Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni vauva menehtyi

Vierailija
08.11.2010 |

Ystäväni menetti lapsensa raskausviikolla 41+. Kaikki oli valmista vauvaa varten ja lähtivät sairaalaan lasta synnyttämään, mutta sydänääniä ei kuitenkaan löydetty.

Miten voisin häntä parhaiten tukea? En ole ihan läheisimpiä kavereita hänen kanssaan, mutta olemme samassa kaveripiirissä ja tapaamme suht usein. Vauva oli heidän esikoinen, itselläni on kolme, joista nuorin on vasta pari kuukautta. Itkettää kun katson omaa vauvaani ja tiedän etteivät he saa kokea samaa.

Pohdin, että olisin käynyt jonkun pienen enkelin jostain ostamassa ja viemässä kotiovelle odottamaan. En tiedä. Onko huono idea? Miten voisin heitä parhaiten tukea surussaan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö paras tuki nyt ole se, että antaa heidän järjestellä hautajaisia, yms. ihan rauhassa? Kyläilemään ehdit kyllä sitten aikanaan.

Vierailija
22/22 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elämässäni kadu mitään muuta niin paljon, kuin että en ollut ystäväni tukena, kun hänen vauvansa kuoli kohtuun rv 38+6! Olin silloin itse raskaana ja ajattelin, että hänelle tulisi paha mieli nähdä minua ison vatsan kanssa, mutta näin jälkeenpäin olen tajunnut, että olisi ollut oikeasti tärkeää, että olisin ollut läsnä hänen elämässään sinä vaikeana aikana. Tuo ruoan ja leivonnaisten vieminen on hyvä idea, sen lisäksi voit kysyä, että miten hän voi ja haluaako hän puhua. Jos ei, niin voit vaikka vaan halata ja ottaa hänen surunsa vastaan. Jossain vaiheessa tulee varmasti kova tarve puhua asiasta ja olisi ihanaa, jos pystyisit silloin kuuntelemaan häntä. Voimia sinullekin, ei ole helppoa käsitellä tällaista asiaa varsinkaan pienen vauvan äitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla