Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa esseeiden palautusaika?

Vierailija
10.11.2010 |

Onko totta että esseen voi palauttaa vielä vuodenkin jälkeen palautuspäivästä? Onko se siis pakko ottaa vastaan vaikka olisi noinkin paljon myöhässä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä voisi palauttaa niin paljon myöhässä?

Vierailija
2/10 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin olen itse ainakin kuullut, että vuoden verran on esseet otettava vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis käynyt kurssin aiemmin ja palautin vikan työn vasta piiiitkän ajan päästä. Mutta nää on asioita, jotka pitää sopia opettajan kanssa, ei se mikään automaatio ole.

Vierailija
4/10 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoilla massaluennoilla, missä tarkistettavia esseitä on paljon, luennoitsijat tuskin odottelevat vuositolkulla. pienillä kursseilla, joissa opiskelijoita on vähän, voi tilanne olla toinen. omassa pääaineessani lehtorit ovat tosi joustavia, koska meitä on vaan kymmenen per vuosikurssi, joten meillä ei edes ole varsinaisia palautuspäiviä esseille.

Vierailija
5/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksen virallinen linja on, että jokaisesta ylimenevästä viikosta putoaa yksi arvosanan piste, mutta näin ei siis käytännössä kuitenkaan ole.

Tälläkin hetkellä on yksi essee rästissä, palautuspäivä tämän vuoden tammikuussa...

Vierailija
6/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava yritys esiintyä yliopiston professorina, mutta sellaisen pienen pikkujutun mainitsisin, (sen lisäksi, että kieli on ammattikoulutasolla) että yliopiston kurssien arvosteluasteikko on jo vuonna 2005 vaihtunut kokonaan kolmiportaisesta asteikosta viisiportaiseen. Että ihan asian vaatimalla vakavuudella voi tuon ottaa.

Vierailija
7/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joissain kursseissa tuo käytäntö, eli ihan sama kunhan joskus palautti. Toisissa oli annettu tarkka aika ja jos myöhästyi niin sai 5 miinuspistettä tunnissa. Max 100 p eli ei kovin paljon myöhässä kannattanu palauttaa.

Vierailija
8/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin palautuksesta voidaan joustaa vaikka miten paljon. Sitten taas jos on kyse kurssista, jolla on paljon osallistujia, niin opettajat pitävät tiukemmin kiinni aikatauluista. Silloinkin saattaa neuvottelu onnistua, tai sitten ei.

Laidasta laitaan löytyy käytäntöjä, mutta aika ääritapaus on, että vuoden päästäkin joku ottaa suorituksen vastaan. Tai ehkä että joku kehtaa palauttaa niin pitkän ajan jälkeen. Eri asia, jos on joku hyvä syy. (sairaus ym.)

Vierailija
9/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin palautuksesta voidaan joustaa vaikka miten paljon. Sitten taas jos on kyse kurssista, jolla on paljon osallistujia, niin opettajat pitävät tiukemmin kiinni aikatauluista. Silloinkin saattaa neuvottelu onnistua, tai sitten ei.

Jos opiskelut tuppaavat viipymään, niin olisi suositeltavaa palauttaa esseet ennen kuin arvostelija jää eläkkeelle.

Kyllä se aika pitkälle noin menee, että "omat" opettajat ottavat vastaan esseitä eläkepäiviin asti, mutta varsinkin vierailevien luennoitsijoiden kohdalla kannattaa pitää kiinni siitä ilmoitetusta viimeisestä palautuspäivästä.

Yleensä luentoesseet ym. johonkin yleiseen juttuun liittyvät on palautettava määräpäivään mennessä, mutta mulle on ainakin syventävien henk.koht. esseet annettu ilman mitään määräpäivää.

Vierailija
10/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti niitä ei ole pakko ottaa vastaan PÄIVÄÄKÄÄN palautuspäivän jälkeen. Monet opettajat ottavat, lähinnä siksi, että roikkuvista opisklijoista on vielä enemmän harmia kuin myöhässä palauttelusta. Mutta pakko ei ole. Ettekä te opiskelijt voi millän lailla edes tietää, että jonkun kurssin vetäjä on yliopistolla enää edes töissä kuukauden päästä - me ollaan useimmat määräaikaisissa viroissa ja nekin jotka ei ole, hakevat tutkimusvapaita koko ajan. Silloin kun ei ole töissä, ei tietenkään ole pakko tehdä töitäkään. Kukaan toinen taas tällä laitoksella ei suostu eikä edes pysty arvostelemaan minun pitämäni kurssin suorituksia - tai ehkä jossain aprotasolla, mutta sen jälkeen ei enää. Niin että yrittäkää nyt vaan palauttaa ne työt ajoissa.

Henkilökohtaisesti mulla on sellainen politiikka, että otan vastaan esseitä viikon palautuspäivästä eteenpäin, mutta se viikko vie automaattisesti arvosanaa numeron verran alaspäin. jos on lääkärintodistus sairaudesta, arvosana ei putoa. Meillä asteikko on 1-2-3, puolikkaita ei käytetä. Samaa politiikkaa käytetään laitoksellani yleisesti.

Tästä ei jousteta, koska mä olen kaikille kertonut jo kurssin alussa, että essee tulee ja mikä sen tehtävänanto ja vaatimukset ja palautuspäivä on (2 viikkoa viimeisestä luennosta). Kaikilla on siis ollut noin 10 viikkoa aikaa tehdä esseitään, joten mikään sairastuminen tai työtilanne ei todellisuudessa ole voinut estää niiden tekemistä ajoissa. Jos joku tosiaan sairastuu yli 10 viikoksi, hänellä varmasti on siteen sairaslomaakin niin että mitään opintosuorituksia ei tarvita. Opiskella kannatta sitten kun on taas terve ja pystyy tekemään sen kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme