Mitä tuumaat käynnistäni miesystäväni luona:
Eilen sovittiin, että menen miesystäväni luokse. Ostan jotain hyvää ruokaa ja viiniä ja kokattaisiin kumpassa.
Tavattiin paikallisessa baarissa, koska hän sanoi ottavansa pari olutta. Mutta tuo olikin ympäripäissään. No, joka tapauksessa lähdin hänen luokseen, koska matkakin sinne on aika pitkä, pitää mennä bussilla ja junalla ja oltiin sovittu ruoanlaitosta.
Päästyämme hänen kotiinsa, hän heittäytyi petiinsä ja nukahti lähes välittömästi. Eikä ole kuulemma nälkä, ei halua syödä mitään.
Ajattelin, että kunhan tuo nukkuu tunnin pari, niin laitetaan sitten ruoka. Mies heräsi tunnin päästä kiukkuisena ja krapulaisena, huusi mulle, "että mitä vittua täällä oikein puuhataan?"
Olin tiskannut ja pyyhkinyt keittiön pöytätasot. Laittanut kuivat pyykit kaappiin ja pessut pyykkiä kaksi koneellista. Siivoillut vähän olohuonetta. Hän ei ole kieltänyt minua siivoamasta luonaan, se on ihan ok ja sopii minulle/hänelle, jos ei ole muutakaan ihmeempää tekemistä.
Eikä tämä turha vitun huutaminen tapahtunut 1. kertaa em. kaltaisessa tilanteessa. Pakkasin reppuni, otin viinin mukaan ja lähdin kotiin. Ruoat jätin, en jaksanut niitä enää edestakaisin kanniskella.
Nyt mies soittelee mulle ja haukkuu, koska en pitänyt sopimuksestamme kiinni ja vein vieläpä viininkin mukanani.
Harmittaa.
Kommentit (33)
olla tavallinen perussuomalainen alkoholistimies? Niitä tuntuu olevan joka toinen Suomessa.
Jätä se. Jos se on aina tuollainen niin ajattele millainen teidän perhe-elämä olisi! Kauheaa, lapsiparatkin.
että onpa sika, olenhan mäkin nähnyt tuollaisen joka vain haukkuu tuloksen, kun olen hyvää hyvyyttäni siivonnut.
Mutta... taidanpa itsekin olla käyttäytynyt yhtä vihaisesti. Nimittäin nykyinen miesystävä saattaa pakkomielteisesti alkaa siivota, huudattaa moottorisahaa yms. krapulassa viiden aikaan aamusta.
Ja jos se krapula on myös mulla, ja kärsin jumalattomasta päänsärystä koko päivän, haluan nukkua ettei tarvitsisi kärsiä särkyä. En tosiaan halua herätä viideltä, jos edes iltapäivällä pystyn olemaan valveilla.
Miesystävä ei taas ymmärrä sitä ollenkaan. Hän ilmeisesti krapulassa mieluiten rankaisee itseään fyysisellä rasituksella, eikä taatusti nuku koskaan puoleen päivään.
Eli sun miesystävä oli krapulassa ja halusi nukkua. Ja mitä teit sinä, siivosit, kolistelit ja pyöritit pyykkikonetta!
Joo, mä ymmärrän että sillä meni hermot.
tuollaisia miehiä ja miksi kiltti ja tunnollinen aviomies oli liian tylsä.
Sinua kohdellaan just niin kuin annat itseäsi kohdella. Nyt on taas hyvä hetki miettiä, missä sinun rajasi menevät.
Mieti tarkkaan, mitä oikein elämältäsi haluat ja katso samalla vakavasti peiliin ja mieti, mitä sieltä näet.
Tämän sanon ihan ilman sarvia ja hampaita.
tuo on teidän elämänne. Sinä yrität laittaa ja romantisoida ja mies vaan räyhää ja sammuu ja dokaa.
että onpa sika, olenhan mäkin nähnyt tuollaisen joka vain haukkuu tuloksen, kun olen hyvää hyvyyttäni siivonnut.
