Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kirkko alkaa vihkiä homopareja niin EROAN KIRKOSTA heti!

Vierailija
11.11.2010 |

Näin minulla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo edes sellaista esitystä kirkolliskokoukselle. Mitä horiset?

Vierailija
2/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kirkko olla enää kirkko jos se alkaa toimia omaa vakaumustaan ja opetustaan vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko olisi sitten mukava paikka jonne voi mennä. nyt se on täynnä idiootteja.

Vierailija
4/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska Raamatullahan homojen vihkimisestä/siunaamisesta kieltäytymistä ei oikeasti voi perustella, jos vähänkään tietää mikä kirja Raamattu oikeasti on, miten se on syntynyt ja mistä siinä oikeasti puhutaan.

Minut taas saa eroamaan kirkosta erään Tamperelaisen kirkkoherran kommentti lehdessä. Siinä luki, noin sisällöllisesti (oli se jotenkin hienommin muotoiltu, mutt tämä oli asiasisältö) että kyllä me kaikki tiedämme, että Raamattua ei voi oikeasti lukea niin kuin fundamentalistit ja homovastaiset sitä lukevat, mutta koska seurakuntalaiset ovat tyhmiä eivätkä tajuaisi oikeaa lukutapaa kuitenkaan niin voidaan nämä homot ja naispapit uhrata sille, ettei tarvi ruveta selittelemään vaikeita ihmisille: siksi kirkon pitää pysyä "uskoon perustuvassa" eli katkonaisessa, valikoivassa ja irrationaalisessa, Raamatun tekstin ja kontekstin sijasta pelkkään omaan haluun perustuvassa tulkinnassa.

Vierailija
5/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska Raamatullahan homojen vihkimisestä/siunaamisesta kieltäytymistä ei oikeasti voi perustella, jos vähänkään tietää mikä kirja Raamattu oikeasti on, miten se on syntynyt ja mistä siinä oikeasti puhutaan.

Minut taas saa eroamaan kirkosta erään Tamperelaisen kirkkoherran kommentti lehdessä. Siinä luki, noin sisällöllisesti (oli se jotenkin hienommin muotoiltu, mutt tämä oli asiasisältö) että kyllä me kaikki tiedämme, että Raamattua ei voi oikeasti lukea niin kuin fundamentalistit ja homovastaiset sitä lukevat, mutta koska seurakuntalaiset ovat tyhmiä eivätkä tajuaisi oikeaa lukutapaa kuitenkaan niin voidaan nämä homot ja naispapit uhrata sille, ettei tarvi ruveta selittelemään vaikeita ihmisille: siksi kirkon pitää pysyä "uskoon perustuvassa" eli katkonaisessa, valikoivassa ja irrationaalisessa, Raamatun tekstin ja kontekstin sijasta pelkkään omaan haluun perustuvassa tulkinnassa.

Jos joku noin sanoo, hän vain korostaa omaa ylemmyyttään suhteessa kansaan. Jos uskotaan, että Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille, niin silloin Raamattun sana myös avautuu tavalliselle uskovaisellekin. Ei tarvitse olla mikään maisteri tajutakseen mitä Jumala ihmisiltä odottaa.

Mä tulkitsen Raamattua melkolailla kirjaimmellisesti. On se sitten oikein tai väärin. Muutamista asioista siellä on niin selkeät ohjeet, että niistä ei voi erehtyä.

Vierailija
6/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne kirjaimet on jo ihan eri kirjaimia kuin alunperin? Vai osaatko sä muinaishepreaa ja hepreaa ja latinaa? Ja monet niistä ohjeista, joita sä pidät selkeinä on sulle selkeitä vain siksi, että sä et tiedä, että se oikeasti tarkoittaakin jotain ihan muuta ja merkitys on vain aikojen kuluessa ja käännösten muuntuessa vääristynyt.

Vierailija
7/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää asia on oikeastaan aiva sama. Kumpikaan vaihtoehto ei vaikuta mun elämääni millään tavalla. Ehkä kuitenkin olen enemmän sinne päin kallellaan, että homot saisi kirkollisen vihkimisen, tai jonkin vastaavan esim. rukoushetken. Siihen haluavat papit voisi sen toimittaa, mutta siihen ei voisi pakottaa. Mielestäni homoparien "vihkiminen" ei vaikuta millään tavalla hetoparien vihkimiseen tai avioliiton merkitykseen.

Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Itseasiassa mä vähän luulen, että Jeesuskin oli homo. Ne "opetuslapset" ja kaikki... :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi