4-vuotiaan d-vitamiini
Kuinka paljon annatte? Meillä on sellaisia d-vitamiinikapseleita (ainoita joita suostuu ottamaan) joissa on 20ug D-vitamiinia kylmäpuristetussa oliiviöljyssä. Olen siis antanut yhden päivässä. Meillä on oltu tosi paljon nyt syksyllä kipeänä ja aloin kokeilemaan näitä joskos auttaisi jotain.
Kommentit (3)
D-vitamiini on loistava flunssien torjunnassa. Me aloitimme viime vuoden syksyllä eikä edes nuhaa sairastettu koko talvena mikä meidän perheen historian tuntien oli ihan käsittämätön juttu.
Meillä 3v söi talven kalaöljykapseleita, möllerin mansikanmakuiset parhaita ja niissä oli muistaakseni 7,5µg D-vitamiinia. Sitten vielä monivitamiinin (sanasol pureskeltava "karkki") jossa myös saman verran ja vielä pureskelutabletin jossa oli 20µg. Yhteensä siis 35µg päivässä. Itse söin 80-100µg/pv.
D-vitamiinin kanssa pitää muista rasva jota ilman se ei imeydy. Jos annat pureskeltavan tabletin niin sitten vaikka pieni pala leipää voita päälle sen kanssa. Nyt on tullut muuten hyytelömäisiä kalan muotoisia kalaöljyvalmisteita. Oma lapsi tykkää niistäkin.
gefilus ja xylitol tuotteet auttavat infektioiden torjunnassa
tällaisen tekstin.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01…
Itse annan lapsille (10, 3 ja 1v.) pureskelutabletin missä on 10 mikrog.