Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman ottaisit?

Vierailija
09.11.2010 |

Nyt on tämmönen ongelma 3-lasten äidillä...

2 lasta sain väkivaltaisen miehen kanssa, aika nopeasti toisen lapsen syntymän jälkeen erottiin, ja tilalle tuli uusi mies joka oli niin hyvä ja oikein unelmamies ja tosi hyvä isä lapsille (kun biologinen isä ei välittänyt lapsista) ja uuden mehen kanssa saatiin yhteinen lapsi vähän yli vuosi sitten. Mutta ongelmat alkoi kun olin raskaana, unelmamiehestä tulikin mustasukkanen ja väkivaltanen ja tänä vuonna äitienpäivänä sain kuulle että hän on ollu mun kanssa ihan säälistä vaan eikä koskaa rakastanu mua, ja sit sain tietenki turpaan. Mulle riitti ja mä jätin sitä. Sitten taas, vanha poikaystävä jonka kanssa olin ku olin 14 tuli kuvioihin... Ja on ollu kesän ja alkusyksyn aikana jotain pientä säpinää hänen kanssa. Se on välillä ollut mulle tosi hyvä, ja välillä ei. Jotenki se vaikuttaa tosi lapselliseltä ja hänelläkin on kaksi lasta, kahden eri naisten kanssa!

Ja exäni haluais yrittää uudelleen ja vannoo ettei koskaan lyö mua ja meinaa skarpata jos muutettais saman katon alle uudestaan...

Kumman ottaisit? Se jonka kanssa sulla on jo lapsi ja se on hyvä isä kaikille lapsille, mutta juo ja voi olla väkivaltanen ja mustasukkanen, ja välillä tuntuu siltä et se on tehny sulle niin paljon pahaa ettei sitä voi enää rakastaa.

Tai sitten se jolla on kans lapsia kahden eri ihmisten kanssa ja joka välillä kohtelee sua hyvin ja välillä ei, jonka sä oot tuntenu kaikista kauimmin ja joka ei ikinä olis väkivaltanen eikä juo juuri ollenkaan? Ja on jatkuvasti niitä perhosia vattassa ku oot sen kaa ;)

Ja uskaltaako sitten kohdata muita ihmistä ku oot kolmannen miehen kanssa yhdessä? :(

Pitääskö hävettää silmät päästä ku tämmöstä miettii vai pystyykö kävellä nokka pystys vaik on tämmönen elämä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutuu suhteeseen väkivaltaisten miesten kanssa eivätkä ikinä, ikinä, ikinä opi kokemuksistaan mitään!

Vierailija
2/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa elää ilman miestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika!

Etsi itsellesi kunnollinen mies joka tykkää susta, ei tuommosia luusereita.

Etkö sä itse tajua, ettei noista kumpikaan ole hyvä mies? Lue mitä kirjoitit, tuohan on päivänselvää.

Eli etsi uusi mies.

Vierailija
4/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kerran lyönyt, miksi se sitä tekisi uudestaan? vaikka kuinka vannoo ja vakuuttaa...

Ja mitä sun elämä oikeesti kenellekään muulle kuuluu? Jos kehtaa enemmin kävelllä mustan silmän, kuin uuden miehen kanssa, niin siitä vaan.

En mä ainakaan välittäisi mitä muut ihmiset puhuu.

Vierailija
5/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä tyyppejä! Kannattaa mieluummin olla yksin kuin jonkun mielipuolen kanssa.

Vierailija
6/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kumpaakaan miehistä.

Vierailija
7/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku monet kaverit on sanonu että mun pitääs ottaa se exä takasin taloon, vaikka on ollut väkivaltanen! ja vaikka se kuinka vannoo ettei tee mulle enää mitään niin.. on kuitenki semmonen tunne mahanpohjassa ettei siitä tuu mitään jos uudestaan yritetään.

Ja trkotus olikin olla pari vuotta yksin ku on kerran nää pienet lapset, mut sitten tuo vanha tuttavuus otti yhteyttä ihan yllättäen, ku oli kuullu että olen sinkku. Oon tässä koko kesän ja syksyn sanonu ett en tiedä haluanko mä olla sen kanssa, enkä ole antanut hänen tavata lapsia vielä...

Mut nyt tää on tullut tämmöseen pisteeseen et molemmat miehet vaatii vastausta ja jos sanon "ei" niin ne molemmat häipyy mun elämästä lopullisesti.

kumpikaan ei osaa odottaa mua, ja ku mä haluisin olla varma ennenku mä päätän... :(

mut kai se on sit parasta unohtaa kaikki ja olla vaan yksin lasten kanssa.

Ja EN osaa olla ilman miestä näköjään koska en oo koskaan ollu ilman, mut oisko nyt sitten aikaa kokeilla sitä yh-elämää..

