~MAALISMAHAT - It´s Monday~
Kommentit (28)
Täällähän ollaan tänään ahkerasti kirjoiteltu kun minä olen ollut poissa. :) Töistä tulin tuossa hetki sitten ja ruokaa pitäisi ruveta laittamaan että saisi syödäkin jotain. Sen jälkeen on pakko ottaa vielä viimeinen spurtti huomiseen tenttiin lukemisessa.
Jalat ovat ihan turvoksissa kun on tullut oltua tänään niin hurjasti jalkojen päällä. Muuten olo onkin ihan hyvä. Nappo on ilahduttanut potkuillaan pitkin päivää. Nyt tuntuisi tosin olevan hiljaista. Taitaa nauttia kun minä istun hetkenkin paikallani. :)
Aamulla oli ihan julmetun kylmä kun lähti töihin. Mun oli ihan pakko tulla takaisin sisälle etsimään toisenlaista takkia päälle. Arvatkaapa vaan näyttikö yksikään takki hyvältä? Ei tietenkään. Kaikki tuntuivat kiristävän jostakin.. Eli takkiostoksille pitäisi munkin päästä. Eikös täällä muutamat muutkin pohtineet takin ostoa vai muistanko omiani?
Unohdin vastailla aikaisemmin nimi-, kummi- ja vauvan tavarakyselyihin. Parempi myöhään kuin ei silloinkaan. :) Eli nimiä ollaan pohdittu mutta mitään ei olla päätetty. Kummiasiassakaan ei olla lopullista päätöstä tehty vielä. Ja mua pikkuisen hävettää myöntää ettei meillä ole juuri mitään tavaroitakaan tai muutakaan hankittuna vauvelille.. Täällä kun tuntuu monet hankkineen jo yhtä sun toista ja monilla on tietysti vanhempien lapsien jäljiltä kaikenlaista. Muutamat vaatteet olen ostanut mutta miehen kanssa sovittiin että suuremmat hankinnat (kaukalo, pinnis, vaunut ym.) tehdään tuossa rv 30 tienoilla. Silloin minäkin toivottavasti vielä jaksan hypellä kaupasta toiseen. :)
Joku kyseli kohjuista. Minulla ei ole ainakaan vielä ilmennyt semmoista. Onneksi! Tosin pelottaa kuinka käy kun töissä tulee oltua paljon jaloillaan ja yliopistolla taas pitää istua monta tuntia putkeen.. Mä ostin parit tukisukat ja niistä on ollut apua ainakin tuohon turvotukseen. En tiedä sitten onko niistä hyötyä kohjujen suhteen..
Suppareita tuli tuossa päivällä muutama. Siis näitä harjoitus-sellaisia. :) Ikävä tunne kun vatsaa kiristää.. Onneksi niitä ei tullut kuin muutama.
Nyt mä painun ruoanlaittoon ja sitten otan kirjan kauniiseen käteeni. Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Ja mukavaa alkanutta viikkoa!
Lily & Nappo 20+5
[color=crimson]Ja sikäli niin ihana, että kuusi vaapaapäivää edessä ja miehellä syysloma :) En ole pitkään aikaan pinoja lukenut, enkä nytkään oikein ehtinyt syventymään. Mutta jotain jäi mieleen...
NIMET: Etunimistä ollaan keskusteltu ja ehkäpä saadaan niistä sitten jotain aikaan vauvan synnyttyä. Kaksi nimeä enimmillään tulee. Ja lapselle tulee miehen sukunimi, koska kunhan naimisiin päästään vaihtuu sukunimi koko perheelle. Otetaan käyttöön miehen äidin harvinainen tyttönimi, tällä hetkellä vain 9:llä sukunimenä.
TAVARAT: Ja yhtään mitään ei ole hankittuna vielä. Isää olen pyytänyt maalaamaan kakskyt vuotta vanhan vauvan sänkymme, siitäpä sitten sänky meijän vaaville. Kehtojakin ois tarjolla pari kappaletta. Kellään kokemusta onko hankala sänkynä vauvalle??? Kylläpä tässä ehtii...
Huominen neuvola peruuntui ja siirtyy viikon päähän. Sitten on jo ultrakin sitä seuraavana päivänä. Aika menee ihan kamalan nopeasti! Hyvin olen voinut ja issias välillä vaivailee kun illalla laittaa maaten. Liikkeitä kovasti odotan ja masu alkaa pullahtaa esiin :)
Ihanaa odotusta kaikille, täällä tuntuu ihanalta tämä keskiraskaus :) Koetan käydä taas joskus paikan päällä, ei oikein vapailla ehdi kun ei olla kotosalla...
~cadavera~ rv17+1
Enpäs ole kirjoitellut aikoihin, mutta nyt taas mukana. On hassua aina lueskella juttuja , kun tuntuu, että tuntee kaikki joiden juttuja täällä käy lukemassa!
NIMET: Tytöille taitaa olla helpompi keksiä. Meillä on pari ideaa, mutta lopullinen nimi tulee kunhan pikkusen naaman näkee.
KUMMIT: Tiedossa omassa mielessä, mutta ei kysytä ennen syntymää.
TAVARAT: Kävin ostamassa kirpparilta uuden veroisia vaatteita. Kevyt toppapuvun, pari paitaa, pari bodya ja pari hattua. Tänään selvis KELAsta, että KELA maksaa sotilasavustuksen erityisavustuksena vaunut ja turvakaukalon, koska avomies on intissä vielä huhtikuuhun.
PAINO JA MAHA: Painoa on kertynyt vähäsen, mutta tarkan määrän tiedän 24 pv, jolloin on neuvola. 28 pv on äitiyspoliklinikkakäynti sairaalassa ja siellä näkee tarkasti mitä vaaville masuun kuuluu. Neuvolassakin katotaan ultralla, mutta laite on paljon huonompi.
Liikkeitä ei vielä tunnu eikä maha kovin paljon näy.
Jatkoja kaikille...nyt täytyy palata töihin.
-Bambi ja perhonen rv 17+4-
Heippa!
Vielä jaksoin tulla koneelle katsastamaan mikä on tilanne täälä palstoilla.Tän päivän etelä-suomen sanomissa oli juttua siitä kuinka vauva-lehden nettisivuilla oli ollu suoranaisia ohjeita lapsen hyväksikäyttöön yms..aika järkyttävää kun toiset puhuu samoilla sivustoilla raskaudesta/odottamisesta jne.
Aamulla kun lähti töihin piti todellakin pukea lämpösesti,otin ihan suosiolla lapaset mukaan.Oon aina ollut sellanen vilukissa..
Huomena on neuvola,pitkän odottamisen jälkeen..
Nii mitä lapsen nimiin tulee niin pojan sekä tytön nimet on aikalailla selvät,meinattiin lapselle vain 2 nimeä.Tiedä sitte,koska itselläni on vain yksi nimi..joten ainakin 2 nimeä on itsestään selvyys.
Kummi asiaa ollaan pohdittu hyvissä ajoin,ja nekin ovat aikalailla selvät.Tosin toivon vain että esim. pariskunnista toinen osapuoli ymmärtää sen jos haluamme heistä vain toisen kummiksi.Esim. mies ollut vuosi kaudet hyvä ystävämme,eikä nykyinen kihlattu ole vielä tullut niin tutuksi että kummiutta miettisimme hänen kohdallaan.
Mietin liikaa..tiedän sen :D
Mutta koiran kanssa voisi käydä vielä iltalenkillä,sitte vähän katsastaa telkkua ja käydä ajoissa nukkumaan..kello herättääkin mukavasti 4:45.Tänään töissä kun oli kova kiire,maha asukki ilmoitti kyllä että hitto eikö täälä masussa saa olla rauhassa.Touhusi jotain ihan omiaan sen aikaa kun äitillä oli kiirus.
Kun tulin kotiin alkoi vatsaa pistää ikävästi,joten lepäsin suosiolla pitkän tovin työpäivän jälkeen..helpotti kummasti oloa.
Olen jo alkanut käyttää tukisukkia,koska seison 8 tunnin työpäivästä reilu 7tuntia.
Neiti1 rv 17+0
[color=pink]melkein takana ja flunssa edelleen tosi kova. Räkää riittää *atsiih* ja yskittää. Yöt on tosi inhottavia, kun vähän väliä herää siihen, että suu on kuin hiekkapaperia. Viime yönä mulla olikin vesilasi sängyn vieressä, että sai suuta kostutettua ja sitten sitä saikin rampata vessassa. Toivottvasti flunssa helpottuu keskiviikkoon mennessä, että pääsen kahvittelemaan (vaikken kahvia juokaan =)).
Meillä neiti heitti eilen tutin roskiin ja ihmeen kivuttmasti meni koko homma. Illalla nukkumaan käydessä hieman itkeskeli, eikä kuulemma voinu laittaa silmiä kiinni, kun heti rupee itkettää. Voi pientä! Nukahti kuitenkin itekseen, kun ensin olin silitellyt ja rauhoitellut ja koko yönä ei herännyt kertaakaan. Tänään käytiin sitten juhlistamassa tätä tutittomuutta jäätelöillä. Toivottavasti jatkuu edelleen helposti tää elo ilman yötuttia...
NIMISTÄ on ollut puhetta. Meilläkin vauvalle annetaan kaksi nimeä. Mitään varmoja ehdotuksia meillä ei vielä ole, mutta eiköhän tässä aika helpolla yhteisymmärrykseen päästä. Sukunimi meillä on miehen mukaan, mulla yhdistelmäsukunimi, joten ei sitä olisi lapselle edes saanu antaa. Mullakin suojattu sukunimi, niin halusin sen itselläni säästää jollain tapaa. Esikoisen etunimen keksin minä ja mies sitten keksi toisen nimen (hänen äitinsä toinen nimi). Minä olisin halunnut toiseksi nimeksi silloin neidille Jemina, mutta miehestä se on kauhea nimi =). Pojalle esikoisen aikaan suunniteltiin Kasperi, Oskari, Valtteri tyylisisä, mutta saa nähdä, ovatko enää nyt ajankohtaisia...
KUMMEISTA myös ollut puhetta. Me ollaan ajateltu neljää kummia, joista kolmea ollaan jo pyydettykin ja neljättä pyydetään, kun marraskuussa nähdään. Sylikummiksi tulee mun serkku ja muut kummit ovat miehen ja mun opiskelukavereita (ollaan tavattu toisemme miehen kanssa samalla luokalla opiskeluaikoina). Esikoisenkin kummit pyydettiin jo ennen syntymää. Esikoisella viisi kummia.
(.) ei edelleenkään ihmeempiä. Kovasti kasvaa, mutta mustakin (kuten ainakin [b]Lyytikistä[/b]) tuntuu,että liikkeet ovat vähentyneet ja siitähän olen ehtinyt luoda jo ison paniikin itselleni. Pitäs varmaan käydä neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä, niin sais itselleen rauhan. Äskenkin painelin mahaa ja yritin kuulostella vastausta " mosselta" , mutta eipä kuulunut.
Nyt neiti iltapesulle ja iltapalalle ja sitten nauttimaan omasta ajasta...
Monkey ja mosse rv. 17+5
Hyrr hyrr... Aamulla herätessä oli niin kylmä että höyryä tuli hengityksestä töihin lähtiessä, ääää :( Niin se talvi vaan tulee, kohta on jo marraskuu ja sitten joulukuu ja sitten... Pian on se maaliskuu... :o
Tulin sitten vielä vastailemaan noihin päivän kysymyksiin ja kertomaan neuvolakuulumiset... :)
Nimistä... Tytölle ja pojalle on nimi keksitty (molemmille noin 6 vaihtoehtoa, joista yksi vahva suosikki), mutta lopullisen nimenhän sitten näkee vasta vauvan synnyttyä... Aiomme antaa lapselle vain yhden nimen ja sitä eilen kyselinkin, että onkohan ihan tyhmää? Toisaalta parempi yksi hyvä nimi, kun monta huonoa... ;)
Kummeista... Meille tuo asia ei ole ajankohtainen, sillä mieheni on muslimi ja emme siksi aio lasta kastaa... Lapsi saa tulevaisuudessa itse päättää mihin uskontoon liittyy, molemmat vanhemmat opettavat hänelle oman uskonnon (sitten kun lapsi on kykeneväinen sen sisäistämään) ja tekee omat ratkaisunsa sen mukaan!!
Hankinnoista... Itsellä on takana 2 km, joten tässä on ollut vuosi aikaa hankkia tavaroita ja esikoisen saajaksi niitä on kertynytkin jo jonkun verran... Esim. sähkökäyttöinen rintapumppu löytyy, imetystyyny, itkuhälyytin, 2 pehmolelua, toppapuku, makuupussi, fleecehaalari ja sitten bodeja, puolipotkareita, myssyjä, sukkia, yöpukuja, veluuripukuja jne. Yhtään 50cm vaatetta tosin ei vielä ole... :/ Kaikki mitä olen ostanut ovat 56-62cm!! Isommat hankinnat ovat kaikki siis vielä edessäpäin!!
