Mikä olisi fiksuin tapa ilmaista huutonetin ilmoituksessa, että en
halua hakemista? Asumme Helsingissä n. 5 km keskustasta ja tänne tulisi ihan kaikki hakemaan lastenvaatteita pusero, sukkikset tai muu vaate kerrallaan, kun ollaan sopivalla etäisyydellä. Tosin Espoostakin yli lähes tunnin hakumatkan päästä on tultu "poikkeamaan" hakemaan. Vaikka mulla on "vain postitse"-teksti ilmoituksessa, niin ostajat suuttuu, kun huomaavat, että asun lähellä ja en päästä hakemaan. Mikä siis neuvoksi?
Kommentit (20)
joka kohdassa kertoa asiasta. Omakuvassa, vakioviestissä sekä itse kohteessa. Minullakin on toimitumuotona vain ja ainoastaan postitus.
Aina riittää niitä, jotka sitten marisevat sen noudon kuitenkin, lähes punaisilla palautteilla uhkailevat. Ja ovat siitä joustamisestani huolimatta kuitenkin äkäisiä.
ap
ymmärrän, että monia ärsyttää. Mutta sinähän myyjänä voit kuitenkin päättää noudon ajankohdan. Etkö voisi varata esim. yhtä päivää viikossa, jolle sopisit noudot: Että olet kotona esim. lauantaina klo 15-16 välisenä aikana kohteet pakattuna huutajien nimellä varustettuihin muovipusseihin eteisen lattialle, ja sitten vain pistät hakijat jonoon ja jaat pussit heille.
Et olisi ainakaan meille millään lailla sopivalla etäisyydellä, että vois noutaa. Elämää ON kehä III:n ulkopuolellakin ;)
Et olisi ainakaan meille millään lailla sopivalla etäisyydellä, että vois noutaa. Elämää ON kehä III:n ulkopuolellakin ;)
ajan lauantaille, niin se on jo vittuilua. En suosittele tekemään noin.
Myy pakettina ja tarjoa postikulut paketin hintaan mukaan, joita et hyvitä hakijallekaan. Hakijoita on vähempi ja jos ei ole hyötyä hakemisesta, niin ehkä eivät vaivaudu.
Tuskin lähtevät Torniosta hakemaan jos myyjä ja tavara on Joensuussa. ;-))
Ja sille yhdelle tiedoksi, etten minä ainakaan ala päivystämään esim. lauantaina klo xx.
En siis halua sitoa vapaapäivinä itseäni, lapsiani ja elämääni johonkin päivään ja tiettyyn kellonaikaan muutaman euron tähden ;-)
Jotain tolkkua sentään!
Omat kohteeni ovat pääsääntöisesti lähtenyt pohjoisemmaksi, sinne kehä kolmosen ulkopuolelle. Ja kaikki on sujunut loistavasti.
ja lisäät sen pari euroa myyntihintaan.
laittaisin kohteen myyntiin otsikolla+ei postikuluja.
Ja lähtöhinta sellainen, johon oikeasti sisältyy jo ne postikulut. :)
Näin oon itse toiminut ja edes 300m päässä asuva huutaja ei edes ehdotellut hakevansa. :) Mutta jos olisin laittanut ilmoitukseen +pk, olis varmasti käynyt hakemassa.
- postikulut sisältyy hintaan
- paikkakuntaa ei mainita ja toimitus vain postitse, Helsinkiläiset eivät lähde huutelemaan postikulutta-olettamalla.
Mä muuten asun alle 10 km Helsingin keskustasta, hyvien julkistenkin yhteyksien päässä ja tosi harva noutaa muuta paitsi kenkiä ja vastaavia, joissa postikulujen osuus nousee. Olen ilmoittanut ne harrastuksettomat arki-illat, jolloin olemme kotona sekä työpaikkani ja ne ajat, jolloin ei seuraavina päivinä ole varattuna palavereja tms. ja en ole kokenut suureksi haasteeksi (aina siitä pakkaamisesta ja postiin menemisestäkin sitä vaivaa tulee)
Onko sulla ap jotain salattavaa, kun et tahdo noutoa toimitustavaksi? Häpeätkö itseäsi tai kotiasi? Luurankoja komeroissa? Eivätkö tuotteesi vastaakaan myynti-ilmoitustasi? Onko vaarana, että noutaja jättäisi tuotteen ostamatta nähtyään sen livenä?