Vierailija
8/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku monet kaverit on sanonu että mun pitääs ottaa se exä takasin taloon, vaikka on ollut väkivaltanen! ja vaikka se kuinka vannoo ettei tee mulle enää mitään niin.. on kuitenki semmonen tunne mahanpohjassa ettei siitä tuu mitään jos uudestaan yritetään.

Ja trkotus olikin olla pari vuotta yksin ku on kerran nää pienet lapset, mut sitten tuo vanha tuttavuus otti yhteyttä ihan yllättäen, ku oli kuullu että olen sinkku. Oon tässä koko kesän ja syksyn sanonu ett en tiedä haluanko mä olla sen kanssa, enkä ole antanut hänen tavata lapsia vielä...

Mut nyt tää on tullut tämmöseen pisteeseen et molemmat miehet vaatii vastausta ja jos sanon "ei" niin ne molemmat häipyy mun elämästä lopullisesti.

kumpikaan ei osaa odottaa mua, ja ku mä haluisin olla varma ennenku mä päätän... :(

mut kai se on sit parasta unohtaa kaikki ja olla vaan yksin lasten kanssa.

Ja EN osaa olla ilman miestä näköjään koska en oo koskaan ollu ilman, mut oisko nyt sitten aikaa kokeilla sitä yh-elämää..

Älä ota kumpaakaan miestä. Elämäsi on paljon helpompaa vain lasten kanssa.

Vierailija
9/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut oisko nyt sitten aikaa kokeilla sitä yh-elämää..

Viisas päätös, älä ota huonoa miestä!

Vierailija
10/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei..

Vierailija
11/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ihan kaikkea, koska kappalejaot puuttuivat.

Pitäisi hävetä, että menit lankaan jo toisen kerran. Molemmat miehesi ovat väkivaltaisia. Hae apua. Tunnut hakeutuvat samanlaisten miesten seuraan.

Olet ilm. väkivaltaisesta kodista??

Mutta kysymykseeni:

et ota kumpaakaan, vaan elät kolmen lapsen yh:na. Ja sossu maksaa vuokran ja elarit.

Vierailija
12/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koetanpas sitten olla yksin vaikka siitä tuleekin vaikeeta, koska ei oo esim. ajokorttia/autoa.. Et oon ollu tähän asti riippuvainen poikaystävästä jos on pitänyt päästää autolla jonnekin.

Ja vastaus siihen et oonko tullu väkivaltaisesta kodista.. En, todellakaan. Mun lapsuudenkoti on ollu niin rauhallinen ku olla ja voi, ei oo vanhemmat kertaakaan kiroillu ees eikä juonu, et en voi millään ymmärtää kuinka oon ollu kahden väkivaltaisten miehen kanssa.. Tää mun ensimmäinen poikaystävä jonka kanssa olin ku olin vasta 14 on ullut ainoa järkevä poikaystävä, sen takia en oo halunnu tyrmätä sitä heti kun se rupes mulle soitteleen tossa toukokuussa..

Mutta nuo mun lasten isät niin.. niihin en pysty enää luottaan :(

Ja päätin nyt sit että olen yksin. Ja jos tuntuu siltä parin vuoden päästä tai jos tää joka nyt haluaa mun kanssa olla vielä soittelee parin vuoden päästä niin voisin ehkä harkita.. koska tunteita mulla on..

vai mitä?

vai pitäiskö sanoa ettei saa koskaan mulle soitella ikinä enää, koska jos se vielä soittelee mulle niin enhän mä oo oikeesti ihan yksin sitten ja sitähän mun piti kokeilla nyt taas vaihteeks?

pitäkää mut tyhmänä mut ku ihastunut on niin ei näe mitään selvää..

Vierailija
13/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran molemmat kohtee sinua huonosti, niin miksi ottaisit jomman kumman heistä? Avaahan nyt silmäsi!

Vierailija
14/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanha tuttuni yli 20 vuoden takaa alkoi lukioiässä seurustelemaan 18-vuotiaan taparikollisen kanssa. Mieshenalku oli tunnettu väkivaltaisuudestaan, omaisuusrikoksista ja huumeista. Hakkasipa tuota kilttiä tyttöystäväänsäkin kun hermot meni. Monet kaverit, minä mukaanlukien yritimme saada tytön eroamaan tuosta miehestä, mutta aina hän palasi sen luokse, koska "se J... on vaan niin suloinen ja rakastaa mua, silloin kun se ei oo humalassa tai huumeissa. Mä kyllä saan sen muuttumaan".

No, naimisiin toki menivät ja saivat lapsen, mutta mies ei tokikaan muuttunut. Yksi kaunis päivä, kun olivat kotona yhdessä pienen lapsen kanssa, ovikello soi, mies meni avaamaan ja ammuttiin vaimonsa ja lapsensa edessä kotiovelleen maksamattomien huumevelkojen takia.

Mitä tuosta tositarinasta kukin haluaa oppia, sen jätän teille arvon lukijat. Mutta ex-erityissosiaalityöntekijänä sanoisin, että väkivaltainen mies ei muutu 90% todennäköisyydellä, eikä varsinkaan sen takia, että rakastava pikkuvaimo niin toivoo. Ruumiita sen sijaan ajan saatossa saattaa hyvinkin tulla, koska perheväkivalta, kerran alkaessaan, johtaa koveneviin otteisiin.

Toki elämä voi tuntua jännittävältä sellaisen "menevän, liikkuvan ja ei-tasapainoisen" henkilön kanssa. Eipä ole tylsää pentti perusinsinööriä:) Mutta, kuka sitten mitäkin elämältään kaipaa...

M41

Vierailija
15/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen kerran viikossa esim. Hesari julkaisee seuraavanlaisen yksipalstaisen:

Nainen pahoinpideltiin kuoliaaksi kotonaan

Keski-ikäinen nainen löydettiin kuolleena kotoaan Ala-Vetelissä/Järvenpäässä/Salossa/Suonenjoella/Rovaniemellä tms. Poliisi on pidättänyt teosta epäiltynä naisen aviomiehen/avopuolison/miesystävän. Pariskunnan/naisen X alaikäistä lasta olivat teon aikaan sukulaisten luona/hoidossa/koulussa/kotona. Alkoholilla epäillään olleen osuutta rikokseen.

Jokaikistä tuollaista uutista on edeltänyt se ensimmäinen lyönti. Useimmiten vuosia sitten. Haluatko sinä, ap, olla joku päivä palstantäytettä?

Vierailija
16/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen kerran viikossa esim. Hesari julkaisee seuraavanlaisen yksipalstaisen:

Nainen pahoinpideltiin kuoliaaksi kotonaan

Keski-ikäinen nainen löydettiin kuolleena kotoaan Ala-Vetelissä/Järvenpäässä/Salossa/Suonenjoella/Rovaniemellä tms. Poliisi on pidättänyt teosta epäiltynä naisen aviomiehen/avopuolison/miesystävän. Pariskunnan/naisen X alaikäistä lasta olivat teon aikaan sukulaisten luona/hoidossa/koulussa/kotona. Alkoholilla epäillään olleen osuutta rikokseen.

Jokaikistä tuollaista uutista on edeltänyt se ensimmäinen lyönti. Useimmiten vuosia sitten. Haluatko sinä, ap, olla joku päivä palstantäytettä?

Maailmassa on uskomaton määrä naisia, jotka kuvittelevat voivansa muuttaa väkivaltaisen kumppaninsa ihan rakkauden avulla. Aika moni näistä naisista myös kokee ajan myötä karmean kohtalon, onnekkaimmat selviävät hengissä siitä "viimeisestä teosta".

Nämä tiedot eivät ole "mutu-tuntumaa", eivätkä vain perustu omiin kokemuksiini sosiaalityöntekijänä, vaan asiasta on paljon tutkimuksiakin julkaistu sosiaalipolitiikan, psykologian jne. aloilta.

Poikkeustapauksissa väkivaltainen ihminen on muuttunut pitkäkestoisen terapian, lääkityksen tai vaikka todellisen uskoontulemisen seurauksena. Mutta siitä huolimatta se väkivallan siemen on sellaisessa ihmisessä ikäänkuin sisällä ja saattaa tulla huonona hetkenä ulos. Analogiana tähän voit kuvitella pitäväsi sodanaikaista räjähtämätöntä kranaattia keittiössäsi ja toivoa, että se ei koskaan räjähdä. Jos elät väkivaltaisen miehen (tai naisenkin) kanssa, elät aikapommin kanssa. Et voi ikinä luottaa, että kumppanisi ei koskaan enää käy käsiksi, jos hän niin on vakuutellut.

T. M41 eli tätä edellisen viestin kirjoittanut

Vierailija
17/17 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudut psykologille ja vietät pari vuotta ilman miestä. Keskityt vain itseesi ja lapsiisi.

Väkivaltainen on aina väkivaltainen. Kolmaskin kuulostaa huolestuttavalle, ethän varmaan arvannut ekan ja tokan muuttuvan väkivaltaiseksi?

Minä luulen että ongelma on siinä, minkälaisista miehistä kiinnostut. Käytä nyt rauhassa aikaa tuon ongelman ratkomiseen, eiköhän sinunkin kohdallesi osu vielä mies jota ei tarviste pelätä. Mutta se vaatii sinun oman muuttumisesi, että oppisit tunnistamaan mikä mieshenvalinnassasi menee mönkään.

T: yksi joka sortui niin monta kertaa "pelastamaan jokaisen kaltoinkohdellun koiranpennun" ettei aio pariin vuoteen koskea mieheen kuin korkeintaan yhdenillanjuttu-periaatteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi