Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluamme muuttaa yhteen mutta mitään ei tapahdu?

Vierailija
09.11.2010 |

Olemme seurustelleet 1,5 vuotta ja viimeisen puolen vuoden aikana olen alkanut miettimään että voitaisiin ihan hyvin jo muuttaa saman katon alle. Olen puhunut miehen kanssa ja hänkin on ajatellut että voisi muuttaa yhteen minun kanssa. Mutta edelleenkin asumme eri osoitteissa! Mitään ei tapahdu. Kumpikaan meistä ei ole ennen ollut avoliitossa vaikka olemme liki 30. Miten tästä edetään? Kannanko vain kamani miehen luokse? No ei se ihan niin helposti taida onnistua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo?! = D

Menkää naimisiin ensin niin sitten on helppo muuttaa yhteen.

Vierailija
2/8 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelette asiasta, päätätte, että kumpi muuttaa kumman luo tai ostatte/vuokraatte uuden kodin yhteisesti. Ei siinä sen kummempaa.

Sitten tulee tietysti arjen asiat: miten kotityöt jaetaan, miten raha-asiat (asunto ym) hoidetaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on iso asunto, niin kamat vain sinne, niin helppoa se on.

Itse tosin suosittelen (kokemuksen syvällä rintaäänellä) uuden yhteisen asunnon hankkimista.

Aluksi tosin voi olla hyvä kokeilla yhteoiseloa vähän aikaa toisen luona. Niin homma on helpompi perua, jos siitä ei tulekaan mitään.

Vierailija
4/8 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen odotellut että mies tekisi päätöksen. Hän varmaan odottaa koska minä päätän. Tiedän että kuulostaa nyhveröltä, mutta en osaa olla se joka käynnistää prosessin.

ap

Vierailija
5/8 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko toisen teidän asunto ok vai ostatteko / vuokraatteko uuden yhteisen.

Vierailija
6/8 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen odotellut että mies tekisi päätöksen. Hän varmaan odottaa koska minä päätän. Tiedän että kuulostaa nyhveröltä, mutta en osaa olla se joka käynnistää prosessin.

ap

No, jos olette molemmat noin saamattomia, niin asia ei taida koskaan edetä yhteenmuuttamiseen asti.

Vierailija
7/8 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tee mitään asian eteen, oisko niin, että häntä kuitenkin vielä mietityttää? Vai oletteko vain saamattomia molemmat? Vai epäilyttääkö sinuakin?

Keskustelkaa avoimesti, mitä haluatte ja mitä vaihtoehtoja on!

Vierailija
8/8 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme keskustelleet ja molemmat sitä mieltä että haluamme muuttaa yhteen. Mutta koska emme koskaan ole asuneet yhdessä kumppanin kanssa niin se on iso muutos ja kyllä välillä mietityttääkin. Jos minua ei yhtään epäilyttäisi niin en varmaan odottelisi tässä miehen aloitetta :/

Jos mies ei tee mitään asian eteen, oisko niin, että häntä kuitenkin vielä mietityttää? Vai oletteko vain saamattomia molemmat? Vai epäilyttääkö sinuakin?

Keskustelkaa avoimesti, mitä haluatte ja mitä vaihtoehtoja on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi