Hiustenlähdöstä:
Mistähän voisi johtua, kun multa on yhtäkkiä alkanut lähtemään hiuksia tosi paljon? Esim. pestessä ja harjatessa.
Itse en keksi mitään syytä.
Kommentit (13)
tulee yleensä takautuvasti Eli onko n 2-3 kk sitten tapahtunut jotain ? Syöty lääkekuuri,stressi,synnytys....
Ehkäpä vastaus löytyi ehdottamistamme.
Joskus ärsyttää, kun koitan kuitenkin vastata jos joku jotain sellaista kysyy mistä tiedänkin jotain ja sitten ei tänne tulla mitään kuittaamaan. Olisi kiva tietää onko neuvoista ollut apua vai ei.
tulee yleensä takautuvasti Eli onko n 2-3 kk sitten tapahtunut jotain ? Syöty lääkekuuri,stressi,synnytys....
hiustenlähtöön? Minulla on sama ongelma kuin ap:lla ja hiuksia lähtee todella paljon. Siskonu värjäsi hiukseni ja sanoi, että löytyi jopa sormenpään kokoinen kalju läiskä. Synnytyksestä on pian 5kk, en imetä.
Hiuksia lähtee ihan kunnon tuppoina yleensä juuri 4-6kk synnytyksestä. Eikä siihen vaikuta se imettääkö vai ei.
Mun lapseni nyt 8kk ikäinen ja hiustenlähtö helpottanut jo ja uutta hiusta kasvaa kovasti tilalla, eli nyt ongelmana on se että se uusi hius on paljon lyhyempää tietenkin kuin vanha ja hapsottaa vanhan joukosta.
hiustenlähtöön? Minulla on sama ongelma kuin ap:lla ja hiuksia lähtee todella paljon. Siskonu värjäsi hiukseni ja sanoi, että löytyi jopa sormenpään kokoinen kalju läiskä. Synnytyksestä on pian 5kk, en imetä.
on 99%:sti hormonaalinen. Raskausaikana hiukset ovat "lepotilassa" ja niitä sitten lähtee synnytyksen jälkeen muutaman kuukauden päästä.
Kilpirauhashormonit vaikuttavat myös hiustenlähtöön. Ne kannattaa tarkastaa jos ei mitään muuta selittävää tekijää löydy.
Hiuksia lähtee ihan kunnon tuppoina yleensä juuri 4-6kk synnytyksestä. Eikä siihen vaikuta se imettääkö vai ei.
Mun lapseni nyt 8kk ikäinen ja hiustenlähtö helpottanut jo ja uutta hiusta kasvaa kovasti tilalla, eli nyt ongelmana on se että se uusi hius on paljon lyhyempää tietenkin kuin vanha ja hapsottaa vanhan joukosta.
Olen aina elänyt siinä luulossa, että hiustenlähtö on enemmänkin imettävie ongelma, mutta näin ei siis ole. Pelkäsin jo kaiken maailman pälvikaljua sun muuta =D Onneksi kuontalo on sen verran paksu, ettei hiustenlähtö ainakaan päälle päin näy.
Viimeisestä synnytyksestä yli 10 v.
Voisikohan syöpähoitona syömäni hormonilääkityksen lopettaminen sitten aiheuttaa tämän hiustenlähdön? Jos tämä vaiva kerta yleensä on hormoniperäistä. Lopetin lääkkeen syyskuussa.
Lisäksi minulla kasvaa tosi paljon uusia ihan vaaleita (ei kuitenkaan harmaita), ohuita hiuksia molemmin puolin ohimoille. Minulla on muutoin ohut suomalainen harmaa hius.
Mietin vaan, että uskallanko ottaa raitoja tai vaikka permanentin, vai lisääntyykö sitten tuo hiustenlähtö. Olen myös yrittänyt hieman kasvattaa hiuksia, koska minulle ei ihan lyhyt sovi (mm. kallon muodon ja hörökorvien vuoksi).
Mulla on molempien synnytysten jälkeen alkanut todella voimakas hiustenlähtö noin 5kk synnytyksestä. Imetys on loppunut samoihin aikoihin.
Nyt toinen vauva 10kk ja tukkaa lähtee edelleen reippaasti. Ohimoilla juurikin tuollaiset peukalonpään kokoiset läntit joissa kasvaa lyhyttä tukkaa. :0
Leikkautin hiukseni lyhyeksi kun en jaksanut että asunto täyttyy irtohiuksista... En ole kovin huolissani kun uutta tukkaa tulee tilalle.
keskustelin juuri kampaajan kanssa tästä tukanlähdöstä ja hän sanoi että hormonimuutokset kyllä sitä aiheuttavat. Näin ilmeisesti omalla kohdallanikin.
En ainakaan ole huomannut, että tukan värjääminen vaikuttaisi tukanlähtöön ja olenkin värjäillyt ihan normaalisti.
Luulisin että sinäkin ap uskallat värjätä. Ainakin jos päänahka tuntuu olevan kunnossa ja uutta tukkaa tulee.
Mulla on molempien synnytysten jälkeen alkanut todella voimakas hiustenlähtö noin 5kk synnytyksestä. Imetys on loppunut samoihin aikoihin.
Nyt toinen vauva 10kk ja tukkaa lähtee edelleen reippaasti. Ohimoilla juurikin tuollaiset peukalonpään kokoiset läntit joissa kasvaa lyhyttä tukkaa. :0
Leikkautin hiukseni lyhyeksi kun en jaksanut että asunto täyttyy irtohiuksista... En ole kovin huolissani kun uutta tukkaa tulee tilalle.
Mä en taasen halua leikkauttaa hiuksiani koska olen niitä monta vuotta kasvattanut (ovat nyt puoleen selkään). Mies meinaa vain saada hermoromahduksen kun suihkun lattiakaivo on aina täynnä hiuksiani kun unohdan poistaa ne suihkun jälkeen =D
oli kilpirauhasongelmista johtuvaa hiustenlähtöä, ja silloin kampaaja sanoi ettei missään nimessä suosittele mitään vahvoja käsittelyjä hiuksille (lähinnä kai tarkoitti permanenttia/vaalennusta/raidotusta).
Piti laittaa kysyjälle sama vastaus..Hiukset ovat ns. lepotilassa raskauden ja synnytyksen aikoina, ja sitten alkavat pikkuhiljaa palautua normaaliin "rytmiin", ja tulee hetkellinen sulkasato. Kestää jonkun aikaa,eli ne hiukset lähtee pois, jotka olisivat normaalistikin lähteneet.
Toinen vaihtoehto voisi olla kilpirauhasongelmat, jotka nekin liittyy vauvansaantiin, ja useimmiten palautuu.
Hormonimuutokset? Kilpirauhasongelmat? Sairastaminen?