No sitten neuvolakuulumiset... Kaikki mallillaan ja pikkuinen sai kovasti kehuja neuvolantädiltä potkuista ja liikkeistä... Potki kokoajan anturiin ja oli muutenkin liikekannalla koko ajan, niin että ensin ei meinannut sydänääniä edes kuulua, potkuja vain... HB 132 (viimeks 130) ja verenpaine vähän laskenut ja painoa tullut järisyttävät 5kg!! Aarg!! Seuraavan ajan sain vasta rv22+0, eli 5 viikon päähän, mutta väliin jää rakenneultra... Seuraavassa neuvolassa saan sitten laput kelaa varten!! Jihuu!!
Tämän viikon kova sana on TALVITAKKI! Yritin lauantaina etsiskellä jotain sopivaa, mutta kun kaikki ovat niin pirun isoja :/ En oo kasvanut vielä mahasta juurikaan, joten en viitsisi ostaa mitään viis kokoa liian isoa ihan " varalle" . Onko muilla hyviä ajatuksia, mihin meinaatte talvikuukausien aikana verhoutua??
Huomenna varmaan lähdetään kanssa vähän kiertelemään, jos tuolta jostain lähistön kauppakeskuksista löytyisi jotain.
Hyvää maananatai iltaa maalispoppoolle! Palaillaan asiaan myöhemmin, jos aihetta on...
Mellu 17+0 (jaiks)
Nyt saa lukeminen riittää. :) Jos ei riitä niin sitten varmaan luetaan lisää mutta käyn näillä tiedoilla kokeilemassa huomenna. Mieskin tuossa kotiutui parikyt minsaa sitten ja syödä mussuttaa tuolla keittiössä tyytyväisenä tekemääni ruokaa lämmitettynä.
Kovasti olen tässä miettinyt että mitäköhän sitä tosiaan tekisi noiden talvivaatteiden kanssa. Mistä sitä löytää tarpeeksi ison mutta kuitenkin mukavan ja nätin näköisen takin? Onko tuollainen yhtälö mitenkään päin edes mahdollinen? :) Asia vaivaa minua niin paljon että häpeillen myönnän tutkineeni jopa miehenkin talvitakkeja läpi tuossa aikaisemmin.. Eipä niistä apua ole kuin ehkä todella suuressa hätätilanteessa. :) Kyllä ne ehkä päälle mahtuvat vielä helmikuussakin (toiveena on ettei paljon maaliskuun puolelle menisi kun LA on 1.3.) mutta hihat ovat ainakin liian pitkät ja olkapäiltä ei istu sitten kuinkaan päin. Jos joku jostain jotain löytää niin tulkoot sen meille epätoivoisille tänne kertomaan! :)
Nappo on taas ollut liikekannalla viimeiset puoli tuntia. Potkuja on sadellut melkoisesti. Ja jotenkin kummasti tuonne toiselle kyljelle vain.. No ehkä vauveli on semmoisessa asennossa missä on hyvä olla eikä viitsi turhaan nähdä vaivaa kääntyäkseen. :)
Ilta ajateltiin ottaa rennosti. Telkkua ja sohvalla löhöilyä. Ah! :)
Leppoisaa iltaa kaikille!
Lily & Nappo 20+5
Meillä on nimiä jo makusteltu. Esikoistytön nimi oli alusta asti selvä. Olin jo kauan sitten tykästynyt nimeen kun meillä oli sen niminen kissa ;-)) Hyvä tuuri kävi kun miehen tyylikäs iso-isomummo oli samanniminen ja vielä luonteeltaankin hyvä " esikuva" , joten nimenvalinnasta tuli helppoa. Kakkosnimi päätettiin muistaakseni pari päivää ennen ristiäisiä.
Pojalle on ollut myös ehdotuksia - alkoi vain kauheasti naurattamaan kun selitin lempparinimeäni vanhemmilleni ja kesken lauseen tajusin, että miehelläni on ollut sen niminen kissa!! Joko meidän perheessä on oudon nimisiä kissoja tai sitten mun pitäisi konsultoida psykiatria ;-)
Liikkeitä olen tuntenut nyt parina päivänä. Hyvin vaisuja sellaisia mutta tunnistettavia. Tosi söpöä, tekee tästä odotuksesta jotenkin konkreettisempaa kun muuten olo on taas ollut muutaman viikon niin oireetonta.
Pipsukka 16+1