Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen paikka on asua Koivukylä (Vantaa)?

Vierailija
08.11.2010 |

Ihan vaan uteliaisudest kyselen, kannattaako sinne muuttaa asumaan? Lähinnä ajattelin että onko se kovinkin levotonta seutua kun en tuota Vantaata nyt muutenkaan niin hyvin tunne.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin päin olisit/olisitte muuttamassa.

Kerrostalo-alue ei mielestäni paljon poikkea muista lähiöistä,missä asuu paljon mamuja...

Vanha Koivukylä taas on kivaa aluetta,kuin myös postin takainen alue.

Asuin siellä aikanaan,jopa lapsen kanssa!! Ja on nyt ihan "normi" 19v...tosin muutettiin sieltä pois v-93 :)

Vierailija
22/111 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vvo:n asunnoissa, ei mitään erityistä, ainakaan meidän asunnoissa, asema on asia erikseen, kyllä siellä hörhöjä liikkuu joka lähtoon, mutta eipä ne mun elämää häirinneet :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970 -80 suosikki muutto alue,mut nykyään slummi kuin hakunila ja pakkala (anha puoli) ja onhan tosta kartanon koskesta tulossa samanlainen JAKOMÄKI 2,PERSKUTARALAAA.....

Vierailija
24/111 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masensi asua siella. Onneksi paasimme pois. Mielestani siella oli levotonta, turvatonta ja pelottavaa. Jos jotain hyvia puolia haluaa etsia, niin metsa oli lahella. Kavimme joskus poimimassa vadelmia. Ja joitakin kivoja pienia kauppoja, joissa ruokia eri puolilta maailmaa.

Vierailija
25/111 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2010 klo 17:59"]

Mutta esim. vanha koivukylä on ihan kivaa omakotitaloaluetta. Minä olen asunut pitkään koivukylän toisella puolella, Asolassa joka on ihan mukavaa aluetta. Koivukylän asemaa olen käyttänyt aika paljon enkä ikinä ole mihinkään häiriöihin törmännyt...Edes yöllä. Ehkä vaan ollut hyvä tuuri? Ja kyllä, noita romaneja koivukylässä riittää. Ja juoppoja :)

[/quote]

Minä asuin myös lapsena vanhassa Koivukylässä. Koivukylä se oli silloin nimeltään - ei mistään Asolasta puhuttu. Asola taitaa olla kiinteistönvälittäjien käyttöön ottama nimi, kun ei Koivukylän nimellä enää voi myydä sitä idyllistä okt-aluetta (?). Nykyistä Koivukylää ei silloin ollut, siellä oli isot hiekkakuopat ja metsiköitä. En ole käynyt uudessa Koivukylässä mutta kuullut monilta, että on levotonta seutua. Todella sääli, jos näin on. Ei vain vanhojen muistojen takia vaan ylipäätään on surullista, jos alueita päästetään slummiutumaan. Ongelmilla kun on helposti tapana levitä kaveriporukoiden kautta yms. Huonoa kaupunkisuunnittelua.

Vierailija
26/111 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun täällä opiskelijana kaupungin vuokra-asunnossa. Tai tää on teknisesti asolan puolta, mutta koivukylänä mä aina sanon, jos joku kysyy, missä asutaan. Kukaan ei ole kuullutkaan mistään asolasta. Niinkuin joku tuolla ylempänä sanoi niin masentaa asua täällä. Joskus illalla yksin myös pelottaa kävellä asemalta yksin kotiin. Päiväsaikaan ei pelota, kuvottaa vaan lähinnä katsella niitä puskajuoppoja ja nistejä. Kahteen itsensäpaljastelijaankin olen koivykylässä/havukoskella törmännyt.

Toisaalta taas kulkuyhteydet on todella hyvät. Itse käytän vaan julkisia eikä koskaan ole ollut ongelmia niiden kanssa. Palvelut ovat myös erittäin hyvät. Kävelymatkan päästä löytyy monia kouluja  ja monia eri kauppoja citymarketista pikkuputiikkeihin. Ainoastaan täällä on kurjaa aluetta tuo koivukylä/havukoski seutu. Peijakseen jos aikoo töihin, niin lähellä on paljon parempiakin alueita. Asola on oikeasti ihan mukavaa seutua, siinä marjavantaallakin on aika kivan näköisiä taloja. Rekola, päiväkumpu, matari ilola yms. hiekkaharjusta, tikkurilasta ja simonkylästäkin on hyvät julkiset yhteydet peijakseen. Autolla jos taas liikkuu niin kauempaakin pääsee todella helposti.

Vierailija
27/111 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koivukylä on TÄYNNÄ somaleja, varkaita, somaleja, huumeidenkäyttäjiä, somaleja, päästäänvialla olevia "ihmisiä", somaleja, somaleja, arabeja, somaleja, turkkilaisia, somaleja, bulgaareja, somaleja, juoppoja, somaleja, ja somaleja.