Mutta... taidanpa itsekin olla käyttäytynyt yhtä vihaisesti. Nimittäin nykyinen miesystävä saattaa pakkomielteisesti alkaa siivota, huudattaa moottorisahaa yms. krapulassa viiden aikaan aamusta.
Ja jos se krapula on myös mulla, ja kärsin jumalattomasta päänsärystä koko päivän, haluan nukkua ettei tarvitsisi kärsiä särkyä. En tosiaan halua herätä viideltä, jos edes iltapäivällä pystyn olemaan valveilla.
Miesystävä ei taas ymmärrä sitä ollenkaan. Hän ilmeisesti krapulassa mieluiten rankaisee itseään fyysisellä rasituksella, eikä taatusti nuku koskaan puoleen päivään.
Eli sun miesystävä oli krapulassa ja halusi nukkua. Ja mitä teit sinä, siivosit, kolistelit ja pyöritit pyykkikonetta!
Joo, mä ymmärrän että sillä meni hermot.
kun ymmärrät alkoholistia. Onhan se selvä että suunnitelmat saa mennä uusiksi kun mies päätti mennä baariin "parille" ja sen jälkeen vielä vittumainen akka tuli kolistelemaan ja siivoilemaan kun piti nukkua räkäkänniä pois. Helvetin ämmä vielä vei viinipullonki pois, ettei voinut jatkaa kupin kallistelua...
Joo, mä ymmärrän että sillä meni hermot.kun ymmärrät alkoholistia. Onhan se selvä että suunnitelmat saa mennä uusiksi kun mies päätti mennä baariin "parille" ja sen jälkeen vielä vittumainen akka tuli kolistelemaan ja siivoilemaan kun piti nukkua räkäkänniä pois. Helvetin ämmä vielä vei viinipullonki pois, ettei voinut jatkaa kupin kallistelua...
en mä nyt puutu siihen muuhun, kuin että nukkuupa joku nyt mistä syystä tahansa, niin ei just silloin tarvi ruveta yksiössä pyykkejä pesemään ja suursiivousta tekemään. Ihan melkein epäilen, että oli sellainen tyypillinen naisen mielenosoitus ap:lta tuo raatamispuuska. "Siinä se herra vaan kuorsaa ja minä raadan hänen hyväkseen"
Jos siinä yhden "mitä vittua täällä tapahtuu"-huudon saa osakseen kiitosten sijasta, niin ei ihme.
Mitä tuollaista katselet! Itsehän se ei pitänyt sopimuksesta kiinni!
Huonostihan tuo mies käyttäytyi, eikä humala saisi siihen tekosyynä olla. Ymmärrän hyvin, että sekin loukkasi, että äijä veti kunnon päiväkännit sinua odotellessaan ja osoitti sitten välinpitämättömyyttä vaikka matkustit juuri häntä tapaamaan ja jopa siivosit hänen kämpässään.
Tietenkin, jos mies NORMAALISTI käyttäytyy eri tavalla, ei tuosta poikkeuksesta tarvitse vielä lopullisia eropäätöksiä vedellä. Eikä mies ole tuon esimerkin mukaan sen kummempaa alkoholisti kuin keskivertomamman perttu/sakari/mikko. Et kertonut, että juoko hän useinkin niin, että se muuttaa hänen luonteensa?
Neuvona sanoisin naisille:
1. Älä ota miestä joka haluaa sinut passaamaan häntä kuin oma äitinsä. Sinullakin on oikeus tulla passatuksi.
2. Älä ota miestä, joka ei osaa siivota, pestä pyykkiä, kokata...varsinkaan jos hän olettaa noiden olevan automaattisesti ns. "naisen tehtäviä". Kyseessä on tuolloin todennäköisesti sovinistisen mallin jo omasta kotoaan perinyt looseri.
3. Älä ota miestä, joka on väkivaltainen tai äärimmäisen epäkohtelias/uhoava selvinpäin tai humalassa joko sinua tai muita kohtaan. Tällaisen miehen kanssa tulee paljon itkua ja hammastenkiristystä, koska mies on arvaamaton ja hänellä on vakavia itsetunto-ongelmia.
4. Älä ota miestä, joka on ylitsevuotavan mustasukkainen tai kateellinen selvinpäin tai humalassa. Tälaisen miehen kanssa raastavia tapeluja syntyy säännöllisesti ilman sinun syytäsi.
Eihän kukaan meistä tokiole täydellinen ja kaikilla voi olla lievänä edellämainittuja piirteitä. Mutta "lievä" tarkoittaa sitä, että ne piirteet eivät toistu jatkuvalla syötöllä.
M41
biletys ja juominen oli minun seuraani tärkeämpää. ELi kun olimme sopineet perjaintai/lauantai illan tekemisistä, mies unohti ne ja meni baariin kaveri kanssa. Sitten soitti minulle 4 aikaan yöllä ja pyysi luokseen. Ja minä olin niin tyhmä/kynnysmatto että menin hänen viihdykkeekseen. Jos 3-kymppisenä on biletys/juominen noin tärkeää, se kyllä kertoo paljon miehestä. Kannattaa unohtaa!
ymmärrän, että joskus "voi vaan käydä noin". Tulee otettua baarissa enemmän kuin ajatteli - päiväkännit. Erityisesti jos miehelläsi on jotain stressiä tai muuta surua tai mitä vaan. Ja voi käydä niin, että kotona sitten nukahtaa ja suunnitelmat menee pieleen ja herättyään mies ei ole ihan tässä maailmassa.
Järkyttävää mielestäni kuitenkin on, ettei hän seuraavana päivänä pyydä anteeksi mokaustaan ja vieläpä vihaisena syyttää että SINÄ pilasit suunnitelmat?!?! TÄH? Sinä?! Kukakohan ne suunnitelmat tuossa oli pilannut....
biletys ja juominen oli minun seuraani tärkeämpää. ELi kun olimme sopineet perjaintai/lauantai illan tekemisistä, mies unohti ne ja meni baariin kaveri kanssa. Sitten soitti minulle 4 aikaan yöllä ja pyysi luokseen. Ja minä olin niin tyhmä/kynnysmatto että menin hänen viihdykkeekseen. Jos 3-kymppisenä on biletys/juominen noin tärkeää, se kyllä kertoo paljon miehestä. Kannattaa unohtaa!
on samanlainen. Kyllä se on surullista katsottavaa, kun 3-kymppinen mies kännää joka viikonloppu kuin teinit ja laskujen maksukin on niin ja näin. Hänelläkin oli tyttöystävä, joka pitkään katsoi sitä touhua. Mulla kävi monesti mielessä että sanonko suoraan, ettei se siitä tule muuksi muuttumaan. Ei siitä ole perheen isäksi, eikä kunnolliseksi mieheksi ikinä jos sellaista haaveilet.
No en kuitenkaan sanonut, onneksi tyttöystävä huomasi asian itsekin ja jätti kaverin.
Kirjoitin jo, että ohjelma kestää 40 min. Ja toinen koneellinen oli loppulinkouksessa. Ei ole mikään provo.
Eikä se mies nyt minuutilleen tuntia nukkunut. Huuteli ensin mulle sieltä sängystä, että tuu viereen. Ja kyseli, että mitä kolistelen yms. ennenkuin nukahti.
Minä olen aina tiskannut siellä, koska itselläni on kone, eikä kotona tarvitse. Silloin se ei häiritse minua. Lisäksi miehen asunto on pieni yksiö, siivoan sen noin puoleen tuntiin. Eikä se haittaa mua.