Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut sinkut pitävät sormusta vasemmassa nimettömässä?

Vierailija
10.11.2010 |

Voiko missään määrin yrittää päätellä ihmisten siviilisäätyä sormuksista? Olen monesti huomannut, että ihmiset (yl. lähinnä naiset) pitävät sormusta vasemmassa nimettömässä, vaikka tietäisin ettei henkilö ole kihloissa eikä naimisissa.

Mikään laki ei tätä tietenkään kiellä, mutta onhan se sosiaalisissa tilanteissa harhaanjohtavaa. Puuttuuko minulta yleissivistyksestä joku pala - onko sinkun sormus esim. joku kannanotto jonkun asian puolesta? (Kuten sen puolesta, että koruja saa pitää missä haluaa riippumatta siviilisäädystä?)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun halusi rauhassa viettää iltaa tanssien ja jutellen, ilman iskuyrityksiä ja pörräystä. Eihän se estä, mutta vähentää.

Vierailija
2/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että säästyisin kaiken maailman neropetterien säälittäviltä lähentely-yrityksiltä, kun olin kaverien kanssa viihteellä enkä halunnut iskeä itselleni miestä.

Sen sijaan, nyt kun olen ollut 20 vuotta aviossa, en ole muistanut pitää sormuksiani useampaan vuoteen, otin ne pois kuopusta odottaessani turvotuksen takia ja sille tielle ne on johonkin laatikkoon jääneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korua missä lystää siviliisäädystäni riippumatta. Vihkisormus on nyt vasemmassa nimettömässä, mutta moni luulee sitä ihan vain perussormukseksi, kun se ei ole perinteisen vihkisormuksen näköinen. Eikä se minua haittaa.

Minusta on turhaa kytätä toisten sormuksia siviliisäädyn selvittämiseksi. Se kun ei takaa mitään mihinkään suuntaan.

Vierailija
4/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti yli-innokkaat miehet loitolla.

Vierailija
5/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasemman että oikean nimettömissä vaikka olen sinkku. Ihan siksi,että näyttää nätiltä näin.

Vierailija
6/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaikka en ole naimisissa tai kihloissa tai edes avoliitossa, en ole sinkku! Seurustelen vakavasti enkä hae baarista seuraa vaan käyn siellä pitämässä hauskaa tyttökaverien kanssa. Haluaisin pitää sormusta niin että miehet tietäisi että olen varattu. Nimittäin niitä iskuyrityksiä satelee... (tietenkin nyt kun olen varattu, ei niinkään silloin kun olin sinkku!) En kuitenkaan kehtaa pitää sormusta, koska mietin mitä kaverit ajattelisi... että säälittävää kun ei ole edes kihloissa...

Vierailija
7/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut sellaisia tilanteita, vaan ihan kokopäiväistä käyttöä.

Morre, eikös perinteinen kihla- tai vihkisormus nimenomaan ole perussormus (versus kaikenlaiset keltti- ja pääkallosormukset)?

Vierailija
8/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevala Korun Suomuhauki (hopeinen).

Ei siis kovin perinteinen vihkisormus. Se ei ole kultaa (tai valkokultaa), eikä siinä ole ainuttakaan kiveä.

On juurikin hiukan kelttisormuksen näköinen. Minulta löytyy niitäkin :)

edit: Ja tarkoitin perussormuksella siis ei-symbolista-arvoa-omaavaa-sormusta.

Vierailija
9/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käytän sormusta vasemmassa nimettömässä jatkuvasti?

Vierailija
10/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se lieneekin syy sen käyttöön.

Vierailija
11/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs kaveri, joka on "teini"kihloissa (eivät ole menossa naimisiin) ja sen kihlasormuksen lisäksi pitää nimettömässä toista sormusta kun yksi sormus näyttäisi hänen mukaansa tyhmältä...

Vierailija
12/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tietää että sormus vain lisää iskuyrityksiä. Ja se lieneekin syy sen käyttöön.

Tarkoitatko, että jos on sormus niin miehet ajattelee että toi on hakemassa (vain) seksiseuraa?

Vierailija
13/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sosiaalisissa tilanteissa se on harhaanjohtavaa kun käytän sormusta vasemmassa nimettömässä jatkuvasti?

Ne jotka tuntevat sinut tarpeeksi hyvin tietävät tilanteesi, mutta kaikki muut olettavat sinun olevan todennäköisesti ainakin kihloissa.

Vierailija
14/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sosiaalisissa tilanteissa se on harhaanjohtavaa kun käytän sormusta vasemmassa nimettömässä jatkuvasti?

Ne jotka tuntevat sinut tarpeeksi hyvin tietävät tilanteesi, mutta kaikki muut olettavat sinun olevan todennäköisesti ainakin kihloissa.

Vierailija
15/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän sen ei koskaan tarvis kosiakaan kun liikkuisin tuolla rengastettuna - ja samaan aikaan mies liikkuisi "vapaana"

Vierailija
17/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoituksessa luin täällä aiemmin vastanneet: IKINÄ en saanut nuorena ja menevänä niin paljon huomiota miehiltä kuin "sormustettuna". Ja juuri sopivilta miehiltä siihen tilanteeseen kun itsekään en ollut mitään suhdetta vailla vaan illan-parin seuraa. :)

Vierailija
18/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä sillä olisi?

Väärä tieto on väärä tieto, oli siitä jonkun mielestä haittaa tai ei.

Vierailija
19/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormuksilla? eihän se ole mikään merkki siviilisäädystä!

Säälittävintä ovat juuri nämä naiset, jotka eivät "ole edes kihloissa". Kihloissa- olo ei tarkoita mitään. Se on vain lupaus avioliitosta. Sormukset eivät liity siihen.

Vierailija
20/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä sillä olisi?

Väärä tieto on väärä tieto, oli siitä jonkun mielestä haittaa tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän