Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen on vanhin imetettävä lapsi jonka tunnet?

Vierailija
07.11.2010 |

kaverin lapsi 1v7kk. syö rintaa enää vain muutaman kerran viikossa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vieroitus.

täti oli imettänyt 4v poikaa, ja se jo minusta todella todella "outoa"..kärsikin jo itse siitä, ei voinut sohvalle mennä,kun poika heti tissille...

Vierailija
22/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen on outoa, joka on itselle vierasta. Sinulle on ilmeisesti vierasta puhuvan lapsen imettäminen. Mutta puhuminen ja imemisen tarve ei sulje mitenkään toisiaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysikä laski rajusti 60-70 luvulla, kun naiset menivät kodinulkopuolelle töihin ja äityisloma oli 2kk. Sitä ennen ainakin maaseudulla lapsia saatettiin imettää esim viisivuotiaksi. Sellainen, että alle vuosikas vierotettiin oli todell harvinaista.

Vierailija
24/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kehitysmaissa sen ymmärtää, jos ei ole puhdasta juomista saatavilla ja ripuli on lasten yleisin kuolinsyy, mutta Suomessa...?

Muilla ihmisillä on monia tapoja ja arvoja joita minä en ymmärrä mutta ei se minua haittaa...

Mutta tuosta imetyksestä että ei se yhtenä päivänä vaan muutu "isoksi" se lapsi. Vähitellen kasvaa ja siksi imetys tuntuu tosi luontevalta taaperonkin kohdalla. Toki sellaisen mielestä joka on imettänyt vauvaa voi tuntua oudolta jos joku imettää taaperoa. Itse en pidä imetystä asiana josta "pitää päästä eroon" vaan lapset ovat omaan tahtiinsa vieroittuneet.

Ja tuosta ripuliasiasta että Suomessakin joutuu monesti lapset nesteytykseen sairaalaan rajuissa vatsataudeissa. Imetetyt eivät yleensä joudu.

Vierailija
25/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni imetti n. 2 vuotta.. se oli mielestäni vähän rajoilla et olis ollu liian pitkään.

Vierailija
26/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 4v ja toisinaan muistelee vieläkin suu muikeana.

Vierailija
27/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lopetti imemisen 3 kk:n vanhana? :( Pari päivää "tappelin", sitten annoin periksi kun pelkäsin vauvan kuivumista :(

Vierailija
28/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kehitysmaissa sen ymmärtää, jos ei ole puhdasta juomista saatavilla ja ripuli on lasten yleisin kuolinsyy, mutta Suomessa...?

niin tekeekö se asiasta jotenkin ällistyttävän? Kukin tyylillään. Luonnollinen vieroittumisikä (siis jos lapsi saa vieroittua itsestään) on tutkittu olevan ihmisellä n 4-7 vuotta.

vierottivat itsensä 10 kk:n iässä. Noh, kyseessä on ilmeisesti jälleen "tutkijat".

Vierailija
29/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi lasta viisivuotiaaksi imee maitoa äidin rinnasta tulee mieleen, että taitaa äidillä olla ihan oma tahto...Musta tää on melko erikoista

Vierailija
30/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä ei lasta enää taaperona imetetty "ihmiseten ilmoilla" (olen kyllä aina imettänyt omassa rauhassa muutenkin) vaan ihan kotona ja oli sellainen rauhoittumisjuttu ja läheisyyden hetki muutenkin. Että kyllä se lapsi jo lähempänä 3 vee joi enimmäkseen maitoa kupista. Eikä todellakaan huudellut tissiä, mutta saattaa edelleen kieltämättä hamuilla käsillään rintaa, välillä mummojenkin, kun istuu sylissä.

En siis ymmärrä mitä haittaa/inhottavaa asiassa voisi muille tai meille olla.

Vierailija
31/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai tossa oo enää mitään järkeä ton ikäsiä imettää, ja mikä ihmeen imemisen tarve on 4 vuotiaalla? Taitaa enemmänki olla joku psyykkinen juttu teille mammoille. Ja ihme perustelu tommonen että kun se lapsi haluaa, haluaahan ne vaikka mitä jos ei niille erikseen opeteta mikä on niiden ikätasolle sopivaa käytöstä, nehän kulkis varmaan vaipoissa vielä kouluunkin jos ei joku kerro että potalle mennään ja tutit luovutetaan kurreille.

Vierailija
32/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisinpään imettänyt ystäväni lopetti imettämisen lapsen ollessa esikoulussa. Moni tuttavani on jatkanut imettämistä 2-3vuotiaaksi.

Itse olen se kummallisuus, jota ihmetellään, koska imetin lapsiani vain vuoden. Mutta meidän lapset vaan lopetti imemisen, vaikka kokeilin ties mitä jippoja. Itseäni ei harmita. Ihan jäi positiiviset fiilikset imettämisestä.

Vierailija
33/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lopetti imemisen 3 kk:n vanhana? :( Pari päivää "tappelin", sitten annoin periksi kun pelkäsin vauvan kuivumista :(

Vika on ollut ihan sinussa. Lapsi on vain reagoinut ja toiminut itse sitten tilanteessa, kun ei muutakaan ole voinut.

Eli sinä et ole imettänyt LAPSENTAHTISESTI !!

Se tarkoittaa sitä, että olet koko ajan valppaana ja valmiina ilmapiiriä ja vauvan elekieltä seuraten että mitä lapesi tahtoo ja milloin, rinnat valmiina täynnä hyvänmakuista lämmintä maitoa kuljet tuntosarvet pystyssä ja vastaanotat intuitonomaisesti lapsesi tarpeita rinnalle pääsystä.

Tähän et kyennyt, voivoivoi ja VOIVOI sinua! Nyt lapsesi on jäänyt vaille sitä kaikein upeinta ja hienointa mitä olisit voinut tarjota hänelle rippikouluikään asti, rintamaitoa ja läheisyyttä, rakkautta ja syliä, kun lapsesi tarvitsee, ja tuoreimmat tutkimukset kertovat, että jos lapse saisi itse päättää ja mammoilta rakkauden ja kärsivällisyyden lisäksi maitoa riittäisi, lapsi vieroittaisi itsensä siinä vaiheessa kun muutenkin on kypsä itsenäistymiselle eli noin 14 vuotiaana, Jos jo 10 v, ei pidä säikähtää, on vain varhaiskypsä lapsi tai sitten läheisyyden ja maitorakkaus tanakampaa ja 10 v riittää.

Kun kävin santahaminassa katsomassa lastani, hän muisteli haikeana ja muikea ilme naamallaan aikaa kun asui kotona ja imetin.

Vierailija
34/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutenkin ääreistyperää selittää näitä "rippikouluikään asti" höpön höpöjä ja olevinaan-niin-vitsikkäitä juttuja.

t. äiti, jonka yli normien imetetty lapsi ihan oikeasti lähtee tammikuun alussa Santahaminaan ;-) (mutta jota ei tosin ole imetetty enää reiluun 15 vuoteen...)

Vierailija
35/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen imettänyt yhteensä n 10 vuotta, ja lapsia on kaksi. Ne ei vaan halunneet lopettaa.

Vierailija
36/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ajatuksena mieluinen.

Lapsentahtinen vieroittuminen oli meilläkin ajatuksena :).

Eikä se tehnyt minusta curlingmammaa.

Vierailija
37/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika 3v4kk. Imetän edelleen lapsentahtisesti, siellä missä poika millonki tissii haluu. Useita kertoja päivässä. Nukahtaaki tissille.

Vierailija
38/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko lapsesta, jota imetetään lapsentahtisesti "curling-lapsi"? Jos tulee, niin miksi? Perustelepa?

Meillä on asunnossa useampi lapsentahtisesti enemmän tai vähemmän pitkään imetettyä lasta. Ja kas: heistä on isona kasvanut fiksuja, järkeviä, hyväkäytöksisiä nuoria. Vanhin on jo aikuinen. Siitä seuraavakin jo aikuisuuden kynnyksellä. Seuraavat tulevat perässä ;-).

Minä olen erittäin kaukana curling-äipästä. Se kun ei korreloi imetyksen kansa.

Vierailija
39/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ajatuksena mieluinen. Lapsentahtinen vieroittuminen oli meilläkin ajatuksena :). Eikä se tehnyt minusta curlingmammaa.

Oli about vuoden ikäinen. Mutta 5-vuotias on vähän toinen juttu.

Vierailija
40/56 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin omaani voinut pitempäänkin imettää kuin 13 kk, mutta lapsi lopetti itse tissittelyt, ja ihan kerrasta poikki. Itsepäinen on kyllä muutenkin ;)

Nyt imetän kuopusta, saapa nähdä, miten sen kanssa käy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän