Suomessa ei osata tehdä hyviä herkkuja, esim. suklaa.
Pakko sanoa mutta Fazerin suklaa on PAHAA. Vaihdoin kokeeksi Maraboun suklaaseen ja avot! Kyllä on hyvää ja nautittavaa. Eikä ihonikaan kärsi niin paljonkuin Fazerin suklaasta, kummallista sekin.
Kommentit (38)
Onneksi Kampissa on kahvila josta saa Leonidaksen konvehteja. Nam!
Suomalaisista Pandan suklaa on ainoa perussuklaa joka maistuu mulle.
ostin juuri 88 % tummaa suklaata ja oli samettisen pehmeää! Siis oikeasti yllätyin, yleensä en noin tummista tykkää (ostin miehelle - alunperin ;).
Tässä on varmaan sama juttu kuin kahvissa: minusta tummapaahtoinen on pehmeää mutta vaaleapaahtoinen sekä laimeaa että oudosti kitkerää samaan aikaan. Monet sellaiset jutut mitkä muista eivät ole makeita ovat minusta tosi äiteliä, oikein ällömakeita.
Varmaan suumme siis maistavat eri tavalla :)
ai Fazerin suklaa kitkerää? Eihän siinä oo kaakaotakaan paljon yhtään. Ootko ikinä maistanut tummaa suklaata?
Maraboulta tykkään siitä appelsiinkroknatista, muitakin syön mutta en niitä valitse jos fazeria on tarjolla!
Joku tykkää Fasun sinisestä, joku toinen ei. Riippumatta kansallisuudesta tai matkailun määrästä ;)
kirjan, joka oli saanut alkunsa laihdutusblogistaan yleisön pyynnöstä. Tämä nainen hehkutti todella suomalaisen Fazerin sinisen puolesta! Ei kelvannut maailmanmatkaajaherkuttelijalle mitkään Belgian tai omankaan maansa suklaat niin hyvin kuin meidän sininen. Ja minustakin se kyllä on ehdoton klassikko, johon aina tulee palattua, vaikka välillä aidan takana houkuttelisikin.
Minusta hyvä tumma suklaa ei maistu kitkerälle ostin juuri 88 % tummaa suklaata ja oli samettisen pehmeää! Siis oikeasti yllätyin, yleensä en noin tummista tykkää (ostin miehelle - alunperin ;).
Tässä on varmaan sama juttu kuin kahvissa: minusta tummapaahtoinen on pehmeää mutta vaaleapaahtoinen sekä laimeaa että oudosti kitkerää samaan aikaan. Monet sellaiset jutut mitkä muista eivät ole makeita ovat minusta tosi äiteliä, oikein ällömakeita.
Varmaan suumme siis maistavat eri tavalla :)
ai Fazerin suklaa kitkerää? Eihän siinä oo kaakaotakaan paljon yhtään. Ootko ikinä maistanut tummaa suklaata?
maistu kitkerälle, mutta jos ap:sta maitosuklaa voi maistua kitkerälle, niin eiköhän sitten tumma suklaa ainakin maistu. Kaakaostahan se kitkerä maku tulee, ja mä oon monesti ostanut sellaista tummaa suklaata, jonka paketissa lukee feine bitter.
siinä se minttu hieman tasoittaa ällömakeutta.
Fazer on tosiaan ainoa joka käyttää aitoa maitoa maitojauheen sijaan. Ehkä siitä se maitosuklaan merkittävä makuero fazerin hyväksi?
Ne ovat Fazer, Cadbury ja Marabou.
Pandan sukaa onkin Fazerin suklaata paremman makuista.
suuri suklaa-addikti jätän melkeinpä syömättä pandan suklaan, ei se maistu suklaalle ollenkaan! Ihan turhia kaloreita...
Joo, makuasioitahan nämä ovat.
Mä en asu Suomessa, on tullut kokeiltua ja maisteltua huuuurrrrjan laaja valikoima erilaisia suklaita eri maista - paljon myös näitä eri valmistajien käsintehtyjä "luksussuklaita", mutta ei oo Fazerin sinisen voittanutta!
Joo, komppaan tätä. Asun muuten Sveitsissä...
Ruotsalaiset osaa tehdä jotkut asiat suomalaisia paremmin, tämä kuuluu niihin.
En tiedä mitä ne siihen laittavat, mutta maku on ihana, ei ärsytä mun vatsaa eikä ihoa ja makeannälkään aivan ihana herkku.
Ruotsalaiset osaa tehdä jotkut asiat suomalaisia paremmin, tämä kuuluu niihin.En tiedä mitä ne siihen laittavat, mutta maku on ihana, ei ärsytä mun vatsaa eikä ihoa ja makeannälkään aivan ihana herkku.
Maraboun suklaassa ei ole oikeaa maitoa eikä kovin paljon kaakaota?
Ruotsalaiset osaa tehdä jotkut asiat suomalaisia paremmin, tämä kuuluu niihin.En tiedä mitä ne siihen laittavat, mutta maku on ihana, ei ärsytä mun vatsaa eikä ihoa ja makeannälkään aivan ihana herkku.
Maraboun suklaassa ei ole oikeaa maitoa eikä kovin paljon kaakaota?
Tarkoitushan on hemmotella makunystyröitä eikä aiheuttaa niihin kirvelyä.
Siitä jää kitalakeen kamala tahmea ketto. Yäk. Oikein ruotsalaiseen makuun passeli. Fazerin Sininen on parasta maitosuklaata. Ja juu: olen matkustellut laajalti ja maistanut suklaata monen monessa maassa.
En pidä lainkaan Maraboun suklaasta :(. Ja mustakin ihan ehdottomasti parasta on kyllä Fazerin sininen :). Nam!
Makuasiat ovat makuasioita, mutta pakko sanoa, että Marabou ei ole sanan varsinaisessa mielessä suklaata lainkaan. Suklaan rasvan tulisi olla yksinomaan kaakaovoita (ja maitosuklaassa maidosta tai kermasta), mutta Maraboun perussuklaissa käytetään kovetettua kasvirasvaa.
Tykkään itse Fazerista ja sveitsiläisestä, belgialaisesta, ranskalaisesta ja saksalaisesta suklaasta. Sekä tummasta että maitosuklaasta. Maraboutakin syö, mutta ei se oikein suklaasta käy.
ja omasta mielestani tosi hyvaa suklaata. Ei sellaista saippuasuklaata kuin muiden maiden. Ehka maultaan jotain Fazerin ja Maraboun valista, taytelaista. Firmana vanhempi kuin Fazer.
Tosin Cadburyn osti vuosi-pari sitten amerikkalaiset, jotka uhkasivat laittaa reseptit uusiksi. Nyt asun maassa, jossa Cadburya ei myyda, joten en osaa sanoa onko laatu pysynyt samana vai ei. Taivaskanavilta katselen mainoksia ja kuolaan :)
Kerran erehdyin ostamaan marabouta. Hyi hemmetti. Enpä ole uudestaan erehtynyt.
Pandaa en aio edes kokeilla.
Fazerin suklaa taas hyvää.
Dai mon kyllä myös hyvää mutta jos levysuklaista puhutaan niin Fazer voittaa 6 - 0.