4)
mulla ainakin ihan saman kaltasia kokemuksia. Mun nyt jo 10v tyttö,muutenki kova tahtonen tyyppi oli ton ikäsenä ihan järkky! Ja nyt poika on 6v eskarilainen, joka on aina ollut niin kiltti ja rauhallinen, rupes jo viime kesänä näkymään muutoksia, semmosta yleistä sähläystä ja uhmaa kans,huomaa myös että leikit on muuttunu poikien kesken rajummiks ja tulee enemmän erimielisyys tilanteita kun ennen, että kai se joku vaihe on :)
Ollaan vielä pieniä mutta silti kasvettu isoiksi.
Ristituli.
Anna välillä huomioo paapomalla, kohta se on jo niin iso ettei enää onnistu.
Isoksi kasvamiseen tarvitaan vanhempien hellyyttä ja apua.
vuosi sitten. Nyt tytön ollessa juuri tuon 6v. elämä on oikein ihanaa. Toki edelleen koittaa onneaan ja kysyy juuri ennen ruokaa että saako karkkia tai voiko vielä iltapalan jälkeen kattoo DVD:ltä jotain. Ymmärtää ja lopettaa yleensä kun ekan kerran kieltää ja selittää, mutta kyllä vielä toisinaan tulee näitä "yks ees" -mankumisia.
meillä ainakin ihan samaa, kavereiden mukaan heilläkin. Joten lienee normaalia, mutta repii hermot.