Kauanko nukutat lastasi illalla?
Meinaa hermo mennä,kun joka ilta 2v.nukutan tunnin verran.On yritetty laittaa myöhemmin nukkumaan.mutta sama rumba silloinkin.Päivärytmi säännöllinen ja ulkoilu kohdallaan.Ei vaan jaksais samaa showta joka ilta.
Kommentit (50)
Tuttujen rutiinien kautta kiipeää itse omaan sänkyyn unirievun kanssa, annetaan suukot ja jää itse nukahtamaan omaan huoneeseen. 1,5v.
On nukahtanut yksin unirievun kanssa 5kuukauden ikäisestä. Imetin toki yhä mutta en antanut enää nukahtaa rinnalle.
Opettakaa hyvät ihmiset lapsenne vähitellen nukahtamaan yksin, mitään kahden tunnin rumbia ei kukaan lapsi tarvitse!
Lapsi on 2-vuotias ja nukahti ennen viereen, se jäi imetyksestä päälle, nukahti tissille, sitten pullon kanssa viereen. On se ollut aika rankkaa välillä, ja seuraavan kanssa varmasti yritetään tehdä toisin.
Nyt homma hoituu helposti. Illalla peseydytään, laitetaan yökkärit, sitten mennään omaan huoneeseen, jossa luetaan kaksi iltasatua kainalossa (pullon kanssa edelleen), sitten sammutetaan valot ja halitaan ja jutellaan vähän aikaa. Joskus Lapsi nukahtaa tähän, jos näyttää siltä, ettei ala nukahtaa, jätän hänet yksin. Jätän oven auki ja pistän olkkarissa musiikin niin, että kuulee sen omaan huoneeseensa ja sitten teen omat juttuni niin, että lapsi äänistä kuulee minun olevan paikalla. Se rauhoittaa häntä. Jos itksekelee, saatan tyynnytellä häntä olkkarista käsin huutelemalla jotain. Näin nukahtaa sitten viimeistään.
Lapset on 3v ja 9kk. Molemmat menee omiin sänkyihinsä, sitten luetaan iltarukous ja höpötellään vähän. Sitten sanon hyvää yötä, nyt nukutaan, ja jään pötköttelemään parisängylle siihen viereen (nukutaan kaikki samassa huoneessa). Isompi nukahtaa aika pian itsekseen, vauvaa saan kippailla useamman kerran tai tassuttaa jotta rauhoittuu eikä nouse pystyyn pinnasängyn laitaa vasten. Muuten voisin jättää vauvan itsekseenkin, mutta hää huuteloo niin kovalla äänellä ettei isompi saa nukuttua rauhassa. Siksi olen huoneessa lähellä rauhoittelemassa vauvaa. Ja mieluummin olen huoneessa valmiiksi paikalla kuin yrittäisin tehdä jotain omaa hommaa joka keskeytyisi koko ajan. Musta on ihan mukavaa pötkötellä siellä pimeässä hetken ajan (mies saattaa siivota huushollin sillä aikaa kun ei tykkää nukutuksesta :).
välillä helppoja ja välillä hankalia. Nyt eletään helppoa vaihetta. Lapset ovat 5 ja 2.
Luen niille noin 15-20 minuuttia niin että istutaan kaikki kolme samassa sängyssä, sitten on aika lasten siirtyä omiin sänkyihinsä, ja mä laulan vielä yhden laulun. Sitten hyvänyön pusut ja mä häivyn. Lapset saattavat vielä vähän aikaa jutella tai järjestellä unilelujaan, mutta pääsääntöisesti nukahtavat omillaan.
mutta täällähän lasketaankin sadun lukeminen nukuttamiseksi. ;) Eli iltapala, iltapesu, iltasatu ja lyhyt unilaulu, joka ilta sama systeemi. Sitten hali, yövalo päälle ja lapset pyörii ja ehkä jutteleekin keskenään muutaman sanan ja sitten nukahtavat ihan itsekseen, 2-vuotiaalla samat rytmit kuin isommilla.
Ei tämä varmaa ap:ta auta. En lukenut ketjua, mutta on rumba sitä, että tulee sängystä pois toistuvasti tai huutelee tms. Jos pomppii, pitäisi kai viedä sänkyyn ja peitellä yhä uudelleen ja uudelleen MITÄÄN sanomatta. Tai jos huutelee, niin sanoo vaan, hys..
Ihanko tosiaan olet tätä mieltä?
Veikkaan, että olet 1 hyvinnukkuvan lapsen äiti?pistät sänkyyn, halipusihali, toivotat hyvää yötä ja lähet pois.
toistat saman joka kerta kun tulee pois sängystä, ET LAITA VALOJA PÄÄLLE ETKÄ MYÖSKÄÄN SANO mitään. pää tyynyyn, peitto päälle ja pois.
kärsivällisyyttä, mutta takaan, että ei kauaa kun nukkuu yöt ilman taistelua.
ja jos olet yrittänyt tätä tekniikkaa eikä toimi, et ole yrittänyt tarpeeksi.
Ei se meinaa sitä, että jos on yksilapsi, niin ei tiedä lasten hoidosta mitään. ja kyllä minulla on yksi hyvin nukkuva lapsi. mutta minulla on monenvuoden kokemukset lapsista. tiedän tasantarkkaan miten lapsia käsitellää. olisi sinunki aika jo oppia?
Luetaan satu ja jään istumaan sängyn viereen.Aikaa tähän menee muutama minuutti. Jos lähtisin pois (olen kokeillut) yöstä tulee ihan peikko, nyt nukkuu rauhallisesti koko yön. Keltä se on pois jos lapsi saa nukahtaa turvallisesti.
En usko, että enään rippikoulussa tarvii nukuttaa.
Esikoinen, melkein viisi vuotta, tarvitsee paljon läheisyyttä. Yritimme unikouluttaa ja totuttaa nukahtamaan itse omaan huoneeseen monta, monta kertaa kunnes luovutimme. Tytön sänky on meidän sängyn vieressä, nukahtaa rauhassa ja nukkuu hyvin omassa sängyssä.
Kakkosen olisi varmaan voinut jo lempeästi totuttaa nukahtamaan omaan sänkyynsä, mutta äiti ei ole vielä raaskinut luopua "uninallestaan".
n. 5 minuuttia, mikä menee unilauluun+iltarukoukseen, pusuun jne.
Sen jälkeen kohta 1,5-vuotiaamme yleensä juttelee/ynisee sängyssä vielä 10-15 minuuttia itsekseen.
Jos on flunssa, hampaantuloa, yliväsymys tai ollaan reissussa, niin nukuttamiseen voi mennä 30min-1,5h.
Meillä 9kk ikäinen lapsi.
Annan touhuta ja leikkiä niin pitkään että väsyy, otan syliin, juotan iltavellit ja sen jälkeen nukahtaa syliin tai sänkyyn viedessä nukahtaa heti.
Joskus kokeillut sitä että tiettyyn kellon aikaan vien sänkyyn mutta silloin ei nukahda vaan saattaa juurikin huutaa tunnin verran. Katsoin paremmaksi tehdä näin että touhuaa ja kun väsähtää vien nukkumaan. Helpompi ratkaisu kun ei mene lapsella eikä äidillä hermot :)