Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka on sitä mieltä, että vain säälittävät vähävaraiset ostavat osamaksulla?

Vierailija
08.11.2010 |

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tuntea aikuisen miehen sisälläni

Vierailija
82/86 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää keskustelut on niin typeriä missä lokeroidaan tietyt ihmiset samaan. Jos täytyy joskus ostaa isompi juttu edellisen hajottua mihin ei heti ole varaa niin osamaksu on hyvä. Mut en aio todistella
mitään omilla raha-asioilla ap:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkki, osamaksuissa usein korot. Joten säästä rahaa ja osta sitten. Televisiota ilmankin voi elää. Siinä säästää myös lupamaksut.

Kun olin köyhempi en omistanut televisiota vaan kävin ahkerasti kirjastossa. Joskus joitain ohjelmia katsoin naapurissa asuvan sukulaisen luona.

Trollisi on vanhentunut. Lupamaksut menee nykään veroissa.

Ja. Pidän edelleen säälittävinä wt pummeina ihmisiä jotka ostavat lainarahalla.

Vierailija
84/86 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ajattele noin. Äitini on käynyt koko aikuisikänsä töissä  (korkea koulutus), ei ryyppää, ei polta ja isommat ostokset on aina joutunut ostamaan osamaksulla. Itse ostin juuri vajaa 300 euron puhelimen osamaksulla. Ei minulla sellaiseen kertasuoritukseen olisi varaa tässä tilanteessa, osamaksuun on. Mulla on oikeasti huonossa jamassa olevia tuttuja, päihdeongelmaisia, joilta on luottotiedot menneet ja heidän silmissään olen rikas, kun ylipäätään pystyn ostamaan osamaksulla.

Vierailija
85/86 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja huom. ostamassani puhelimessa ei ole korkoja, hinta on täysin sama maksoi sitten käteisellä tai osissa.

Vierailija
86/86 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella tuntuu olevan kapea käsitys vähävaraisuudesta. Vähävarainen on toimeentulotukiasiakas, joka joutuu esittämään tiliotteensa säännöllisesti saadakseen rahaa tilille (en muuten tiedä vaatiiko Kela tätä nykyisin, mutta ainakin ennen sosiaalitoimisto vaati) ja siinä ei todellakaan säästetä. Monella vähävaraisella on myös menneet luottotiedot, jolloin osamaksulla ostaminen ei edes ole mahdollista. Ilmeisesti ap:n oli tarkoitus piikitellä niitä keskituloisia, jotka ostavat kalliita tuotteita osamaksulla, jotta vaikuttaisivat rikkailta.