Voisko joku valaista tästä Suomen päiväkotijärjestelmästä
Kauhulla luen näitä juttuja päiväkodeista. Ettekö käy tutustumassa useampaan päiväkotiin ennenkuin valitsette omanne? Me kävimme useammassa ja tässä nykyisessä on nettikamera, jonka avulla voin katsoa milloin tahansa mitä lapseni päiväkodissa tekee. Päiväkodit maksaa noin 700 euroa kuussa, ja mitään hoitokustannusapua ei saa valtiolta.
Kommentit (32)
Tota noin, useimmat suomalaiset päiväkodit ovat halpoja ja HYVIÄ. Ulkomailla kalliskaan ei ole välttämättä hyvä. Olen itse nähnyt millainen rääkymäpaikka yksityinen ja kallis hoitopaikka voi olla. Sellaisiin en ole törmännyt Suomessa. (Kokemusta useammasta.)
täällä parjatut kamalat hoitopaikat ovat, kun meidän tuttavapiirissä (joka on laaja) en nyt ainakaan heti äkkiseltään muista kenenkään olleen tyytymätön lastensa hoitopaikkoihin :O. Päinvastoin muistan kyllä todella monen sanoneen, että onpa ihana tuo hoitopaikka mihin XXXX pääsi!
en kyllä uskaltaisi jättää lastani kunnalliseen hoitoon
joiden Nico-Pettereille kun ei kelpaa mikään...
missa taalla englannissa on noin halpaa?
En tiedä mitä kauhujuttuja tarkoitat. Jos eletään oikeassa elämässä keltaisen lehdistön ulkopuolella, niin useimmat lienevät tyytväisiä päiväkoteihin. Me käytiin muutama pph ja pari pk:ta läpi valitessamme hoitopaikkaa. Valitsemamme pk on osoittautunut tosi hyväksi. Henkilökunta pysyy, tunnelma on rauhallinen ja ilmapiiri hyvä. Kun taas omalta osaltamme varmistamme ettei hoitopäivät ole liian pitkiä, lapsilla on hyvät olot kasvaa ja kehittyä.
asun englannissa
ap.
itse asun amerikassa
ja sen verran voin valaista että olet pohjois englannista, ja siellä on varmaan halvempaa kuin suur kaupunki alueella
itse asun suur kaupunki alueella, ja voin sanoa et ei se päiväkotien yksityistäminen tee touhua yhtään helpommaksi.
Olen kuullut tuttavilta, miten he menvät ja vaativat nimensä jonoon jo raskaan ollessaan. Miten he ovat jopa maksaneet jäsen ja jono maksun ennen lapsen syntymää
ja lopulta he ottavat sen paikan mihin pääsevät.
Ne jotka pystyvät, järjestävät hoitajan kotiin. Se on paljon luotettavampi tapa ja ihmettelen miksi kukaan ei ole sitä suomessa harkinnut?
kauhean hintanen!!:O
päivähoitopaikkojen todelliset kustannukset, itse asiassa vähemmän sillä yksi päivähoitopaikka kustantaa todellisuudessa keskimäärin 1050 euroa
asun englannissa
ap.
itse asun amerikassa
ja sen verran voin valaista että olet pohjois englannista, ja siellä on varmaan halvempaa kuin suur kaupunki alueellaitse asun suur kaupunki alueella, ja voin sanoa et ei se päiväkotien yksityistäminen tee touhua yhtään helpommaksi.
Olen kuullut tuttavilta, miten he menvät ja vaativat nimensä jonoon jo raskaan ollessaan. Miten he ovat jopa maksaneet jäsen ja jono maksun ennen lapsen syntymää
ja lopulta he ottavat sen paikan mihin pääsevät.
Ne jotka pystyvät, järjestävät hoitajan kotiin. Se on paljon luotettavampi tapa ja ihmettelen miksi kukaan ei ole sitä suomessa harkinnut?
ei paljon hoitajia kotiin palkata....
olen ollut vuorotyössä ja mies myös eikä ikinä ole tarvinnut yhtäkään kolmesta lapsestamme viedä päiväkotiin tai edes perhepäivähoitajalle.
Tota noin, useimmat suomalaiset päiväkodit ovat halpoja ja HYVIÄ.
Ulkomailla kalliskaan ei ole välttämättä hyvä.
Olen itse nähnyt millainen rääkymäpaikka yksityinen ja kallis hoitopaikka voi olla. Sellaisiin en ole törmännyt Suomessa. (Kokemusta useammasta.)