Onko sinulla ystävää kelle et antaisi lastasi hoitoon? Miksi et?
Olen ihmetellyt aina, miksi ystävät/kaverit eivät anna lapsiaan koskaan minulle hoitoon.
Suureen osaan on ihan järkisyitä, kuten pitempi välimatka/kuljetuksen hankaluus, lasten eri-ikäisyys, lapsi liian pieni vielä, lapsi ei tunne minua riittävän hyvin jne.
Mutta olenpa itsekseni miettinyt mahtaako olla jotain minuun liittyvää syytä, että kaveri ei luota minuun hoitajana tms.
Kommentit (27)
Yksi jolla on 3 vuotias poika, joka kiusaa muita lapsia. Mm. lyö ja puree, eikä tämän mamma välitä siitä. Hälle en todellakaan antaisi lastani hoitoon.
jolta en pyytänyt lastenhoitoapua kun lapset olivat pieniä. Hän sanoi itse suoraan, että on epävarma lasten kanssa, ei osaa hoitaa jne. Kun muita oli paikalla hän tuli (ja tulee) hyvin toimeen lastemme kanssa. Nyt, kun esikoistyttömme on jo 11 he käyvät silloin tällöin leffassa, mutta sehän ei ole varsinaista hoitamista :)
Koska hänellä ei ole omaa lasta, ei mitään kokemusta lastenhoidosta, vaikka niin luulee. Hän on aanut kasvatusoppinsa telkkarin riiviöt yms. sarjoista ja minusta kun lapset eivät ole koiria.
On toki lapsetonkin ystävä minulla jolle annan mielelläni lapsen hoitoon.
heille en antaisi, koska ystävällä on liian vilkas 3v poika, joka työntää vauvani suuhun kaikkea. Hän on niin arvaamaton, silloin kun oma lapsi on sylissä ja tämä poika on vieressä, en aina kerkeä suojata lastani kun kamaa lentää suoraan päähän. Hän voi myös silittää ja yhtäkkiä lyödä. Olen rauhaton siellä, joten en voisi edes ajatella jättäväni lapseni sinne hoitoon. Ja kaveri on niin flegu, ettei vaan huomaa eikä ole nopea reagoimaan :)
Sisko juopottelee, hän ei valvoo edes omiaan lapsia, onneksi ovat jo aika isoja, ja hänen kädet kasvaa perseestä, voi varmaan tiputtaakin vauvani :) tai ei... en vaan luota häneen
Minä luotan, mutten useinkaan kehtaa pyytää, eli oletko itse ehdottanut? Ja toinen asia on jaksaminen, eli meillä eräs läheinen ystävä on raskaana, raskaus väsyttää ja töissä rankkaa + koirat lenkitettävä. Hän varmasti mielellään auttaisi, mutta en halua rasittaa häntä tuolla meidän rimpuilevalla ja temperamenttisellä lapsella. Muutenkin jos tuntuu, että ystävä on esim. omien lasten ja töiden takia aina väsynyt, niin en halua kuormittaa lisää.
kun on kolme tätiä, mummit ja vaarit, jotka kilvan ovat ottamassa lapsiamme hoitoon. Ja vielä päälle päiväkoti eli haluamme joskus olla itsekin lastemme kanssa.
Vauva siis on 10kk, ja tämä "ystävä" oli syöttämässä vauvalle hesburgerin ruokaa ja olisi tarjonnut sukltaata.