Outoa on, ettei nouto voisi olla mahdollinen, jos ostaja asuu käytännössä naapurissa. Jos sulle ongelmallisinta on se, että ajankäyttöä on mahdoton järjestää moneen noutoon, mikset sovi vaikka yhtä päivää viikosta ja tiettyä kellonaikaa, esim. lauantaisin klo 15-16, noutoajankohdaksi. Ja tämä siis kaikille sulkeutuneille huudoille. Jos tämä ajankohta ei ostajille sovi, on toimitustapa ainoastaan postitus.
Mun mielestä reiluuden nimissä sun tulisi tarjota ostajille mahdollisuutta myös noutoon. Monet tahtovat säästää postikuluissa ja itsekin monesti myyneenä koen, että nouto säästää ainakin itseltäni paljon vaivaa = ei tarvitse erikseen pakata ja viedä Postiin.
mutta kyllä täytyy myöntää että pinna paloi kun noudosta (ja treffeillä) tehtiin ohareita eikä niistä edes vaivauduttu ilmoittamaan. Ja monasti sama henkilö sitten toisella sopimiskerralla on ollut 1-2 tuntia myöhässä....
vaikka sovittu oli klo 17 Hän ei ilmoittanut mitään, ilmestyi vain klo 22 oven taakse ja sanoi "en mä päässyt aikaisemmin" Siellä sitten ovella jutteli ja kyseli tuotteista. Puoli tuntia varmaan meni.
Yleensä noudot on mennyt mutkattomasti mutta muutamaa outoa tapausta on ollut. Ihmiset kun on niin erilaiset. Joku tuli ilmoittamatta, oli kuulemma pari kertaa jo käynyt ja "kolmannella kerralla olin onneksi kotona" :)
Usein on ostaja tullut myöhässä, jos sovitaan aika vaikka klo 16 niin kiva siinä sitten odotella tuleeko vai ei. Saattaa tulla vaikka klo 16.30, ei ilmoita mitään että myöhästyy tms. eli ihan hukkaa tuossakin menee puoli tuntia.
Sitten on paljon näitä, jotka eivät tunnu tajuavan mitä nouto tarkoittaa. Kysellään voinko viedä ostoksen sinne ja sinne jne. Kerran jopa kävin viemässä omalla autolla 5 km päähän kotoani, mitään palkkaa en siitä saanut. No enää en noihin järjettömyyksiin suostu.
minulla on muutakin elämää ;) Hyvin ovat ostajat suhtautuneet kun laittaa ilmoitukseen selkeästi että VAIN NOUTO! t. yksi pitkän linjan huutislainen
kyllä on lukijan ymmärtämisessä vikaa jos ei honaa tekstiä VAIN POSTITSE.
paikkakuntakohdan kaikki katsovat. kokeilepa sitä.
Mun mielestä reiluuden nimissä sun tulisi tarjota ostajille mahdollisuutta myös noutoon. Monet tahtovat säästää postikuluissa ja itsekin monesti myyneenä koen, että nouto säästää ainakin itseltäni paljon vaivaa = ei tarvitse erikseen pakata ja viedä Postiin.
Mä tykkään mielummin että ihmiset tulevat noutamaan, niin mun ei tartte alkaa sitä postittelua, eli säästää multa aikaa ja vaivaa. Annan kellonajat jolloin olen kotona. Mitään noutotreffejä en enää tee. Mutta kun kerran olen joka tapauksessa kotona, niin mikä vaiva siitä on avata ovi, antaa ostajalle tuote, ja ostaja ojentaa rahan??
Mutta jos ei halua noutoa, sen voi kirjata selkeästi toimitusehtoihin. Jos sitten huudan sellaiselta henkilöltä niin hyväksun huudollani toimitusehdot, niin kun hyväksyn postikulut (vaikka olisivatkin yläkanttiin jne.).
Ethän huuda jos postitus ei käy, nouto ei mahdollista.
Sitten jos joku alkaa asiasta räähkimään kaupan jälkeen niin viittaat tuohon tekstiin myynti-ilmoituksessa.