Vierailija
28/111 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koivukylä on TÄYNNÄ somaleja, varkaita, somaleja, huumeidenkäyttäjiä, somaleja, päästäänvialla olevia "ihmisiä", somaleja, somaleja, arabeja, somaleja, turkkilaisia, somaleja, bulgaareja, somaleja, juoppoja, somaleja, ja somaleja.

Vierailija
29/111 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2010 klo 16:46"]

Mulle jäi niin ikävä maku, kun kävin katsomassa esikoista odottaessani asuntoa koivukylän keskustan tuntumassa mieheni kanssa (muistaakseni Sauvatie?). Aivan kaamea slummialue!!...pihalle tuli yhdestä rapusta 12-14 vuotiaita poikia olutpullot ja röökit käsissä, pihalla romaneja kokoontuneena, tupakantummppeja pihalla, alaovista menty rappurallilla sisään, somleita parkkipaikalla kuluttamassa aikaa...koko paikka huokui syrjäytyneisyyttä ja epätoivoa. Ei edes käyty asunnossa sisällä...meille riitti ihan pihalla seisominen pari minuttia..

[/quote]

hah, ei sauvatiellä romaneja asu, ja tää sauvatie kuuluu havukosken alueeseen ja on rauhallista seutua :)

Vierailija
30/111 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin Sauvatiellä 20 vuotta sitten ja muistan kokemuksen vieläkin! Kävin kaverin luona, ja sen kerrostalorapussa oli juuri edellisenä päivänä poltettu lastenvaunut ja koko talo oli kuin Lasnamäestä. Siis aivan järkyttävässä kunnossa. Pihalla oli tosiaan noita romaneita ja somaleita, ja puskissa paikallista alkuperää olevia juoppoja. Toivottavasti nuo Sauvatien talot on purettu.

Vierailija
31/111 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylä on käsitteenä iso paikka, joka sisältää hyvin paljon toisistaan eroavia alueita. Vanha Koivukylä on rauhallista lintukotoidylliä. Havukoski taas täynnä korkeita kerrostaloja, joihin mahtuu kaikenlaista kulkijaa.

Koivukylän asema on vilkasta seutua, mutta ei oman kokemuksen mukaan normaalista asemaseudusta poikkeavaa. Käykääpä kokeilemassa Myyrmäen asemaa iltaisin...

Vierailija
32/111 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ei kyllä ole mikään unelmapaikka mutta on täällä aikamoinen nössöjen kokous! ei uskalleta edes koivukylän asemalla kävellä huhhuh! olen 15 vuotias tyttö ja ihan yölläkin uskalla yksin kulkea että nyt vähän naurattaa.. 

Vierailija
33/111 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korso ja Koivukylä ovat alueita joista en itse vantaalaisena pidä. Paljon levottomutta. Epäilmättä omakotialueet kuitenkin asiallisia ja rauhallisia.

Vierailija
34/111 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi niin ikävä maku, kun kävin katsomassa esikoista odottaessani asuntoa koivukylän keskustan tuntumassa mieheni kanssa (muistaakseni Sauvatie?). Aivan kaamea slummialue!!...pihalle tuli yhdestä rapusta 12-14 vuotiaita poikia olutpullot ja röökit käsissä, pihalla romaneja kokoontuneena, tupakantummppeja pihalla, alaovista menty rappurallilla sisään, somleita parkkipaikalla kuluttamassa aikaa...koko paikka huokui syrjäytyneisyyttä ja epätoivoa. Ei edes käyty asunnossa sisällä...meille riitti ihan pihalla seisominen pari minuttia..

Vierailija
35/111 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran koivukylän asemalle uskalla mennä, ja mun pitäisi mennä peijaksen sairaalaan töihin :O

Kääk, alkoi pelottaa...

Vierailija
36/111 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epämiellyttävä alue. En missään nimessä muuttaisi sinne.

Vierailija
37/111 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://vantaanvandaali.blogspot.com/

taitaa kaveri tietää mitä kirjoittaa...

Vierailija
38/111 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran koivukylän asemalle uskalla mennä, ja mun pitäisi mennä peijaksen sairaalaan töihin :O

Kääk, alkoi pelottaa...

Vierailija
39/111 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://vantaanvandaali.blogspot.com/" alt="http://vantaanvandaali.blogspot.com/">http://vantaanvandaali.blogspot.com/</a&gt; taitaa kaveri tietää mitä kirjoittaa...

Juu, noita romajea tosiaan siellä näki, kuten yön timojakin...paljon..

-#4, joka kävi asuntonäytössä pihalla

Vierailija
40/111 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme lasten kanssa jonkin aikaa, sitten muutimme pian pois. Oli tosi levotonta. Ei pelottanut, mutta ei ollut kivaa.