Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkankorotusasiaa

Vierailija
12.11.2010 |

Oon ollut samassa firmassa (iso, kansainvälinen) nyt jo 10 v putkeen, ensin assarihommissa ja nyttemmin jo 3v HR-puolella spesialistina. Työ on vaativaa, vaihtelevaa, monipuolistakin ja hyvin itsenäistä eli itse työ on koko ajan muuttunut ja kehittynyt hyvään suuntaan. Mutta sitten se ongelma: palkka on jämähtänyt sinne assaritasolle. Saan 2.750 kuussa (+ känny, läppäri, tth). Olen nyt viimeisen vuoden yrittänyt puhua itselleni palkankorotusta vailla tulosta. Enkö siis ole hänen mielestään korotuksen arvoinen? Eikö hän saa asiaa menemään eteenpäin? Kuitenkin tiedän, että työhöni ollaan tyytyväisiä, ja minulle on taas kaavailtu lisävastuita ensi vuodelle. Eipä tässä varmaan ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin nostaa kytkintä. Hullua tehdä niska limassa työtä, josta kyllä pidän, mutta josta ei makseta sen vaativuuden mukaan. Neuvoja, mielipiteitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuosta parane, jos olet jo puhunut eikä tulosta ole. Vaihda työpaikkaa.

Vierailija
2/5 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi sinun nyt työsikin puolesta tietävän sen, että "isossa kansainvälisessä firmassasi" ei jaeta palkankorotuksia kenellekään. Ainoat ns. meriittikorotukset annetaan vain pakollisista TES-neuvotteluiden paikallisista prosenteista, jotka ovat naurettavan pieniä (esim. 0,5%). Firma ei pistä latiakaan ylimääräistä kenenkään (JG alle 12) palkankorotuksiin. Ei ole laittanut ainakaan viimeiseen 5 vuoteen.

Firmassa on taatusti lukuisia pätevämpiä, osaavampia, ja enemmän duunia paahtavia työntekijöitä kuin sinä, joilla myöskään ei ole palkka noussut mihinkään moneen vuoteen.

P.S Mikä olet koulutukseltasi? (Tradenomi?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jämähtää samaan firmaan??? Jos löytyy osaamista kuten sinulta löytyy, vaihda firmaa. Itse olen vaihtanut 2 kertaa työpaikkaa ja saanut molemmilla kerroilla 500 euron korotuksen. Jos olisin pysynyt samassa firmassa (Teliasonera), niin tekisin vieläkin töitä alle kolmella tonnilla. Omaa työtä pitää arvostaa ja uskaltaa myös pyytää tarpeeksi liksaa. Olen nainen ja minulla on myös 2 lasta.

Uskaltakaa lähteä.

Vierailija
4/5 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole juurikaan tarjolla samantasoista tai parempaa työtä, ja kuitenkaan en ole valmis tekemään mitä tahansa eli pidän nykyisestä työstäni sisällöllisesti. Ongelma tosiaan on vain tuo ettei siitä haluta maksaa kuten kakkonen (?)jo mainitsikin. Meidän firamssa on ihan sama juttu, ainoastaan ylimmät on ihan omaa luokkaansa palkkauksen ja bonusten suhteen, muiden pitäisi olla kiitollisia siitä että ylipäänsä saavat olla tässä mahtavassa firmassa työssä. Ja sillä kiitollisuudellahan sitä elää!

Koulutukseni on muuten FM (viestinnän puolelta), ja kaupalliset opinnot esihistorialliselta ajalta jolloin vielä valmistui yo-merkonomeja.

Alkuviikosta on se ns. viimeinen tilaisuus saada asiat muuttumaan, muuten todellakin lähden vuoden lopussa. Nyt on mitta niin täynnä.

Vierailija
5/5 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää jo silloin sopia palkankorotus, jälkikäteen on turhaa uikuttaa.

Eli ensi vuonna, kun siirrosta aletaan sopia, vaadit siihen sitten korotuksen.

Kuten yllä sanottiin, viimeiseen viiteen vuoteen ei talon sisällä helposti ole korotuksia saanut kukaan.